Skip to main content
Antwoord

Oude KPN TV-box vervangen voor Ziggo GO-app

• February 26, 2025
  • 7 reacties
  • 252 keer bekeken

Mijn 89-jarige ouders hebben nooit een andere provider gehad dan KPN. Gelukkig dus maar dat Ziggo vorig jaar verplicht werd om het Europese voetbal van Nederlandse clubs voor iedereen gratis beschikbaar te laten zijn. Dus ook voor aloude KPN-klanten!

Het was daarom een grote teleurstelling dat het me niet lukte om de Ziggo GO-app te vinden in de tv-box van mijn ouders. Ik dacht dat het aan mij lag, maar ook anderen kregen het niet voor elkaar. 

Dan maar niet, zei m'n vader. Maar nu we maanden verder zijn en hij ziek is (en weinig afleiding heeft) heb ik een KPN-winkel bezocht waar me werd verteld dat m'n ouders een oud 'kastje;  hebben dat gratis kan worden vervangen door een TV+ Box, waarop de Ziggo-app met Europees voetbal wél staat.

Bij m'n ouders thuisgekomen lukte me het echter niet om via Mijn KPN het oude kastje te laten vervangen. Reden om de volgende dag weer naar een KPN-winkel te gaan, waar me werd verteld dat het inderdaad niet mogelijk is omdat het abonnement van m'n ouders pas mei 2026 afloopt!!

Ik vond het verbijsterend. Streamen vanaf de telefoon of iPad werd genoemd als alternatief… Ga dat maar eens uitleggen aan iemand die binnenkort 90 wordt! Is het nou echt zo ingewikkeld om een te oud kastje te vervangen door een nieuwe, zodat een zieke hoogbejaarde nog voetbal kan kijken in zijn laatste levensfase? Nota bene iemand die al 70 jaar abonnementsgeld betaalt aan KPN en de voorganger daarvan….

Ik hoop dat iemand een oplossing weet

Beste antwoord door PeterG

(...)  het inderdaad niet mogelijk is omdat het abonnement van m'n ouders pas mei 2026 afloopt

Dat kan alleen als je vader of moeder zelf actief hebben verlengt mei vorig jaar. Dat kon met 2 jaar voor alle abonnementen die per december 2023 contractvrij waren.

Hebben je ouders geen smart tv? Samsung, LG of een met systeem Android-TV kan de ZIGGO GO app uit de app store gedownload worden. 

Mijn moeder van 86 heeft ook een oud type ontvanger. En gebruikt met veel plezier de Ziggo GO app in haar Philips televisie (Android-TV).

➡ Andere optie voor Europees voetbal is abonneren op het Ziggo Sport Totaal pakket. Dan kan ie àlle wedstrijden zien. Ook die tussen buitenlandse clubs.

Met dit pakket zijn het gewone zenders en hoeft je vader niet met een app te 'stoeien'.

Ziggo Sport Totaal is wel € 17,99 per maand. Maar wel het gemak van gewone kanaal nummers voor je vader.

Vanavond is de KNVB beker in ieder geval wel te zien. Via ESPN op 14. En Star Channel op 16.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

7 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • February 26, 2025

(...)  het inderdaad niet mogelijk is omdat het abonnement van m'n ouders pas mei 2026 afloopt

Dat kan alleen als je vader of moeder zelf actief hebben verlengt mei vorig jaar. Dat kon met 2 jaar voor alle abonnementen die per december 2023 contractvrij waren.

Hebben je ouders geen smart tv? Samsung, LG of een met systeem Android-TV kan de ZIGGO GO app uit de app store gedownload worden. 

Mijn moeder van 86 heeft ook een oud type ontvanger. En gebruikt met veel plezier de Ziggo GO app in haar Philips televisie (Android-TV).

➡ Andere optie voor Europees voetbal is abonneren op het Ziggo Sport Totaal pakket. Dan kan ie àlle wedstrijden zien. Ook die tussen buitenlandse clubs.

Met dit pakket zijn het gewone zenders en hoeft je vader niet met een app te 'stoeien'.

Ziggo Sport Totaal is wel € 17,99 per maand. Maar wel het gemak van gewone kanaal nummers voor je vader.

Vanavond is de KNVB beker in ieder geval wel te zien. Via ESPN op 14. En Star Channel op 16.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 26, 2025

Dank voor je reactie Peter. Mijn vader heeft een Philips Smart TV. Begrijp ik dus goed van je dat hij daarop (buiten de TVbox om) de Ziggo GO-app wel kan gebruiken?

Dan ga ik dat maar eens proberen, een van de komende dagen (ik woon niet direct in de buurt).

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 26, 2025

Dank voor je reactie Peter. Mijn vader heeft een Philips Smart TV. Begrijp ik dus goed van je dat hij daarop (buiten de TVbox om) de Ziggo GO-app wel kan gebruiken?

Als dat een Android TV systeem is wel ​@Emteve . De tv moet wel aangemeld zijn op een Google account voor toegang tot de Play Store, maar iedere Android telefoon gebruiker heeft dat al.

Oudere Philips tv's, zo'n 10 jaar of ouder, zijn Saphi. Die ondersteunen de Ziggo Go app niet.

De allernieuwste Philips budget tv's (ca. vanaf 2023) hebben dan weer Titan. Ook daarvoor heeft Ziggo geen app gemaakt. De duurdere Philipsen hebben dan wel weer Android TV.

Dan ga ik dat maar eens proberen, een van de komende dagen (ik woon niet direct in de buurt).

Succes. Eventueel dus je eigen Google account gebruiken om toegang tot de Play Store te verkrijgen op die tv. Verder is de app gratis. Voor de UEFA wedstrijden met Nederlandse clubs is enkele uren voor een wedstrijd mogelijk om zonder account en gratis ‘in te loggen’. Er staat dan ‘Kijk nu UEFA’. Als je vader dat dan selecteert en op OK drukt is ie ingelogd. Dan nog wel één van de 3 kanalen aanklikken waar de wedstrijd op is. 

Bij 2 NL clubs tegelijk zijn er 2 kanalen. Bij uitzondering 3.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@Emteve en welkom bij de KPN Community! Wat super dat je je vader hiermee helpt en top al die tips ​@PeterG. 💚

Logisch dat worstelen met nieuwe apps e.d. er echt niet in zit nu, dus ik ben heel benieuwd of het met de tips van Peter lukt om voetbal bij hem op beeld te krijgen. 
Laat je weten of het gelukt is? Ook als je meer hulp nodig hebt! 

• Nieuwkomer
  • July 22, 2025

Het is fijn dat deze meneer is geholpen. Maar geeft aan hoe stug KPN is met vernieuwen van de kastjes.

Ze gaan er aan voorbij dat toen de abonnementen werden verlengd nog niet bekend was dat Ziggo Go gratis aangeboden zou worden via het kastje. Nu worden mensen gedwongen om een duur abonnement te nemen. Ik ben nog niet zo oud als de meneer hierboven maar wel 71 jr. met mijn beperkte digitale vaardigheden kom ik er niet uit om de beeld via mijn telefoon op het beeld te projecteren. Ook ik ben al lang klant bij KPN. Het zou toch mooi zijn als KPN coulance toonde en zijn oude klanten een beetje tegemoet komt. En een AOW-er adviseert als hij naar voetbal wil kijken een duur abonnement moet nemen.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 22, 2025

Hoi ​@Rudy144 . Om te kunnen casten vanaf je telefoon dient je televisie over chromecast te beschikken. 

Voor de Ziggo GO TV app is niet per se een kpn ontvanger nodig. Of chromecast. 

De voor voetbal geschikte Ziggo GO TV app kun je ook downloaden op een smart-tv met Android-TV of Google-TV. Google account nodig voor toegang app store. 

Ook voor Samsung vanaf bouwjaar 2019 kan de app gedownload worden. 

En hij is ook beschikbaar voor LG/ Loewe. 

Account niet nodig. Vanaf circa 1 uur voor een (eerste) wedstrijd zet Ziggo het open.

Als mijn nu 87 jarige moeder het op háár smart-tv is gelukt.... ook zij heeft nog het 'oude' Arris VIP5202 kastje.

• Nieuwkomer
  • July 22, 2025

Helaas een smart tv uit 2017 waar deze mogelijkheid ontbreekt. Ik denk dat het alleen gaat lukken met een Chrome cast