Skip to main content
Beantwoord

Aan bepaalde restricties wordt niet voldaan melding in TV+ app

Ik kan al jaren geen iTV meer kijken via de app, die hapert altijd, gaat steeds weer een paar seconde terug en blijft hangen. (Vreemd genoeg niet buiten eigen netwerk, zal wel in eigen wifi fout zitten?)
dus kijk ik via de website tv.kpn.nl, nadeel is dat ik altijd opnieuw moet inloggen, en ik krijg heel vaak een foutmelding. Weet iemand wat ik hieraan kan doen?

Beste antwoord door TV Apps Team

Omtrent tv.kpn.com: Die 3016 is een player fout, dus ja, die krijg je alleen als je iets gaat afspelen (en de videoplayer gestart wordt). Helaas een errodvoce die vrij generiek is en veel dingen kan betekeken wat fout gaat op het gebied van de video: video_error

Dat PeterG die fout altijd krijgt op zijn mobiel op tv.kpn.com is wel ‘verklaarbaar’ (maar niet op te lossen); op laptops (Windows, MacOS) enz is de DRM in principe altijd softwarematig (behalve chromeOS), echter mobieltjes (iOS) hebben DRM in het OS gebakken en hoort het via hardware-DRM te gaan. Dat werkt ook doorgaans, maar door de enorme berg aan android devices gaat dat op sommige devices niet goed met een browser ertussen (veel afhanekelijkheden) en breekt het daar. Daarom lukt het op sommige modellen praktisch nooit een stream te starten op tv.kpn.com, zelfs NPO vaak niet, omdat het vaak al mis gaat bij het checken hoe dat afgehandeld moet worden. Verder is DRM een black-box dus ook ontzettend lastig te debuggen. Gelukkig is de TV+ app natuurlijk de ‘hoofd’ app om te gebruiken op deze apparaten, maar jammer is het wel dat tv.kpn.com dan als backup niet werkt voor dat doeleinde op enkele modellen.

Ook weer tv.kpn.com: Een iPad, zoals TS, heeft het wel ingebakken, dus ik denk niet dat het in die hoek zit, mede omdat playback ook vaak wél lukt. Maar wat het dan wél is… misschien toch iets met screen-recording software of mirroring-software aanwezig op de iPad (t.b.v. het aansluiten op een TV en meer functies te krijgen wellicht)?
Maar Chrome of Firefox eens proberen kan zéker geen kwaad!

TV+ app: waarom deze hapert is me onduidelijk, maar ben wel benieuwd of het nu beter is met die 8.74.02, want daar zitten wel video aanpassingen in. 

Bekijk origineel

12 reacties

• 1229 reacties
  • 10 juli 2025

Op wat voor apparaat open je de website, en hoe is die aangesloten want dit is een zeer specifieke melding.

• Auteur
  • Slimmerik
  • 62 reacties
  • 10 juli 2025
Rowi. schreef:

Op wat voor apparaat open je de website, en hoe is die aangesloten want dit is een zeer specifieke melding.

Op mijn iPad, via Safari..

• 1229 reacties
  • 11 juli 2025

Die ipad is niet via een kabel verbonden met een TV?

Welke IOS heeft de Ipad?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+31
  • Superuser
  • 38066 reacties
  • 11 juli 2025

Hallo ​@josevp ,

Probeer eens een update, versie 8.74.02 is nu beschikbaar in de Appstore.

• Auteur
  • Slimmerik
  • 62 reacties
  • 11 juli 2025
Rowi. schreef:

Die ipad is niet via een kabel verbonden met een TV?

Welke IOS heeft de Ipad?

Het is een iPad Mini 5, en iOS 18.5

het kan niet komen doordat er op 2 schermen gekeken wordt, want als ik alleen thuis ben, hapert de app ook vaak, en deze melding kwam van de week ook toen ik alleen keek..

• Auteur
  • Slimmerik
  • 62 reacties
  • 11 juli 2025
Noordzee schreef:

Hallo ​@josevp ,

Probeer eens een update, versie 8.74.02 is nu beschikbaar in de Appstore.

Ik heb de update gedaan, hopelijk helpt dat, maar ik ben over het algemeen snel met updaten, en het probleem speelt al een tijdje..

PeterG
Superuser
  • 64207 reacties
  • 11 juli 2025

De iPad mini 5 is, voor zover ik kan vinden, niet jonger dan 6 jaar. Het kan zijn dat de hardware het niet (meer) trekt.

Ik vind meer meldingen op het forum m.b.t. iPad mini (4,5,6). De app is problematisch. Via de website http://tv.kpn.com werkt het wel.

https://www.google.com/search?q=ipad+mini+site%3Acommunity.kpn.com 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+10

Hoi ​@josevp. Begrijp ik het goed dat je deze foutmelding krijgt als je inlogt op http://tv.kpn.com? Hoe zorg je er dan voor dat het daarna wel lukt met kijken? Heb je daar een methode voor? 

Ik weet zo niet wat deze foutmelding kan veroorzaken, maar wellicht dat ​@TV Apps Team hier wel een verklaring voor heeft. 

• Auteur
  • Slimmerik
  • 62 reacties
  • 14 juli 2025
Arjan van KPN schreef:

Hoi ​@josevp. Begrijp ik het goed dat je deze foutmelding krijgt als je inlogt op http://tv.kpn.com? Hoe zorg je er dan voor dat het daarna wel lukt met kijken? Heb je daar een methode voor? 

Ik weet zo niet wat deze foutmelding kan veroorzaken, maar wellicht dat ​@TV Apps Team hier wel een verklaring voor heeft. 

Klopt, het is via de website want de app hapert al jaren dus die zorgt voor teveel ergernis…

soms als ik het vaak achter elkaar probeer lukt het wel en soms geef ik het op en werkt een andere opname wel of ik ga maar wat anders doen. Het lijkt heel erg willekeur, niet bij bepaalde zender of programma..

PeterG
Superuser
  • 64207 reacties
  • 14 juli 2025

Ik heb deze melding (screenshot startbericht) altijd als ik op m'n mobiel via tv.kpn.com streams wil starten. Dat gaat daarop echt alleen maar via de app.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Moderator
  • 2117 reacties
  • 15 juli 2025
PeterG schreef:

Ik heb deze melding (screenshot startbericht) altijd als ik op m'n mobiel via tv.kpn.com streams wil starten. Dat gaat daarop echt alleen maar via de app.

Op mijn Pixel telefoon kan ik via Chrome een live stream of een opname zonder problemen afspelen. Kun je ook eens Chrome proberen ​@josevp? En begrijp ik je goed dat je pas de foutmelding krijgt wanneer je een stream of een opname kiest? 

TV Apps Team
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+8
  • KPN TV apps
  • 376 reacties
  • Antwoord
  • 15 juli 2025

Omtrent tv.kpn.com: Die 3016 is een player fout, dus ja, die krijg je alleen als je iets gaat afspelen (en de videoplayer gestart wordt). Helaas een errodvoce die vrij generiek is en veel dingen kan betekeken wat fout gaat op het gebied van de video: video_error

Dat PeterG die fout altijd krijgt op zijn mobiel op tv.kpn.com is wel ‘verklaarbaar’ (maar niet op te lossen); op laptops (Windows, MacOS) enz is de DRM in principe altijd softwarematig (behalve chromeOS), echter mobieltjes (iOS) hebben DRM in het OS gebakken en hoort het via hardware-DRM te gaan. Dat werkt ook doorgaans, maar door de enorme berg aan android devices gaat dat op sommige devices niet goed met een browser ertussen (veel afhanekelijkheden) en breekt het daar. Daarom lukt het op sommige modellen praktisch nooit een stream te starten op tv.kpn.com, zelfs NPO vaak niet, omdat het vaak al mis gaat bij het checken hoe dat afgehandeld moet worden. Verder is DRM een black-box dus ook ontzettend lastig te debuggen. Gelukkig is de TV+ app natuurlijk de ‘hoofd’ app om te gebruiken op deze apparaten, maar jammer is het wel dat tv.kpn.com dan als backup niet werkt voor dat doeleinde op enkele modellen.

Ook weer tv.kpn.com: Een iPad, zoals TS, heeft het wel ingebakken, dus ik denk niet dat het in die hoek zit, mede omdat playback ook vaak wél lukt. Maar wat het dan wél is… misschien toch iets met screen-recording software of mirroring-software aanwezig op de iPad (t.b.v. het aansluiten op een TV en meer functies te krijgen wellicht)?

TV+ app: waarom deze hapert is me onduidelijk, maar ben wel benieuwd of het nu beter is met die 8.74.02, want daar zitten wel video aanpassingen in. 

• Auteur
  • Slimmerik
  • 62 reacties
  • 15 juli 2025
TV Apps Team schreef:

ik zal volgende keer eens proberen via Chrome ipv Safari, misschien dat dat helpt!

het lijkt de laatste dagen beter te gaan, ik hoop dat die laatste update inderdaad de reden is en dat het zo blijft!

bedankt voor de hulp!

Reageer