Skip to main content
Antwoord

KPN TV+ werkt niet meer: foutcodes 9050/e101/teveel mislukte pogingen

• August 24, 2025
  • 8 reacties
  • 99 keer bekeken

De KPN TV+ box werkt niet meer. Een korte situatiebeschrijving:

• na terugkomst van vakantie bleek op vrijdag de KPN TV+ box in “beperkte modus” te staan (foutcode kbx-apk-9050) natuurlijk alles even opnieuw opgestart maar toen de foutmelding bleef maar gewoon afgewacht.
  • Zaterdag deed hij het ook nog niet (wederom herstarts gedaan)
  • Zondag nog steeds dezelfde fout, dus de probleemoplosser gedraaid (de deze foutmelding overigens niet kent).
  • Na terugzetten fabrieksinstellingen ging de box op zoek naar firmware-updates en blijft daar hangen op foutcode KBX-SOTA-E101 (later: serverfout e101).
  • Helpdesk gebeld en op hun advies nog een paar keer herstart, waarna hij nu definitief hangt op “teveel mislukte pogingen in laatste 24 uur”.
  • Helpdesk concludeert uit deze melding dat het waarschijnlijk is opgelost, maar dat ik 24 uur moet wachten.

Dit lijkt mij een onlogische aanname van de helpdesk, maar wat kan ik nu doen? Wie heeft er nog een oplossing of is er iemand van de helpdesk met iets meer kennis/ideeën dan degene die ik aan de telefoon had?

Beste antwoord door Zentbeer

Ik weet niet of iemand een actie heeft ondernomen, maar in ieder geval liep de update vanavond wel door, waardoor het nu weer werkt.

8 reacties

Stephan.z
Topper
Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • August 24, 2025

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 24, 2025

Dank voor je reactie! Via die link 9050 kwam ik bij de probleemoplosser (die vervolgens zei dat het een onbekende foutcode was) en die mij dus verder van de wal in de sloot heeft geholpen.

De opties bij e101 heb ik meerdere keren geprobeerd, maar werkten dus ook niet (en hebben nu dus waarschijnlijk tot een block geleid vanwege teveel pogingen)

Helaas ben ik door de informatie van die links dus steeds meer in het moeras beland.

Stephan.z
Topper
Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • August 24, 2025

Misschiend anders de modem even uitzetten. Wat ik online lees voor een paar minuten.

En probeer het dan nog eens

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 24, 2025

Heb ik ook gedaan. Helaas zonder resultaat.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • August 24, 2025

@Zentbeer Je heb een firmware update gemist en deze is niet meer te vinden op KPN server. B.v. van versie 1.0.0.0 naar 1.0.0.2 maar de versie 1.0.0.1 is overgeslagen. Waarschijnlijk moet klantenservice de firmware update naar je ontvanger pushen of de ontvanger vervangen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 24, 2025

Ah, kijk eens aan, dat is nog eens duidelijke informatie. Hopelijk leest er iemand mee die dit kan uitvoeren voor mij. Dank je wel!

• Auteur
  • Deelnemer
  • Antwoord
  • August 25, 2025

Ik weet niet of iemand een actie heeft ondernomen, maar in ieder geval liep de update vanavond wel door, waardoor het nu weer werkt.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • August 26, 2025

Hoi ​@Zentbeer , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community :)

Dat is goed om te lezen en fijn dat je dat hier ook nog even hebt willen delen! Ik weet en kan zo ook niet zeggen of er iemand een actie heeft uitgevoerd maar eind goed al goed 🙏🏻