Skip to main content
Beantwoord

TV start op met eigen menu, niet KPN TV

• March 17, 2025
  • 10 reacties
  • 160 keer bekeken

Ik heb net een Philips model 55PML9009/12 gekocht. Kastje (draadloos) KPN aangesloten. Alles werkt maar telkens bij het opstarten verschijnt het Home menu van de TV en niet die van KPN. Hoogst irritant. Heb al van alles geprobeerd. Instructies verkregen via chat GPT maar niets helpt. 

Wie o wie kan mij helpen met mijn probleem. 

Beste antwoord door PeterG

Hier ben ik ​@Joep1965 .

In de Philips zou, ergens ..., gekozen kunnen worden voor: opstarten met laatste ingang. Of zo iets. 

Kan ook zijn: opstarten met home scherm aan / uit.

Heb je de nieuwste kpn ontvanger DIW7022 dan kun je daarin ook instellen "ontvanger schakelt tv in en naar de juiste ingang". Onder beeld en geluid HDMI CEC. 

Als je dan de ontvanger aan zet gaat ook de tv aan en direct op die ingang. 

10 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • March 17, 2025

Dat zou anders moeten inderdaad.  ​@PeterG heb jij misschien de oplossing???

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • March 17, 2025

Hier ben ik ​@Joep1965 .

In de Philips zou, ergens ..., gekozen kunnen worden voor: opstarten met laatste ingang. Of zo iets. 

Kan ook zijn: opstarten met home scherm aan / uit.

Heb je de nieuwste kpn ontvanger DIW7022 dan kun je daarin ook instellen "ontvanger schakelt tv in en naar de juiste ingang". Onder beeld en geluid HDMI CEC. 

Als je dan de ontvanger aan zet gaat ook de tv aan en direct op die ingang. 

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@Bertil62, jouw tv springt dus niet automatisch over naar het juiste HDMI kanaal als de tv-ontvanger ingeschakeld staat. Mogelijk dat het verschil maakt of jij eerst de tv-ontvanger of het tv toestel aanzet. Kom je met de tips van ​@PeterG nog verder? 

• Nieuwkomer
  • August 23, 2025

bij mij hetzelfde probleem bij het aanzetten prima doorschakelen naar sonos maar niet naar de hdmi poort waarop het kon kastje zit aan gesloten. vaak blijft he5 beeld stil staan dan de stekker uit het kastje en het werkt weer. ik heb kpn neten paar maand, bij ziggo ging alles goed rara hoe kan dit of moet het kpn kastje er tussen uit en gewoon weer een kaart in de tv ? wie weet hoe het probleem wat inderdaad veel vermeld wordt op te lossen. uiteraard betreft het een nieuwe philips tv

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • August 23, 2025

@evert dJ en ​@Bertil62 

Stond bij Ziggo CEC aan?

Het beste kan je zowel in de tv (als deze uitstaat, bij oudere modellen soms) en op de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) CEC aanzetten.

Dan kan alles met 1 knop (aan / uit) op de KPN ab (rechtsboven)

• Nieuwkomer
  • August 23, 2025

De instelling staat op aan. De  kpn monteur had het er ook al moeilijk mee. Ik zal maandag wel weer bellen voor een monteur . Soms blijft het gied maar alleen als je binnen een tijd aan doet. We gaan het weer zien. Ik heb mijn tv door beide leveranciers laten installeren. Gr

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • August 23, 2025

@evert dJ 

Sinds dat Philips geen tv's meer maakt, is het helaas geen topmerk meer.

Dat is ook de reden dat wij geen Philips tv meer kopen.

Wordt nu gemaakt in China.

• August 23, 2025

HDMI-CEC is ook niet zaligmakend. Als mijn tv boven langer dan een (paar) uur uitstaat (en dat is vaak), wordt die niet meer door de tv+ box ingeschakeld. Omgekeerd wel. Bij de HDMI-CEC instellingen staat alles aan. Overigens had ook de VIP5202 al een soort van HDMI-CEC en ook daar ging de tv niet aan als die een tijdje uit was geweest, alleen had ik toen een grace tijd van een dag of twee, waar dat bij de DIW7022 dus hooguit een uur of zo is. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • August 23, 2025

@Henk2304 

Dan hebben wij geluk.

Op beide LG tv's wekt het goed.

En in de slaapkamer staat hij soms meer dan een week uit.😉

• Nieuwkomer
  • August 24, 2025

Bedankt voor de reacties . Blijft onverlet dat bij ziggo het perfect werkte en nu bij kpn niet. Conclusie de tv kan dan geen veroorzaker zijn toch. Ik krijg binnenkort bezoek van een bevriende nert, we duiken erin en ik meld uiteraard resultaat.