Omtrent tv.kpn.com: Die 3016 is een player fout, dus ja, die krijg je alleen als je iets gaat afspelen (en de videoplayer gestart wordt). Helaas een errodvoce die vrij generiek is en veel dingen kan betekeken wat fout gaat op het gebied van de video: video_error.
Dat PeterG die fout altijd krijgt op zijn mobiel op tv.kpn.com is wel ‘verklaarbaar’ (maar niet op te lossen); op laptops (Windows, MacOS) enz is de DRM in principe altijd softwarematig (behalve chromeOS), echter mobieltjes (iOS) hebben DRM in het OS gebakken en hoort het via hardware-DRM te gaan. Dat werkt ook doorgaans, maar door de enorme berg aan android devices gaat dat op sommige devices niet goed met een browser ertussen (veel afhanekelijkheden) en breekt het daar. Daarom lukt het op sommige modellen praktisch nooit een stream te starten op tv.kpn.com, zelfs NPO vaak niet, omdat het vaak al mis gaat bij het checken hoe dat afgehandeld moet worden. Verder is DRM een black-box dus ook ontzettend lastig te debuggen. Gelukkig is de TV+ app natuurlijk de ‘hoofd’ app om te gebruiken op deze apparaten, maar jammer is het wel dat tv.kpn.com dan als backup niet werkt voor dat doeleinde op enkele modellen.
Ook weer tv.kpn.com: Een iPad, zoals TS, heeft het wel ingebakken, dus ik denk niet dat het in die hoek zit, mede omdat playback ook vaak wél lukt. Maar wat het dan wél is… misschien toch iets met screen-recording software of mirroring-software aanwezig op de iPad (t.b.v. het aansluiten op een TV en meer functies te krijgen wellicht)?
Maar Chrome of Firefox eens proberen kan zéker geen kwaad!
TV+ app: waarom deze hapert is me onduidelijk, maar ben wel benieuwd of het nu beter is met die 8.74.02, want daar zitten wel video aanpassingen in.