Skip to main content
Vraag

Geluid op zender ID valt regelmatig weg

  • 31 januari 2025
  • 10 reacties
  • 99 keer bekeken

Geluid op de zender ID valt weg... soms na 1 minuut soms 5 minuten niet. Als ik dan snel zap in zenders is er weer geluid.. het is alleen op ID

10 reacties

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 6945 reacties
  • 3 februari 2025

Hoi ​@Tvelende welkom op de KPN Community. Is dat dan iets van de laatste tijd? Is het willekeurig of kan je een patroon vinden in de storingen van specifieke programma's en tijdstippen?


  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 6 februari 2025

Ik heb ditzelfde probleem, ondertussen al maanden. Vandaag zijn de programma’s echt niet te volgen 


Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@Tvelende en ​@RaffyY, om hier iets over te kunnen zeggen hebben we meer details nodig. Vandaar een aantal vragen voor jullie:

  • Ervaar je dit alleen op de zender ID of ook op andere zenders?
  • Valt er iets op: bepaalde programma's en/of tijdstippen?
  • Hoe kijk je TV: via de tv-ontvanger (en welke tv-ontvanger heb je)?
  • Hoe is de tv-ontvanger aangesloten op je modem?
  • Maak je gebruik van geluidsapparatuur en zo ja, hoe is dit aangesloten?
  • Speelt het ook als je het test via de TV+ app of tv.kpn.com?

  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 10 februari 2025

De tv is direct aangesloten op een tv kastje. Die is aangesloten op t modem. Soms ook op andere zenders, maar voornamelijk de hele dag door op ID. Verder niets aangesloten op de tv


  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 10 februari 2025

Nu ook op Discovery


Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23397 reacties
  • 10 februari 2025

Is de ontvanger rechtstreeks met een kabel op de modem aangesloten? Of zit daar een switch of adapter tussen in het stopcontact. Zou je ook willen kijken of het via de TV+ app of tv.kpn.com ook stoort op het moment dat je dit op de tv ervaart? 


  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 10 februari 2025

Als ik de app aan heb, doet de tv niet haperen (zou nu net toevallig zijn), maar nu hapert de tv gewoon weer. 
De tv zit direct aan jullie tvkastje aangesloten en die zit in jullie modem. 
 


Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Even voor alle duidelijkheid ​@RaffyY, welke tv-ontvanger heb je precies? En hoe is die tv-ontvanger op je modem aangesloten, rechtstreeks met een kabel of op een andere manier?

​@TV Apps Team Is dit misschien hetzelfde issue als de Discovery geluidsproblemen dat in dit topic wordt besproken?


TV Apps Team
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+7
  • KPN TV apps
  • 335 reacties
  • 12 februari 2025

Investigation Discovery (kanaal 21) heeft inderdaad het identieke probleem als waar Discovery (kanaal 15) mee zit, in dat topic inderdaad. Heel goed ​@Alexandra van KPN. Dat constateerden we aan paar weken geleden dat dit zich ook voordoet op dit kanaal, maar nu dus ook deze terechte klachten over Investigation Discovery. Ook TLC (kanaal 17) hebben we hetzelfde al geconstateerd, maar vooralsnog minder frequent.

Onderzoek blijft doorgaan en de optie om het vanuit ons terug te zetten naar stereo geluid houden we altijd achter de hand.
 


Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Dank voor de update ​@TV Apps Team! Als jullie aanvullende info nodig hebben, roep dan vooral.


Reageer