Skip to main content
Beantwoord

Beeld bevriest nog steeds

• 16 maart 2025
  • 9 reacties
  • 73 keer bekeken

Bluecity
Deelnemer
Forum|alt.badge.img

Na alle updates, bevriest het beeld en geluid nog steeds. Als je dan via de afstandsbediening de zender wijzigt en weer terug gaat, gaat het goed. Ook gaat mijn ethernet offline, en moet ik via Wifi gaan TV kijken. Ik heb al eens een nieuw modem ontvangen, maar dat heeft blijkbaar niet geholpen.

De Wifi blijft het wel steeds doen.

Modem is een KPN Box 12met Update naar KPN Software V12.C.24.05.08

TV+ Box: Update is naar launcher versie 1.180.3

Wat kan er mis zijn?

Beste antwoord door Bluecity

Vikash van KPN schreef:

Wat jammer dat het probleem nog steeds niet is verholpen. Je kan in dit geval het beste een terugbelafspraak inplannen met onze klantenservice. Ik verwacht dat onze klantenservice de tv-ontvanger gaat omruilen voor een nieuwe. Laat je weten hoe dit afloopt. 

Dag Vikash,

Ik heb nu 2 dagen achterelkaar geen vastlopers gehad en/of gezien dat ethernet niet was verbonden.

Ik heb een mediaplayer losgekoppeld (die ik gebruik voor mijn gemonteerde privevideo's) van zowel UTP als HDMI (naar mijn TV).  

Dit lijkt het probleem te hebben opgelost. Blijkbaar ontstaat er op de 1 of andere manier een conflict met de KPN TV ontvanger, als dit aangesloten is…. Dit was trouwens voorheen nooit zo…

Groeten  

Bekijk origineel

9 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12963 reacties
  • 16 maart 2025

Box12 is de KPN modem/router.

Dat is niet de KPN tv ontvanger.

Sagemcom DIW7022 (KPN tv+box), dat is de KPN tv ontvanger.

Via WIFI werkt hij wel.

Via welke verbinding werk hij niet? Of te wel, UTP kabel, maar wat zit daar verder nog tussen? 

Bluecity
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 17 maart 2025
joop2011 schreef:

Box12 is de KPN modem/router.

Dat is niet de KPN tv ontvanger.

Sagemcom DIW7022 (KPN tv+box), dat is de KPN tv ontvanger.

Via WIFI werkt hij wel.

Via welke verbinding werk hij niet? Of te wel, UTP kabel, maar wat zit daar verder nog tussen? 

Dag Joop2011,

De DIW7022 heb ik rechtstreeks op het modem aangesloten op het modem met UTP (cat7). Het werkt dan ongeveer een half uur. Dan zie ik de melding ‘ethernet niet verbonden’ op de TV, en kan ik in de instellingen de verbinding op WIFI zetten, en kan zo weer verder TV kijken.  Er zit verder niets tussen. 

Als ik een tijdje TV kijk en wijzig van zender, dan loopt het beeld en geluid vast. Vervolgens moet ik de zender weer wijzigen en kan ik verder TV kijken.

Alles is aangesloten volgens de handleiding. Het modem is al een keer vervangen. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12963 reacties
  • 17 maart 2025

UTP cat 7 is zo wie zo overkill.

En voor de KPN tv ontvanger zou dat de boosdoener kunnen zijn.

Probeer het eens met een CAT5E of CAT6 kabel.

Bluecity
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 17 maart 2025
joop2011 schreef:

UTP cat 7 is zo wie zo overkill.

En voor de KPN tv ontvanger zou dat de boosdoener kunnen zijn.

Probeer het eens met een CAT5E of CAT6 kabel.

Had ik al geprobeerd door een andere kabel, om uit te sluiten of de kabel defect was. Ik heb er een drietal kabels geprobeerd. Ik heb ze zelf allemaal getest met een UTP tester.

Een medewerker vertelde dat ik WIFI moest aanzetten, en een oplossing dat de ethernetpoort misschien stuk is kwam er niet.  

Ik zag dat er veel problemen worden gemeld met het vastlopen en ook met de ethernet verbinding, maar een goede oplossing of een oorzaak wordt niet gegeven.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hoi ​@Bluecity. Welkom op de community! Wat vervelend dat je beeld en geluid blijven vastlopen en dat je ethernetverbinding uitvalt. Goed dat je al een nieuw modem hebt geprobeerd en alles volgens de handleiding is aangesloten.

Kun je een paar dingen testen?

1. Andere netwerkkabel – Gebruik een andere kabel om te kijken of dat helpt.
  2. Andere poort op het modem – Sluit de kabel aan op een andere poort op het modem.
  3. Directe verbinding – Zorg dat er geen extra apparaten tussen het modem en de TV-ontvanger zitten.
  4. Fabrieksreset – Heb je het modem en de TV-ontvanger al een keer teruggezet naar de fabrieksinstellingen?

Het probleem met vastlopend beeld en geluid bij zenderwissel kan aan de verbinding of de TV+ Box liggen. Als de tests niet helpen, zoeken we graag verder met je mee.

Laat je ons weten wat eruit komt?

Bluecity
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 20 maart 2025

Hallo Vikash,

dingen getest

1. Inmiddels 3 andere netwerkkabels getest - allemaal hetzelfde resultaat. Na ongeveer een halfuur krijg ik de melding ‘Ethernet niet verbonden’ En moet ik via de instellingen de verbinding op WIFI zetten.
  2. Andere poort geprobeerd. bv op poort 2 of 3. Dat maakt geen verschil, dus weer naar poort 1 (zoals beschreven in de instructie.
  3. Beide hebben al een aantal keren een reset gehad. Daarnaast ook spanningsloos gemaakt.

tot zover….

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Wat jammer dat het probleem nog steeds niet is verholpen. Je kan in dit geval het beste een terugbelafspraak inplannen met onze klantenservice. Ik verwacht dat onze klantenservice de tv-ontvanger gaat omruilen voor een nieuwe. Laat je weten hoe dit afloopt. 

Bluecity
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • Antwoord
  • 27 maart 2025
Vikash van KPN schreef:

Dag Vikash,

Ik heb nu 2 dagen achterelkaar geen vastlopers gehad en/of gezien dat ethernet niet was verbonden.

Ik heb een mediaplayer losgekoppeld (die ik gebruik voor mijn gemonteerde privevideo's) van zowel UTP als HDMI (naar mijn TV).  

Dit lijkt het probleem te hebben opgelost. Blijkbaar ontstaat er op de 1 of andere manier een conflict met de KPN TV ontvanger, als dit aangesloten is…. Dit was trouwens voorheen nooit zo…

Groeten  

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Bedankt voor je terugkoppeling! Fijn om te horen dat je geen problemen meer hebt! ðŸ˜Š

Reageer