Skip to main content
Beantwoord

Melding BlueTooth van DIW7022

• September 24, 2025
  • 7 reacties
  • 54 keer bekeken

sjra5854
Helper

Sinds vandaag krijg ik geen verbinding meer tot stand tussen MacBook Air en iPhone.   Wel krijg ik een melding in BlueTooth over KPN DIW7022, een melding die ik tot vandaag nooit kreeg !

Heeft het een met het ander te maken ?

Mijn MacBook is van 2022, dus volledig ondersteund en voorzien van de laatste software Tahoe.

iPhone is model 14Pro  en ook voorzien van de laatste software

Beste antwoord door sjra5854

dankjewel ​@Wartywolfs ​@JanD , ​@joop2011  voor jullie reacties.

Ik  heb die bewuste afstandsbediening al lang en zie die pas vandaag in ‘mijn apparaten’ onder “BlueTooth-instellingen’  op mijn MacBook langskomen : vreemd toch ? 

Het bleek ook bij de Apple-helpdesk vragen op te roepen, want het heeft een flinke tijd en het inschakelen van twee senior-adviseurs  gekost om een instelling die ‘uit zichzelf’ was geswitcht door de upgrade naar MacOs Tahoe 26.0  (automatische updates ingeschakeld )  terug te zetten.

Problem solved !

Vreemd was dat AirDrop naar de Mac niet werkte en vanuit de Mac wèl…… snappen jullie ‘m, snap ik ‘m……

Nogmaals dank; 

7 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • September 24, 2025

Beste ​@sjra5854 de DIW heeft BT standaard aan staan en is niet uit te zetten, helaas.

Vandaar dat je de DIW steeds ziet bij het zoeken naar BT apparaten in je naaste omgeving. 

sjra5854
Helper
  • Auteur
  • Helper
  • September 24, 2025

Dank voor uw reactie.  Ik begrijp wat u schrijft, maar vreemd is dat dit device nooit eerder werd aangegeven.

En dat ik sinds het wèl wordt vermeld, een vervelende storing op mijn Mac heb…..die nog niet is opgelost 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • September 24, 2025

Beste ​@sjra5854 de DIW heeft BT standaard aan staan en is niet uit te zetten, helaas.

Inderdaad jammer dat je dat niet kunt uitzetten, maar dat kan op de LG tv volgens mij ook niet.

@sjra5854 

Wat doe je precies als je de melding op de DIW7022 krijgt?

De melding kan ook van de tv zelf komen.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • September 24, 2025

Beste ​@joop2011 , ​@sjra5854 krijgt de melding van de DIW op zijn Apple producten, dus niet op de DIW.

Daar de DIW constant actief is met BT, kom je de DIW overal tegen op je apparaten die BT ondersteunen en scant naar BT apparaten in je omgeving.

Laatst zag ik een BT melding van een wasdroger bij de naaste buren denk ik.

Ik kon mijn nieuwe koelkast ook van BT/Wifi laten voorzien, maar niet gedaan, de buren hoeven niet te weten wat ik (niet) in de koelkast heb staan.😎

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • September 24, 2025

@sjra5854 , ziet je macbook ‘m ook niet als je de Bluetooth instellingen open hebt staan op je iPhone?

Ik denk dat je de DIW beter kunt negeren, ik zou niet weten wat er gebeurt als je die zou koppelen met je macbook…

sjra5854
Helper
  • Auteur
  • Helper
  • Antwoord
  • September 24, 2025

dankjewel ​@Wartywolfs ​@JanD , ​@joop2011  voor jullie reacties.

Ik  heb die bewuste afstandsbediening al lang en zie die pas vandaag in ‘mijn apparaten’ onder “BlueTooth-instellingen’  op mijn MacBook langskomen : vreemd toch ? 

Het bleek ook bij de Apple-helpdesk vragen op te roepen, want het heeft een flinke tijd en het inschakelen van twee senior-adviseurs  gekost om een instelling die ‘uit zichzelf’ was geswitcht door de upgrade naar MacOs Tahoe 26.0  (automatische updates ingeschakeld )  terug te zetten.

Problem solved !

Vreemd was dat AirDrop naar de Mac niet werkte en vanuit de Mac wèl…… snappen jullie ‘m, snap ik ‘m……

Nogmaals dank; 

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

@sjra5854 Bedankt voor je update en het delen van je ervaringen! Het klinkt alsof je een behoorlijke speurtocht hebt gehad met je MacBook en de afstandsbediening. Fijn dat de community je heeft kunnen helpen en dat je het resultaat deelt, dat helpt ook anderen die tegen iets soortgelijks aanlopen. 😊