Skip to main content
Beantwoord

Beeld vervaagt soms voor enkele seconden met Philips 48OLED887/12

• June 29, 2025
  • 14 reacties
  • 103 keer bekeken

Het beeld vervaagt telkens voor enkele seconden. Heb heel de riedel van opnieuw opstarten, kabels controleren, resetten etc. al gehad. onlangs zelf ook nog maar een nieuwe HDMI-kabel gekocht die zeker aan alle eisen voldoet. Al 2 keer hierover contact gehad met KPN. Helaas zonder resultaat.

Beste antwoord door Mart Win

Ik heb inmiddels gebeld. Ben prima geholpen.  Hebben samen even een harde reset gedaan. Het lijkt opgelost. Dus even afwachten. 

14 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • June 29, 2025
  1. Welke KPN tv ontvanger heb je?
  1. Of kijk je via de App op de tv?
  2. Indien via een KPN tv ontvanger, hoe is deze verbonden met de exeperiabox of Box12? of te wel, wat zit daar precies allemaal tussen.
  3. Welke HDMI ingang op de tv gebruik je? (ik weet dat bij het Chinese merk Philips soms HDMI eARC op 1 zit)

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 30, 2025

Ik heb de box12.  mediabox zit in hdmi 1 en mijn soundbar in hmdi 2.

alles is bekabeld aangesloten. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • June 30, 2025

Beste ​@Mart Win 

1. De Box12 is de KPN modem / router.
  1. Welke KPN tv ontvanger heb je? 

HDMI is logisch, dat zit tussen de KPN tv ontvanger en de tv

Ik begrijp dat er tussen de KPN tv ontvanger en de Box12 een UTP kabel zit (zit daar nog iets tussen?)

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 30, 2025

Ik heb een TV+ kastje en er zit verder niets tussen. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • June 30, 2025

De Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

Het kan ook aan de tv liggen.

Probeer eens een andere HDMI ingang.

En probeer ook een app op de Smart tv zelf.

Dit om dingen uit te sluiten.

(nieuwe HDMI kabel, wel een 4K HDMI kabel hoop ik?)

Het is soms, hoe lang is soms en hoe vaak komt het voor?

En eventueel kan je een harde reset geven, nadeel is dat je sommige dingen opnieuw moet instellen.

Dit kan je doen met een dun voorwerp achterop de DIW7022 en hoe dat dunne voorwerp ingedrukt totdat hij opnieuw begint op te starten.

Ook de Box12 kan het probleem veroorzaken (ook al is die kans klein)

Haal de spanning (volksmond stroom) er voor 2 minuten ervan af en zet de spanning er weer op en laat hem compleet opnieuw opstarten.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hoi ​@Mart Win, niet fijn dat je beeld niet altijd goed is. Voor de duidelijkheid: gaat het echt alleen om het beeld of valt het geluid dan ook (even) weg?

Verder zie ik dat je hele goede vragen en tips gekregen hebt van ​@joop2011. Heb je al kans gezien om zijn laatste vragen te bekijken? Ik ben ook benieuwd naar de antwoorden hierop.

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 1, 2025

Beste Alexandra. Heb nu het volgende probleem ik heb een nieuwe hdmi-kabel aangesloten en nu hoef ik alleen op tv te drukken en dan is tv en tv+ ingeschakeld. 

Maar na ca. 10 minuten valt alles uit voor ca. 20 en dit blijft zich herhalen. Heb toen de tv+ van de stroom gehaald en 2 minuten gewacht  en toen weer ingestoken.  Toen bleef het normaal. Ik heb eerlijk gezegd niet veel vertrouwen in het tv+ box, wordt trouwens ook behoorlijk warm. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • July 1, 2025

Beste Alexandra. Heb nu het volgende probleem ik heb een nieuwe hdmi-kabel aangesloten en nu hoef ik alleen op tv te drukken en dan is tv en tv+ ingeschakeld. 

Maar na ca. 10 minuten valt alles uit voor ca. 20 en dit blijft zich herhalen. Heb toen de tv+ van de stroom gehaald en 2 minuten gewacht  en toen weer ingestoken.  Toen bleef het normaal. Ik heb eerlijk gezegd niet veel vertrouwen in het tv+ box, wordt trouwens ook behoorlijk warm. 

Behoorlijk warm?

Kan je je hand er wel opleggen en erop houden? 

Of is het daar te warm (heet) voor.

Bij ons staat hij in een kast en ik heb net even gevoeld.

Hij voelt bij ons ook aardig warm aan, maar ik kan mijn hand erop houden.

Zo ja, bel gratis 0800-0402 en vraag om een nieuwe Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

P.S.

Wel een 4K HDMI kabel hoop ik.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Ik ben ook benieuwd naar de antwoorden op de vragen van Joop hierboven ​@Mart Win.

Als je het niet vertrouwt met hoe warm de TV+ Box wordt (of voor snellere hulp), maak dan een belafspraak. Een van mijn collega's belt je terug en helpt je verder!

• Auteur
  • Deelnemer
  • Antwoord
  • July 2, 2025

Ik heb inmiddels gebeld. Ben prima geholpen.  Hebben samen even een harde reset gedaan. Het lijkt opgelost. Dus even afwachten. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 8, 2025

Bleek achteraf niet opgelost. Inmiddels nieuwe TV+ box ontvangen. Lijkt nu opgelost, nog even afwachten. 

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Misschien was de box dan toch niet helemaal lekker ​@Mart Win. Ik hoop dat 't nu goed is. Dank voor de update!

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 9, 2025

Beste Alexandra.

Ik heb een nieuwe TV+box ontvangen. Heb hem aangesloten en al mijn instellingen nog een keer gecontroleerd. Wat wel belangrijk is dat tv niet op 144 Hz staat (game modus) Dit beinvloed de beeldkwaliteit als je na een normale tv zender kijkt. Mischien een tip voor de techneuten !!!

Bij mij werkt het nu al 2 dagen prima.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Dank je voor deze tip ​@Mart Win die zullen we zeker terugkoppelen!