Goedenavond,
Al meer dan 10 jaar ben ik een tevreden klant van KPN. Dit vooral vanwege de toen veel betere en klantvriendelijke service vergeleken met mijn toen vorige aanbieder.
7 jaar geleden ben ik verhuist. Een monteur heeft toen keurig alles weer voor ons geïnstalleerd en de juiste apparaten beschikbaar gesteld om ook overal gebruik van de kunnen maken.
Voor onze tv ontvanger op de 1e verdieping is toen gebruik gemaakt van het DVS650 systeem icm de Aris vip2952 ontvanger. Dit heeft altijd goed gewerkt en dus geen reden gehad om mij verder te verdiepen.
Helaas is afgelopen week één van de DVS punten overleden door een stroomstoring. Geen tv boven meer dus. Nu durf ik niet met zekerheid te zeggen maar in mijn beleving hebben wij die DVS punten toen gewoon gekregen. Nu hoopte ik deze dus om te kunnen ruilen voor een werkende. Helaas na telefonisch contact te hebben gehad en daarna verwezen naar een winkel bleek dit niet zo vanzelfsprekend te zijn.
De DVS is een koop product en als deze stuk gaat buiten de garantie periode dan moet je zelf een nieuwe kopen. Dit vond ik lastig omdat ik in de veronderstelling ben dat ik deze gekregen heb om überhaupt gebruik te kunnen maken van de producten die ik al had.
Ook werd mij meermaals verteld dat het hele DVS systeem al verouderd en achterhaald is. Toch wilde ze in de winkel alsnog dat ik €39,95 betaalde voor 1 dvs650 punt. Dit vond ik eigenlijk al te veel voor een verouderd systeem.
Andere optie is superwifi punten. Huren €2,50 per stuk per maand of €60 per stuk eenmalig. Dit moest ik even laten inwerken want dat vond ikzelf op dat moment wel weer een behoorlijke uitgave.
Dus eerst maar even verdiepen. Ik had natuurlijk allang gezien dat er al nieuwere modems beschikbaar zijn, nieuwe tv ontvangers ect. Maar wat ik had werkte dus had mij er tot op heden nog weinig in verdiept.
Nu zag ik dat het televisie abbonement tegenwoordig tv+ word genoemd en hier horen zover ik kan lezen de nieuwe tv+ boxen bij met Android en cromecast. In december 2024 mijn oude hussel abbonementje verlengd en nu zie ik dat het volgens mij standaart al tv+ is. Stiekem hopende dat ik met dit verlengen ook tv+ had en nooit de nieuwe ontvangers heb gekregen. Maar helaas nog steeds het oude hussel abbonement.
Wel voor zover ik kan zien voor dezelfde prijs als een nieuwe abbonement hier beginnen bij mij toch wat vragen te komen.
Toevallig vandaag een mailtje dat alles weer een tikkeltje duurder word gekregen. Het bedrag van beide ontvangers gaan met €1 omhoog.
Dus ondanks dat ik een ouder model heb, zonder cromecast (die ikzelf heb aan moeten schaffen) en zonder Android systeem waardoor ik weer met 2 afstandsbedieningen moet werken 1 voor tv apps en 1 voor kpn tv kijken (ik kan niet overweg met die samsung bediening, mis de cijfers en een aantal andere functies) ik toch net zoveel betaal als iemand met een nieuwer model met deze functies.
Ook zie ik dat de nieuwere ontvangers de tv+ boxen via WiFi verbonden kunnen worden met het 12 modem. Als zijn berichten hierover nog wat sceptisch betekend dit eigenlijk geen kosten voor een DVS systeem of superwifi punten. Spullen die je als trouwe ouwe klant dus wel zelf zou moeten aanschaffen.
En ik ken de berichten ook wel ouwe klanten worden niet eerlijk behandeld, maar ze krijgen andere voordeeltjes bla bla.
Ik hoef geen actie die nieuwe klanten lokt ofzo. Maar ik vind het niet eerlijk dat ik vanwege een stroomstoring nu apparatuur moet aanschaffen of mijn abbonement moet verhogen om gebruik te maken van diensten/technieken die nieuwe klanten eigenlijk voor zelfs een lager bedrag gewoon toegestuurd krijgen.
Dit was mijn naslagwerk graag jullie mening of reactie.
Dank