Skip to main content
Beantwoord

Zoek resultaat KPN TV+ box verdwijnt met terug knop

• February 10, 2025
  • 20 reacties
  • 185 keer bekeken

Als ik in de zoekfunctie zoek naar een TV programma, en ik vind meerdere resultaten, en ik klink op een van de resultaten, maar dit blijkt niet de goede uitzending te zijn. Ik ga dan met de terug knop weer terug, maar dan zijn al mijn zoekresultaten weg, en moet ik opnieuw het TV programma invoeren in het vergrootglas (wordt ook niet onthouden), ipv dat ik terugkom bij de zoekresultaten. Bij de oude box was dit wel zo. 
Dus als ik niet meteen het goede programma aanklik, maar een paar programma's bekijk of ik bij de goede aflevering zit, moet ik elke keer weer opnieuw mijn zoekopdracht invoeren. 

KPN, kan dit aangepast worden?

Beste antwoord door Arjan van KPN

We bedoelen precies hetzelfde ;) Ik ervaarde ook dat wanneer je een uitzending aanklikt en afspeelt, en als je dan vervolgens weer terug gaat, dat dan je zoekactie weer weg is. Dat is wel vervelend inderdaad. We gaan het meenemen naar de ontwikkelaars en wie weet wordt het bij een volgende update aangepast. Dank je voor het signaal!

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

20 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • February 13, 2025

Hoi ​@Mickela. Om even goed helder te krijgen wat je precies bedoelt, ben ik nog benieuwd bij welke stap je de zoekresultaten verliest. Ik heb zelf ook de KPN TV+ box erbij gepakt en als ik een zoekactie doe, dan kun je bovenaan in de gids zoeken. Daaronder kun je tussen de programma's en afleveringen scrollen die je kunt Terugkijken. Als ik dan een aflevering erbij pak dan zie ik staan welk seizoen en aflevering het betreft. Ga ik dan weer terug, dan sta ik precies weer op het zoekresultaat waar ik gebleven was. Als ik echter de aflevering aanklik en deze begint met afspelen, dan is terugkeren naar de zoekresultaten niet mogelijk. Dan is alles gewist.

Bedoel je dit? Of gaat het bij al mis voordat je een aflevering afspeelt? 

• Auteur
  • Helper
  • February 14, 2025

Hoi ​@Mickela. Om even goed helder te krijgen wat je precies bedoelt, ben ik nog benieuwd bij welke stap je de zoekresultaten verliest. Ik heb zelf ook de KPN TV+ box erbij gepakt en als ik een zoekactie doe, dan kun je bovenaan in de gids zoeken. Daaronder kun je tussen de programma's en afleveringen scrollen die je kunt Terugkijken. Als ik dan een aflevering erbij pak dan zie ik staan welk seizoen en aflevering het betreft. Ga ik dan weer terug, dan sta ik precies weer op het zoekresultaat waar ik gebleven was. Als ik echter de aflevering aanklik en deze begint met afspelen, dan is terugkeren naar de zoekresultaten niet mogelijk. Dan is alles gewist.

Bedoel je dit? Of gaat het bij al mis voordat je een aflevering afspeelt? 

Er zit helemaal geen zoekfunctie in de gids, dus ik weet niet hoe jij dat doet?

Als ik zoek, doe ik dat met het vergrootglas bovenin de menu balk.
Op het moment dat ik dan op een gevonden uitzending klik, en ik ga weer terug, is én de gevonden zoeklijkst weg, maar ook de zoekopdracht staat niet in de zoekgeschiedenis, waardoor ik het zoekwoord telkens opnieuw moet ingeven, met de cursor.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 17, 2025

We bedoelen precies hetzelfde ;) Ik ervaarde ook dat wanneer je een uitzending aanklikt en afspeelt, en als je dan vervolgens weer terug gaat, dat dan je zoekactie weer weg is. Dat is wel vervelend inderdaad. We gaan het meenemen naar de ontwikkelaars en wie weet wordt het bij een volgende update aangepast. Dank je voor het signaal!

• Auteur
  • Helper
  • February 17, 2025

Het is niet alleen dat de zoekresultaten weg zijn, maar ook de ingevoerde zoekopdracht. Vooral het laatste is erg vervelend!!

En waar heb jij een zoekfunctie bovenin de gids? Ik heb alleen een zoekfunctie in de menubalk.
Een zoekfunctie bovenin de gids zou ook wel héél fijn zijn, en vooral als je daarbij ook op genre zou kunnen zoeken. 

• Auteur
  • Helper
  • February 17, 2025

Hoe kan ik films en series die op TV zijn zoeken (per genre)?

Als ik nu in de menubalk naar films of series ga, dan krijg ik welke films of series er in het Pluspakket zitten, of bij Pathé, of aanbevolen voor mij (wat totaal niet mijn voorkeuren zijn).
Als ik bij Films op TV klik op ‘bekijk alles’ krijg ik een leeg scherm met de mededeling ‘Geen programma's in deze categorie'. Lijkt me sterk dat er geen films op TV zijn.
Als ik bij Series kijk in de menu balk, staat er bij series op TV bijv. ook het Nieuws bij. Sinds wanneer is dit een serie? Ook daar, als ik klik op ‘bekijk alles’ een leeg scherm met de mededeling ‘Geen programma's in deze categorie’. Dus er zijn ook geen series op de TV kennelijk.

Als ik bij series via de menu balk ga zoeken met het filter, en ik zet dit op basispakket, dan krijg ik alleen kinderseries en natuurseries.
Als ik bij films via de menubalk het filter zet op basispakket, dan krijg ik allemaal films die ik via Pathé kan kijken en waarvoor ik moet betalen. 

Hoe kan ik wél zien welke series en films er op TV zijn? En hoe kan ik hierin zoeken op genre?

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • February 18, 2025

Ik bedoel dat je bij de eerste rij van de zoekresultaten kunt zien wat er in de gids beschikbaar is op basis van je zoekactie. Dit heet Vandaag & Later. Dat had ik misschien iets beter moeten verwoorden eerder. 

Een zoekfunctie in de gids op genre is ook wel een aardig idee inderdaad. Of dat je kunt instellen welke genre je wilt tonen op je startscherm als één van de rijen (lane). Heb je nog meer ideeën? 

• Auteur
  • Helper
  • February 18, 2025

Het niet kunnen zoeken of instellen op genre vind ik echt een groot gemis. Dit gebruikte ik dagelijks. Nu moet ik me rot scrollen, en bovendien is er zo veel aanbod, dat je hierdoor ook veel mist wat je wél had willen zien of opnemen. Dat deze functie er niet meer op zit is voor mij reden dat ik bezig ben om mijn KPN abonnement op te gaan zeggen en over te gaan stappen naar een andere provider!

Een ander idee is een afstandsbediening ontwikkelen met verschillende formaat knoppen, of ribbeltjes op de knoppen, zodat je kunt vóelen welke knoppen je gebruikt, zodat je niet elke keer op de afstandsbediening hoeft te kijken (moet ik m'n bril weer pakken of een lamp aandoen).

Nog een idee is dat je kan instellen dat de box na zo veel uur uit gaat. Jullie bieden wel iets aan om 'm helemaal uit te zetten, waardoor ie langzamer opstart, om minder stroom te verbruiken, maar als ik mijn tv op timer zet, dat ie uit gaat na een bepaalde tijd, blijft de box de hele nacht aan staan. Het zou fijn zijn als ik dat ook met een timer kan instellen, dat ie uit gaat, net als de vorige box had. 

• Deelnemer
  • February 18, 2025

Ik heb hetzelfde als ik op https://tv.kpn.com/films/bladeren/films-op-tv kijk. Voorheen werkte het wel, maar sinds kort wordt er niks meer getoond.

• Auteur
  • Helper
  • February 18, 2025

@Arjan van KPN 

O, een groter lettertype zou ook wel héél fijn zijn. De letters onder de tegels en in het zoekmenu etc. zijn echt niet te lezen. Ik moet elke keer naar de TV lopen om te kunnen lezen wat er staat.

• Auteur
  • Helper
  • February 18, 2025

Overigens, mijn vraag gaat over KPN TV via mijn computer.
Als ik op series of films via de TV+ box kijk, zie ik zelfs helemaal geen mogelijkheid om te kijken wat er op TV is, maar alleen films per aanbieder of Pathé Thuis of uitgelicht. 
Hoe kan ik in hemelsnaam zien welke films en series er op TV zijn? 
Of is gewoon TV kijken niet meer de bedoeling met de vernieuwde indelen van KPN???

Admin: samengevoegd met een al lopend topic 

• Deelnemer
  • February 19, 2025

…..

Admin: samengevoegd met een al lopend topic 

Erg onhandig om een topic over TV kijken via de browser samen te voegen met een andere topic over TC kijken via de TV+ box.  Kan de admin verklaren waarom deze topics zijn samengevoegd?

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • February 20, 2025

Het niet kunnen zoeken of instellen op genre vind ik echt een groot gemis. Dit gebruikte ik dagelijks. Nu moet ik me rot scrollen, en bovendien is er zo veel aanbod, dat je hierdoor ook veel mist wat je wél had willen zien of opnemen. Dat deze functie er niet meer op zit is voor mij reden dat ik bezig ben om mijn KPN abonnement op te gaan zeggen en over te gaan stappen naar een andere provider!

Je bedoelt dat je in het verleden wel op genre kon zoeken op tv.kpn.com? Of op je tv-ontvanger?

Ik zie in een later bericht dat je een TV+-ontvanger hebt en vraagt hoe je kan filteren op series en films. Dat kun je doen door te gaan naar ‘Nu op tv’ en dan ‘Series op tv’ of ‘Films op tv’. 

Een ander idee is een afstandsbediening ontwikkelen met verschillende formaat knoppen, of ribbeltjes op de knoppen, zodat je kunt vóelen welke knoppen je gebruikt, zodat je niet elke keer op de afstandsbediening hoeft te kijken (moet ik m'n bril weer pakken of een lamp aandoen).

Goed idee. Ik hou er zelf ook van om zonder naar mijn afstandsbediening te kijken de knoppen te bedienen. We hebben trouwens wel voor TV+ net een eenvoudigere afstandsbediening op de markt gebracht. Klik hier. Daar zou dat al makkelijker mee moeten gaan. 

Nog een idee is dat je kan instellen dat de box na zo veel uur uit gaat. Jullie bieden wel iets aan om 'm helemaal uit te zetten, waardoor ie langzamer opstart, om minder stroom te verbruiken, maar als ik mijn tv op timer zet, dat ie uit gaat na een bepaalde tijd, blijft de box de hele nacht aan staan. Het zou fijn zijn als ik dat ook met een timer kan instellen, dat ie uit gaat, net als de vorige box had. 

Je hebt helemaal gelijk hierin dat het momenteel nog niet mogelijk is. Ik heb gevonden dat dit idee al is doorgezet naar het tv-team, maar het kan geen kwaad om het nogmaals onder de aandacht te brengen :)

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • February 20, 2025

Ik heb hetzelfde als ik op https://tv.kpn.com/films/bladeren/films-op-tv kijk. Voorheen werkte het wel, maar sinds kort wordt er niks meer getoond.

Hm. Ik heb dat zelf nooit gevonden op tv.kpn.com. Hoe lang geleden kun je nog bladeren tussen de films die op dat moment worden afgespeeld op tv? 

Erg onhandig om een topic over TV kijken via de browser samen te voegen met een andere topic over TC kijken via de TV+ box.  Kan de admin verklaren waarom deze topics zijn samengevoegd?

Ik heb dit zelf niet gedaan, maar waarschijnlijk een collega Moderator. Ik vermoed dat het bericht van Mickela hier naartoe verplaatst is (samen met die van jou?), omdat ze al een topic heeft lopen wat (bijna) over hetzelfde gaat. 

• Deelnemer
  • February 20, 2025

Ik heb dit zelf niet gedaan, maar waarschijnlijk een collega Moderator. Ik vermoed dat het bericht van Mickela hier naartoe verplaatst is (samen met die van jou?), omdat ze al een topic heeft lopen wat (bijna) over hetzelfde gaat. 

Ik zou het niet hetzelfde noemen en het samenvoegen maakt het totaal onduidelijk. Maar Mickela maakte inmiddels alweer een nieuw afzonderlijke topic ervoor. De link werkte tot niet zo lang geleden, maar is nu opgelost in de andere topic. Overigens gaat het niet om films die op dat moment worden afgespeeld maar alle films op TV die je op dat moment kan terugkijken.

• Auteur
  • Helper
  • February 20, 2025

Je bedoelt dat je in het verleden wel op genre kon zoeken op tv.kpn.com? Of op je tv-ontvanger?

Ik zie in een later bericht dat je een TV+-ontvanger hebt en vraagt hoe je kan filteren op series en films. Dat kun je doen door te gaan naar ‘Nu op tv’ en dan ‘Series op tv’ of ‘Films op tv’. 

Goed idee. Ik hou er zelf ook van om zonder naar mijn afstandsbediening te kijken de knoppen te bedienen. We hebben trouwens wel voor TV+ net een eenvoudigere afstandsbediening op de markt gebracht. Klik hier. Daar zou dat al makkelijker mee moeten gaan. 

Je hebt helemaal gelijk hierin dat het momenteel nog niet mogelijk is. Ik heb gevonden dat dit idee al is doorgezet naar het tv-team, maar het kan geen kwaad om het nogmaals onder de aandacht te brengen :)

Bij ‘nu op TV’ kan ik alleen selecteren op zender, en niet op film of serie.

De eenvoudigere afstandsbediening mist een heleboel functies, dus dat is geen optie. Vandaar dat een grote afstandsbediening met verschillende formaten knoppen, of een soort braille tekens er op een oplossing zou zijn. Vroeger was dit overigens wel zo op de A.B.

Bij mijn vorige TV box, zeg maar de oude, kon ik in menu zoeken op films of series op TV. Dan kreeg je een lijst, en kon je in de lijst de film of serie aanklikken om in te stellen om op te nemen. Die mogelijkheid kan ik niet meer terug vinden, en gebruikte ik 95% van mijn tijd om TV te kijken, via de opgenomen series en films. 

Overigens blijft deze vraag nog steeds open staan:
Als ik op series of films via de TV+ box kijk, zie ik zelfs helemaal geen mogelijkheid om te kijken wat er op TV is, maar alleen films per aanbieder of Pathé Thuis of uitgelicht. 
Hoe kan ik in hemelsnaam zien welke films en series er op TV zijn / komen? 
Of is gewoon TV kijken niet meer de bedoeling met de vernieuwde indelen van KPN???

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • February 21, 2025

Als je op de TV+ box gaat naar ‘Nu op TV’ kun je wel degelijk gaan naar alle op dat moment vertoonde series en films. Helaas kun je nergens zien welke series en films er verder op de dag of bijvoorbeeld morgen worden afgespeeld. 

Daarvoor kun je bijvoorbeeld een app op je telefoon installeren, zoals TVgids.nl (Android en iOS). 

Dank je wel voor je andere ideeën en feedback! We gaan dit meenemen en bekijken of we dat kunnen implementeren in de toekomst. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 21, 2025

Misschien wat witregels weghalen ​@Arjan van KPN ? 😉

• Auteur
  • Helper
  • February 22, 2025

Als je op de TV+ box gaat naar ‘Nu op TV’ kun je wel degelijk gaan naar alle op dat moment vertoonde series en films. Helaas kun je nergens zien welke series en films er verder op de dag of bijvoorbeeld morgen worden afgespeeld. 

Daarvoor kun je bijvoorbeeld een app op je telefoon installeren, zoals TVgids.nl (Android en iOS). 

Dank je wel voor je andere ideeën en feedback! We gaan dit meenemen en bekijken of we dat kunnen implementeren in de toekomst. 

Je laat nu het scherm zien van ‘alle’ of ‘favorieten’.
Als je echter op 'series op tv’ of ‘films op tv’ gaat staan met de cursor krijg je een scherm met de mededeling ‘geen programma's’. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 22, 2025

Dat die schermen films op tv, series op tv en sport leeg zijn is bekend. De nieuwe epg leverancier heeft hier nog niet in voorzien. Per 28 februari zal dit opgelost zijn. 

Het blijven echter films en series die op het moment van raadplegen worden uitgezonden. Helaas niet verder vooruit. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • February 24, 2025

Ah, goede aanvulling ​@PeterG! Ik heb een wat ouder screenshot gepakt en was even vergeten dat het momenteel niet zichtbaar is. Duurt gelukkig niet zo lang meer voordat daar wel de info te vinden is.