Het geluid op Discovery (kanaal 15) valt onvoorspelbaar vaak voor 20 of soms meer seconden uit. Maakt niet uit op welk tijdstip van de dag. Ook in de verschillende geluidsinstellingen gebeurt het. Ik heb de tv+ met v10 en alles up to date. TV is een Sony Bravia en alles is bekabeld. Alle andere zenders zijn goed.
Ik zie de topic ook van een jaar geleden, maar geen oplossing. Dus KPN los het nu eindelijk eens op. Overigens zie ik ook dat ZIGGO er last van heeft via hun kanaal 17.
Geluid valt vaak 20 seconden weg op Discovery Channel (15) op TV+ Box
Beste antwoord door TV Apps Team
Ik begrijp dat alles teruglezen niet te doen is, maar we hebben toch al lang en breed aangegeven dat de hele bron van deze audio storing op Discovery niet bij de klanten thuis zit? We dachten dat dat wel duidelijk was inmiddels, dat staat inmiddels buiten kijf. Zo niet, bij deze.
Jouw beschrijving hier wijkt behoorlijk af van de impact zoals we die kennen uit eigen testen en beschrijvingen van andere klanten. Dáár haak ik op in om te helpen dat te begrijpen en verklaren, want als er één klant is die dat zo anders ervaart, zijn er vast meer. Mede daarom is besloten → dolby vervangen door stereo want jouw beschreven impact is nog véél heftiger dan voorheen bekend.
De conscensus die bekend is, is dat het tot max 3 seconden stil kon zijn (afhankelijk van de thuis apparatuur) en dan weer meestal 10sec+ goed. En dat dan wel meerdere keren per minuut in de uren dat de storing het heftigst aanwezig was (recentelijk waren die storingsblokken naar de middag en avond verschoven, waardoor er weer veel reuring ontstond, óók logisch, in de nacht kijkt bijna niemand). We weten dat de ene TV er anders mee om kan gaan dan de andere, dus dat de impact wat verschilt per klant is op zich óók niet gek. Dat kunnen we inmiddels ook meten en komt overeen met die klachtomschrijvingen.
Maar jouw beschrijving wijkte zó erg af (of misschien begrijp ik die verkeerd), dat dat opviel en interesse wekte. Daar is toch niets mis mee? Niet om jouw apparatuur de schuld te geven maar je ervaring te kunnen verklaren, je gaf ook daadwerkelijk tellingen, dat is heel waardevol en zijn we dankbaar voor. Details waar we altijd verlegen om zitten. Heeft die hardware invloed op hoe het in de huiskamer klinkt? Ja! Zelfs precies hetzelfde bitje wat om is gevallen bij álle klanten, klinkt niet precies hetzelfde in elke huiskamer.
En misschien zijn er ook wel meer mensen die afgelopen weken ook wel eens stukken van 10 of 20 seconden aanééngesloten geen audio hoorden op Discovery, maar dat niet als zodanig gemeld hebben. Aan die personen, graag melden zou ik zeggen.
Ik dacht meteen aan een 20+ jaar oude audio installatie die seconden nodig heeft voor een audio join, zoals we dat van sommige oude audio apparatuur kennen. Dat zou dit wellicht hebben kunnen verklaren. Elke korte onderbreking (zelfs van 0,2 sec) is in theorie dan een nieuwe join met als gevolg seconden lang geen audio achter díe apparatuur. Stel: 5 van zulke hele korte hikjes verdeeld over 10 seconden, zou dan voor ~13 seconden geen audio kunnen verzorgen, maar alleen achter die specifieke hardware; dat was de theorie. Audioapparatuur die het hikje alleen als hikje afspeelt, heeft in diezelfde 13 seconden ‘gewoon’audio, maar met 5 hele korte hikjes. Óók niet goed, maar wel een héél andere ervaring voor een identieke verstoring.
Maar dat is het duidelijk niet, je hebt zowel een moderne TV als soundbar. Ik heb voor nu geen verklaring voor jouw ervaring, of wellicht begrijp ik die niet goed. Voor nu kunnen we er ook weinig meer me aangezien er nu stereo is en (ik neem aan) dat niet meer optreedt.
Feit blijft, er zitten fouten in die dolby audio stream voor iedereen en als die eruit zijn, heeft niemand meer klachten (zoals op al die andere zenders die wel dolby audio hebben). Dus dat is de oplossing. Zo simpel is het. Waar die storingen vandaan komen is voor de klant ook niet interessant. De impact werd echter van dien aard dat we dus besloten dan maar dolby voorlopig niet meer aan te bieden (pleister). Of de kern van deze langlopende storing nou helemaal in de bron bij Discovery ligt of niet of deels, is in feite niet interessant voor de klant, correct. Maar sommige gebruikers vinden dat wél heel interessant om te weten en hebben zelfs geholpen met patronen ontdekken tussen verschillende providers. Die patronen zien we recentelijk niet meer of minder, de klachten wel bij ons, dus we zoeken wel degelijk in ons eigen domein ook. Vele vele uren wekelijks. Als het niet zo gecompliceerd was, hadden we het issue ook al lang verholpen.
Ook begrijpen we dat een storing hoog in de emotie kan komen te liggen, we zijn allemaal mensen.
Op het forum hebben helpen we elkaar door een storing beter te begrijpen. Jullie helpen ons met ervaringen te beschrijvingen waardoor sneller patronen zichtbaar zijn, wij doen een deurtje open waar mogelijk over details die je anders niet te horen krijgt. Ik hoop dat je begrip hiervoor kunt hebben en waarom de vragen werden gesteld die werden gesteld.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.