Skip to main content
Beantwoord

Krijg TV+ afstandsbediening niet gekoppeld aan Thomson 24HG2S14C TV

• February 22, 2025
  • 3 reacties
  • 227 keer bekeken

Ik heb hetzelfde probleem, ik krijg de KPN Remote van het TV+ kastje niet gekoppeld aan mijn nieuwe Thomson 24HG2S14C TV. Alle genoemde codes meerdere malen geprobeerd. Tot op heden heb ik de KPN Remotes altijd aan de praat gekregen op diverse type TVs, waaronder de Philips die nu door de Thomson is vervangen.

Wat wel werkt is het instellen van HDMI-CEC, zodat ik KPN TV+ grotendeels kan bedienen met de AB van de TV (zoals kanalen wijzigigen), maar helaas niet alles (o.a. KPN TV+ menu oproepen).
De KPN AB kan weer niet geluid van de TV wijzigen (wel uitzetten).
Omdat ik denk dat het om een nieuw type Thomson TV gaat, zou deze best wel eens een nieuwe 3-cijferige AB code kunnen hebben. 
Daarom verzoek aan KPN om deze op te sporen en toe te voegen aan de lijst.
Wat mij echter wel opvalt is dat de AB van de TV via Bluetooth werkt, dus het is de vraag of de TV nog wel IR ABs als die van KPN ondersteunt.
Het gaat om de volgende KPN AB en die bij de Thomson TV hoort.

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@AvdMeulen. Welkom op de KPN Community! 

Je hebt zelf al veel geprobeerd om de afstandsbediening af te stemmen op je tv merk ik. Maar ik denk ook dat je zelf al de reden hebt gevonden dat het helaas niet gaat werken. 

Wat mij echter wel opvalt is dat de AB van de TV via Bluetooth werkt, dus het is de vraag of de TV nog wel IR ABs als die van KPN ondersteunt.

De afstandsbediening van KPN probeert via een infraroodsignaal je tv aan te sturen wat betreft uit en aanzetten en het volume. Als je tv geen sensor daarvoor heeft, dan gaat het op deze manier helaas niet lukken. Je hebt zelf al de methode via HDMI CEC geprobeerd, maar ook dan werken bepaalde knoppen helaas niet begrijp ik. Ik weet niet of je ook een soundbar of iets dergelijks gekoppeld hebt staan aan de tv? Dan kun je nog proberen de KPN afstandsbediening daarop af te stemmen met deze instructie

3 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 25, 2025

Hoi ​@AvdMeulen. Welkom op de KPN Community! 

Je hebt zelf al veel geprobeerd om de afstandsbediening af te stemmen op je tv merk ik. Maar ik denk ook dat je zelf al de reden hebt gevonden dat het helaas niet gaat werken. 

De afstandsbediening van KPN probeert via een infraroodsignaal je tv aan te sturen wat betreft uit en aanzetten en het volume. Als je tv geen sensor daarvoor heeft, dan gaat het op deze manier helaas niet lukken. Je hebt zelf al de methode via HDMI CEC geprobeerd, maar ook dan werken bepaalde knoppen helaas niet begrijp ik. Ik weet niet of je ook een soundbar of iets dergelijks gekoppeld hebt staan aan de tv? Dan kun je nog proberen de KPN afstandsbediening daarop af te stemmen met deze instructie

Wil Engelen
Nieuwkomer
  • Nieuwkomer
  • August 19, 2025

Hoi,

Ik liep tegen eenzelfde probleem aan en kwam er na enig onderzoek achter dat de lijsten met codes die kpn hanteert niet altijd compleet of up to date zijn. Mbt de Thomson tv ontdekte ik bij mijn type, de 40QG4S14, kpn code 637 nodig was. Een code die bij de desbetreffende kpn decoder met afstandsbediening niet stond vermeld maar weer wel bij een ander type kpn afstandbediening.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Bedankt voor de tip, ​@Wil Engelen!