Skip to main content
Antwoord

KPN TV+ Smart TV app crasht vaak en knoppen afstandsbediening Philips android tv werken niet

• February 16, 2025
  • 6 reacties
  • 189 keer bekeken

Sinds de update van de KPN TV+ begin januari 2025 heb ik de volgende twee problemen als ik de KPN TV+ app gebruik op mijn Philips android TV (verbinding via wifi):

1. de app crasht bij het selecteren van de tv zender die ik wil kijken en ook bij het overschakelen van een andere zender. Dit gebeurt vooral als ik de app pas geopend heb. Na een tijdje lijkt het beter te gaan.
  2. de KPN TV+ app reageert niet als ik op de pauze, vooruitspoelen en achteruitspoelen knopppen van mijn Philips tv afstandsbediening klik. De NPO start app reageert hier trouwens wel op.

Ik denk dat het te maken met heeft met de update van de KPN TV+. Meer mensen lijken hier problemen mee te ondervinden.

Beste antwoord door Jasper van KPN

Welkom op de community ​@Guus W en ​@Hulspuppie. Het eerste punt (en jouw punt ​@Barry1974) wordt aan gewerkt, in een van de volgende updates zal daar een verbetering voor komen. Hou Product Updates daarvoor in de gaten, zodra er een nieuwe update is delen we dat daar en geven we aan wat er in zit.

Je tweede punt klopt, de functie van die knoppen is nog niet beschikbaar in de nieuwe app. Ook dat komt in een latere update.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

• Nieuwkomer
  • February 18, 2025

Ik heb hier een Sony Android tv, precies dezelfde ellende!

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • February 18, 2025

Hier ook een Philips android tv. Bij mij soms het probleem - na de laatste update van de app - dat bij het selecteren van een kanaal, plotseling wordt teruggesprongen naar het startscherm van de app.

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 19, 2025

Welkom op de community ​@Guus W en ​@Hulspuppie. Het eerste punt (en jouw punt ​@Barry1974) wordt aan gewerkt, in een van de volgende updates zal daar een verbetering voor komen. Hou Product Updates daarvoor in de gaten, zodra er een nieuwe update is delen we dat daar en geven we aan wat er in zit.

Je tweede punt klopt, de functie van die knoppen is nog niet beschikbaar in de nieuwe app. Ook dat komt in een latere update.

• Nieuwkomer
  • February 24, 2025

Krijgen wij dan tijdelijk een gratis kastje om wel tv te kunnen kijken (in de slaapkamer). Dit is gewoon niet te doen!

Jasper van KPN
Moderator

Nee, dat is niet mogelijk. Als de tv een Chromecast heeft kan je die tijdelijk gebruiken in combinatie met de mobiele TV+ app.

• Nieuwkomer
  • March 6, 2025

Sinds de update van de KPN TV+ begin januari 2025 heb ik de volgende twee problemen als ik de KPN TV+ app gebruik op mijn Philips android TV (verbinding via wifi):

1. de app crasht bij het selecteren van de tv zender die ik wil kijken en ook bij het overschakelen van een andere zender. Dit gebeurt vooral als ik de app pas geopend heb. Na een tijdje lijkt het beter te gaan.
  2. de KPN TV+ app reageert niet als ik op de pauze, vooruitspoelen en achteruitspoelen knopppen van mijn Philips tv afstandsbediening klik. De NPO start app reageert hier trouwens wel op.

Ik denk dat het te maken met heeft met de update van de KPN TV+. Meer mensen lijken hier problemen mee te ondervinden.

Voor de laatste update werkte de ITV+ app relatief goed en snal genong. Sinds de laatste update start de ITV+ app op mijn Android TV ERG traag, komt pas na lange tijd in het startmenu en crasht vaak voordat je een kanaal kan kizen om te kijken .  Ik hjeb de Andriod TV van Wifi %GHz naar een directe Ethernet kabel gezet (!00Mbit KPN) en dat lijkt marginaal te helpen. Bij een enkele poging lukt het om daatwerkelijk een stream te kijken, maar dan hapert het beeld enorm en lopt daarna ook vast. Zelfs de codec lijkt dus langzaam.

Ik heb als IT Architcct wel enige kennes ven de valkuilen waaraan dit kan liggen en die de performance de grond in boren buiten de testomgeving…..

1. Het lijkt erop dat de ITV+ app het gehele werkgeheugen van het Android OS opslurpt, , mogelljk omdat de ontwillelaars alles in de GUI en alle data willen cachen (in memory?). Dit is de dood in de pot voor kelindere Android TV apparaten met wat kleinder gehuegen.
  2. Debug mode. Als de ontwikkelaars zijn vergetgen om de debug en logging modes uit te zetten in de app die naar de app-store gestuurd is dan  kan het ook prijs zijn. Alle debug logging in de code zal enorm veel CPU tijd kosten, en alle reverse DNS lookups (om van IP adres een leesbare hostname te maken gaan 2-4 seconden realtime vertraging per debug call oplopen omdat de DNS pas na 2 seconden een timeout geeft en er vaak een retry wordt gedaan. Reverse lookup zal in een thuisnetwerk vermoedelijk niet werken.  In et testlab mogelijk wel.   Debug levels veroorzeken ook reverse lookups voor leesbare logs…..
  3. Zo ook voor sprintf'’s  of vergelijknbaar in je debug logs.  
  4. Ook blaast debug logging de in-memory omvang van de code flink op.
  5. Gebruik van slechte memory heap handlers in de onderliggende frameworks van de applicatie.
  6. Memory lekken in de code, kan ook als gevolg van geactiveerde debug code optreden, niet correct vrijgeven van objecten.
  7. Doordat zelfs de codec noiet goed werkt akls de stream gestart is zegt dat iets over de algehele CPU belasting
  8. De netwerkt througput van deze versie van de ITV+ applicatie lijkt erg belabberd, mogelijk fouten in deze code.
  9. Het gebruik van spinlocks of andere 100% CPU loops , iets dat waar je op een sterkere CPU met veel cores mogelijk mee weg komt

Enfin, ik kan nog een tijd doorgaan, maar test deze ITV+ android app vooral ook op istes minder krachtige CPU's  en wat minder memory. Uiteindelijk is het mar een schil om een stream aan de video codec te koppelen, dat werkte bij de vorige ITV+ app op android goed genohg, maar nu niet meer.