Skip to main content
Beantwoord

Bugs in KPN TV+ kastje met onder andere ondertiteling

• 31 maart 2025
  • 4 reacties
  • 37 keer bekeken

We hebben een aantal bugs ontdekt:

1. Als je de tv aanzet, is de zender op zwart, terwijl ik heb ingesteld dat hij naar de TV moet gaan. Wat ik ook instel, hij moet direct de tv beeld laten zien. Geen achtergrond, logo, muziek of wat dan ook. Bij het oude kastje werkte het perfect. Bij de nieuwe moet dit wel aangepast worden blijkt wel.

2. De ondertiteling loopt vaak achter of helemaal verkeerd. Ik en mijn vrouw zijn er afhankelijk van, omdat ik slechthorend ben en mijn vrouw doof.

3. Als de ondertiteling bijvoorbeeld bij Big Brother aanwezig is en er is reclame geweest, komt Big Brother terug met een live tv, waar de mensen op de bank genomineerd zijn. Dan is er geen ondertiteling meer. Dan moeten we naar de instellingen toegaan en de toegankelijkheid instellingen wakker schudden. Dan komt de ondertiteling weer op gang.

4. Op Discovery en TLC, wanneer men Engels of Nederlands praat en er is al een ondertiteling aanwezig van de zender. Komt er bovenop ook nog een extra ondertiteling van het kastje. Dit is zeer irritant en niet makkelijk uit te schakelen. De vorige afstandsbediening was veel beter en gebruiksvriendelijker.

5. Het geluid loopt af en toe niet synchroon. Instellen via de settings helpt ook niet.

6. De tandwiel (instellingen) moet makkelijker te bereiken zijn. Als wij in de gids op zender 100 staan, moeten we helemaal naar boven om de instellingen te bereiken. Onnodig en moet in 1 handeling al bereikbaar zijn. Gewoon via de home knop (zoals de vorige afstandsbediening dat ook had).

1. Het beeld loopt ook soms vast (freezes) en na 5 a 10 sec loopt het weer verder.

Beste antwoord door Maja van KPN

Ah, die laatste update zorgt dus echt wel voor verbetering, dat is fijn ​@MonteZuma ðŸ˜Š

Blijven nog over punt 1, 3, en 5.

Wat betreft punt 1: zou je de tv-ontvanger van beneden eens kunnen verwisselen met die van boven? Ik ben benieuwd of het probleem dan ‘meeverhuist’ met de ontvanger.

Punt 3: Gebeurt dit bij jullie bij alle zenders en programma's? Als het om specifieke zenders of programma's gaat, heb je voor mij dan een aantal voorbeelden?

Punt 5: Heb je wel opnames, waarbij je dit kunt controleren? Ik ben namelijk wel erg benieuwd of dit beperkt blijft tot het live tv-kijken, of dat het een algemeen issue is waarbij de achterstand ook bij terugkijken aanwezig is. Zou je dit de volgende keer dat je merkt dat er een achterstand is, toch eens willen testen?

Bekijk origineel

4 reacties

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14915 reacties
  • 4 april 2025

Hi ​@MonteZuma, wat goed dat je even bij ons aanklopt om deze punten op een rijtje te zetten. We lopen ze stuk voor stuk bij langs!

1. Hiermee bedoel je dat je in hebt gesteld dat de ontvanger direct naar live tv moet gaan bij het opstarten, maar dat gebeurt niet? Wat bedoel je precies met dat de zender op zwart is? Heb je helemaal níks in beeld maar krijg je wel direct het menu als je die oproept?
  2. Niet heel fijn dit, gebeurt dit regelmatig op dezelfde zender of bij het zelfde programma? Zo ja, heb je een paar voorbeelden voor me inclusief datum en tijdstip van de uitzending? 
  3. We gaan even testen of we dit kunnen reproduceren!
  4. Je kunt de ondertiteling makkelijker uitzetten via pijltje omlaag zodat je de onderste balk opent, en dan klikken op het ondertitelingsicoontje ðŸ™‚
  5. Wanneer merk je dat het geluid niet synchroon loopt? Is dat bij bepaalde zenders en zo ja welke? Merk je nog een verschil tussen live tv kijken en bijvoorbeeld het terugkijken van opnames?
  6. Zou je dit eens kunnen proberen: Als je in de gids zit en op de Home knop drukt, pijltje naar boven, dan kun je met de pijltjes toets naar rechts direct naar de Instellingen gaan. 
  7. Loopt alleen het beeld vast maar gaat het geluid door? Of staan ze beide stil? Heb je de tv-ontvanger net de meegeleverde HDMI kabel rechtstreeks op de tv aangesloten? Of zit daar wellicht nog een ander apparaat zoals een home cinema set tussen? En hoe is de tv-ontvanger verbonden met het modem? Gaat dat met een rechtstreekse kabel of loopt dat via een wifiversterker of switch of iets dergelijks?

• Auteur
  • Topper
  • 10 reacties
  • 7 april 2025

Hi Maja,

1. dat klopt, maar ik heb boven in de slaapkamer hetzelfde ingesteld. Hier gaat hij wel direct naar de live tv.. Beneden in de woonkamer niet. Ik moet dan zappen, wil ik het beeld terugkrijgen. Reset heeft ook niet geholpen.
  2. We kijken het even opnieuw aan. Tot nu toe is het niet meer voorgekomen na een update.
  3. Hoor graag het resultaat.
  4. Dat hadden we inmiddels al doorgekregen via dit forum. We hebben beide kastjes nog maar 2 maanden. :)
  5. Ik merk dat aan het liplezen en het geluid loopt dan net 0,3 a 0,5 sec achter. De ene keer gaat het wel goed, andere keer niet. Heb dit ook niet geprobeerd bij het terugkijken van de opnames.
  6. We hebben inmiddels ontdekt, dat we meteen naar de instellingen kunnen gaan als je de ronde cirkel naar boven drukt (pijltje naar boven). Dan met de pijltjestoetsen naar rechts.
  7. Het geluid loopt dan door. Is aangesloten met de meegeleverde HDMI kabel rechtstreeks op het nieuwe kastje en de tv. Moet ook zeggen, dat dit niet meer is voorgekomen sinds de laatste update.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14915 reacties
  • Antwoord
  • 9 april 2025

Ah, die laatste update zorgt dus echt wel voor verbetering, dat is fijn ​@MonteZuma ðŸ˜Š

Blijven nog over punt 1, 3, en 5.

Wat betreft punt 1: zou je de tv-ontvanger van beneden eens kunnen verwisselen met die van boven? Ik ben benieuwd of het probleem dan ‘meeverhuist’ met de ontvanger.

Punt 3: Gebeurt dit bij jullie bij alle zenders en programma's? Als het om specifieke zenders of programma's gaat, heb je voor mij dan een aantal voorbeelden?

Punt 5: Heb je wel opnames, waarbij je dit kunt controleren? Ik ben namelijk wel erg benieuwd of dit beperkt blijft tot het live tv-kijken, of dat het een algemeen issue is waarbij de achterstand ook bij terugkijken aanwezig is. Zou je dit de volgende keer dat je merkt dat er een achterstand is, toch eens willen testen?

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14915 reacties
  • 14 april 2025

Hoe staat het er nu voor ​@MonteZuma? Heb je er al mee aan de slag kunnen gaan? 

Reageer