Skip to main content
Beantwoord

Ik krijg stilstaand en stotterend beeld bij het terugkijken op BBC First

  • 6 februari 2025
  • 23 reacties
  • 227 keer bekeken

Aspire
Topper
Forum|alt.badge.img

Wij hebben sinds kort als wij op BBC First iets terugkijken dat het beeld begint te stotteren of zelfs helemaal stil staat terwijl het geluid wel doorloopt.

Het terugkijken kan zijn een programma wat eerder in de week uitgezonden is maar ook begin gemist. Of te wel dezelfde dag nog kijken terwijl de live uitzending nog bezig is.

En dit terugkijken gaat via het TV kastje wat wij aan de TV hebben gekoppeld.

Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn want het is wel mega irritant…..

Beste antwoord door PeterG

Voor de storing op BBC FIRST, de grijze blokjes, is het gewoon afwachten. Het is bekend en doorgeven. Ook bij Ziggo. 

En de verstoringen zijn ook bij NLziet op BBC First. 

Zit dus bij de bron.

Bekijk origineel

23 reacties

PeterG
Superuser
  • 61172 reacties
  • 6 februari 2025

Dat is natuurlijk niet de bedoeling. 

Ik heb gisteravond nog de hele avond opgenomen programma's van die zender gekeken. Terug kijken doe ik eigenlijk nooit. 

Welke ontvanger heb je?


Aspire
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • 12 reacties
  • 6 februari 2025

Hoi PeterG,

 

Wij hebben de Arris VIP2952 V2. Tevens glasvezel 50 up / 50 down.

Hoor graag van je.


PeterG
Superuser
  • 61172 reacties
  • 6 februari 2025

Het kan die al wat oudere ontvanger zijn.… maar

Zit er iets tussen als een DVS of switch?

Overigens heb je met het 50 Mbps abonnement 70 down en 70 up. Kpn geeft iets meer.

En geef de ontvanger een een Frisse start.

Menu - instellingen - systeem 

 


JanD
Superuser
  • Superuser
  • 8398 reacties
  • 6 februari 2025

Ik zag vandaag ook soms blokjes bij het terugkijken van the coroner ​@PeterG en ​@Aspire 


Aspire
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • 12 reacties
  • 6 februari 2025

Hoi PeterG,

 

De ontvanger zit idd via een switch, vanuit de meterkast, aan gesloten aan de ontvanger. 

Een zoals JanD al aangeeft het was vandaag idd wederom raak bij het terugkijken van the corner.


PeterG
Superuser
  • 61172 reacties
  • 6 februari 2025

Welke switch is dat?


Aspire
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • 12 reacties
  • 6 februari 2025

Hoi PeterG,

 

Netgear Prosafe GS105E Switch Plus


PeterG
Superuser
  • 61172 reacties
  • 6 februari 2025

De E is wel het goede type voor interactieve tv.

2952 al frisse start gegeven?


Aspire
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • 12 reacties
  • 6 februari 2025

PeterG,

 

Mag ik vragen hoe je dat doet?


PeterG
Superuser
  • 61172 reacties
  • 6 februari 2025

Al aangegeven in mijn eerdere reactie 😉


Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hoi ​@Aspire. Welkom op de community! Vervelend dat je problemen ervaart met het terugkijken van programma’s op BBC First. Heb je inmiddels jouw tv-ontvanger een frisse start gegeven? Ik ben erg benieuwd of dit het probleem heeft verholpen. 


Aspire
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • 12 reacties
  • 7 februari 2025

Hoi PetrG en Vikash,

 

Ik heb een frisse start gedaan, maar moet nog een en ander proberen. Dit zal vanavond zijn. Dus laat ik het dan weten....


mhans
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • 99 reacties
  • 7 februari 2025

Ik heb precies hetzelfde de afgelopen 2 - 3 dagen, weet niet meer precies.

Zowel bij terugkijken van een dag eerder, of zo, als bij begin gemist.

Het is alleen bij BBC First inderdaad, de andere zenders (bijvoorbeeld: ONS) hebben wel langdurig goede streams.

Het ligt niet aan het kastje dus, alles bekabeld, geen WiFi.


Aspire
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • 12 reacties
  • 7 februari 2025

Vandaag wederom The Coroner terug gekeken van Begin Gemist en wederom stotterend of stilstaand beeld. Dus een Frisse Start heeft niet geholpen.


PeterG
Superuser
  • 61172 reacties
  • 7 februari 2025

Als ook een minuut stroomloos 😉 het niet oplost dan maar even bellen. Mogelijk toch iets in de 10 jaar oude ontvanger aan de hand. Omruil is dan opportuun. 

0800-0402

 


Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 16227 reacties
  • 10 februari 2025

Als het daarna nog niet beter werd is het het makkelijkste om hier telefonisch contact over te hebben inderdaad. Zo kan er direct met meegekeken je worden. Het kan via het genoemde nummer, je kunt ook een terugbelafspraak plannen zodat je op een gunstig moment contact hebt.


Aspire
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • 12 reacties
  • 12 februari 2025

@Jasper van KPN  ik zal dit in de loop van deze week doen. Vindt het alleen wel typisch dat het het tot nu toe alleen maar bij BBC First is.

Wordt vervolgd en dank voor je reactie.


Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 16227 reacties
  • 13 februari 2025

Dat is inderdaad typisch, het kan ook aan iets anders liggen maar dat is zo moeilijk te zeggen. Dat kan telefonisch makkelijker en sneller bekeken worden. Ik ben benieuwd wat daar uit komt.


Aspire
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • 12 reacties
  • 19 februari 2025

@Jasper van KPN ,

Probleem is nog niet opgelost…..

Als ik op jouw link klik terugbelafspraak kom ik uit een website van de klantenservice volgens mij. Maar ik kan dan nergens iets vinden om een terugbelafspraak in te plannen.

Kun jij mij aangeven waar ik dat kan vinden dan kan ik dat inplannen. Want overdag ben ik er niet en ik vermoed dat ze met mij willen meekijken daarvoor.

Hoor graag van je.


Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21
  • Moderator
  • 16424 reacties
  • 19 februari 2025

Wanneer je halverwege de pagina op “Maak een belafspraak” klikt en daarna op “Maak je belafspraak” helpt onze digitale assistent jou verder met het maken van een belafspraak. Laat je weten of het is gelukt?


PeterG
Superuser
  • 61172 reacties
  • Antwoord
  • 19 februari 2025

Voor de storing op BBC FIRST, de grijze blokjes, is het gewoon afwachten. Het is bekend en doorgeven. Ook bij Ziggo. 

En de verstoringen zijn ook bij NLziet op BBC First. 

Zit dus bij de bron.


  • 5901 reacties
  • 19 februari 2025

Ik kwam een bericht tegen dat dezelfde storing te zien is op het satelliet kanaal.
Dus of kpn haalt daar de aanvoer vandaan of de storing zit nog hogerop.

Hoe dan ook, de verstoring zal niet in het kpn systeem zitten.
Zo te zien is de storing al langer gaande en is het bekend bij degenen die er over gaan, maar dat is altijd maar de vraag zeker als het signaal over vele technieken en bedrijven gaat.


Aspire
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • 12 reacties
  • 4 maart 2025

@Vikash van KPN vikash van KPN het is gelukt om te bellen met de klantenservice. Zij gaven daar idd ook al aan dat het een storing was en dat ze geen tijdsbestek konden opgeven hoe lang het zou duren voor dat het opgelost zou worden.

 

@PeterG PeterG dank voor je info. We gaan gewoon even rustig afwachten.


Reageer