Skip to main content
Beantwoord

Hoe kan ik de Digitenne afstandsbediening vervangen?

• November 1, 2025
  • 20 reacties
  • 154 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Hallo, onze afstandsbediening van Digitenne werkt niet meer naar behoren. Ik wou deze nu inruilen maar er komt altijd een foutmelding als ik op de link voor koppelen klik. Er staat bovenann de melding: Je hebt wel een KPN internetabonnement. Misschien heb je een los Digitenne abonnement, dat niet gekoppeld is aan jouw KPN ID. Gebruik je Digitenne klantnummer om het in MijnKPN aan je KPN ID te koppelen.

Als ik inlog bij mijn KPN staat Digitenne naast internet, vast bellen en email erbij. Waarom staat er dan dat het niet gekoppeld is? En hoe kom ik aan een fatsoenlijk werkende afstandsbediening?

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@GalaxyS ,

Dat kan via de klantenservice.

Maak online een terugbelafspraak (rechtsonder op de pagina) en je wordt teruggebeld op een moment dat jou uitkomt.

Je kunt KPN ook een bericht sturen via social media. Je vindt KPN op deze social media kanalen: InstagramFacebook of X.

Stuur daar je vraag via een privébericht en je krijgt zo snel mogelijk reactie.

Meer opties vind je hier:

20 reacties

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • November 1, 2025

Je kunt bellen met 0800-0402 en via daar de afstandsbediening aanvragen🙂

Als dat niet lukt laat het even weten, dan kan een moderator het vast ook wel doen.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 1, 2025

Dan zal ik dat nog eens proberen. Wachttijden zijn langer dan we van KPN gewendt zijn 😐 Dacht dat het via internet sneller ging.

Oh ja, de gids is ondanks updates (?) nog altijd zo traag.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 1, 2025

Hallo, al meerdere keren nu telefonisch geprobeerd - lange  wachttijden. Misschien dan toch hier via moderator. Zou fijn zijn, alvast bedankt.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • November 1, 2025

@GalaxyS 

Kun je jouw forumprofiel aanvullen met postcode, huisnummer en je (Digitenne) klantnummer en even laten weten als je dat gedaan hebt? Dan reageert een moderator binnen een paar dagen.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 1, 2025

Hallo, volgens mij staat er alles al in. Fijn weekend

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • November 1, 2025

Hallo ​@GalaxyS ,

Dat kan via de klantenservice.

Maak online een terugbelafspraak (rechtsonder op de pagina) en je wordt teruggebeld op een moment dat jou uitkomt.

Je kunt KPN ook een bericht sturen via social media. Je vindt KPN op deze social media kanalen: InstagramFacebook of X.

Stuur daar je vraag via een privébericht en je krijgt zo snel mogelijk reactie.

Meer opties vind je hier:

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • November 1, 2025

@Noordzee  zou de KPN winkel hierin misschien ook iets kunnen betekenen?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • November 1, 2025

@Lvd91 

Dat wil ik niet uitsluiten, maar ik vermoed eigenlijk dat de meeste KPN-winkels die niet op voorraad hebben. Een aantal jaar geleden stuurden moderators ook nog wel dit soort dingen op. Maar tegenwoordig is de klantenservice hier het aanspreekpunt voor. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 1, 2025

Helaas ben ik niet op social media. Ik heb nu een terugbelafspraak gemaakt. Bedankt

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@GalaxyS. Ben je inmiddels al teruggebeld door onze klantenservice en heb je een nieuwe afstandsbediening in huis?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 3, 2025

Goedenavond Vikash, er werd keurig op tijd teruggebeld van een zeer vriendelijke medewerker van KPN. Hij zou zorgen dat de afstandbediening meteen opgestuurd wordt. Even afwachten, of die morgen komt. Wat fijn dat U vraagt, bedankt. Groetjes

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Wat fijn om te lezen dat je netjes bent teruggebeld en dat de afstandsbediening wordt opgestuurd. Ik ga er vanuit dat hij vandaag bij je in de brievenbus zit. Laat het vooral even weten zodra hij binnen is.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 6, 2025

Hoi, de afstandsbediening is er nog niet binnen. Is wel onderweg werd me gisteren aan de telefoon verzekerd. Dus nog afwachten…..

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Als je na een paar dagen nog niets hebt ontvangen, laat het dan gerust hier weten, dan kijken we samen wat er aan de hand kan zijn. Hopelijk valt hij snel op de mat!

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 7, 2025

Fijn, bedankt. Fijn weekend

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 11, 2025

Hallo, de afstandbediening is er nog niet. Volgens mij is er iets misgegaan met het pakket (order 6463312). Ik zie ook niets op bestelstatus in mijn kpn. 

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

@GalaxyS Bedankt voor je bericht. Jammer om te horen dat de afstandsbediening nog niet is aangekomen, dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ik heb daarom direct een nieuwe afstandsbediening voor je aangevraagd. Je ontvangt deze binnen enkele werkdagen per post. 

Laat je het weten zodra je het hebt ontvangen?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 12, 2025

Hoi Vikash, bedankt voor Uw reactie. Als het een brievenbuspakje was zou toch te zien zijn waar het gebleven is. We wachten af…. Ik meld me hier weer. Fijne avond en nogmaals bedankt.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 15, 2025

🎉De afstandsbediening lag vandaag in de bus. Hartelijk dank voor de moeite! Super service!

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Wat fijn om te horen dat de afstandsbediening inmiddels is aangekomen! Graag gedaan natuurlijk, goed om te weten dat alles weer werkt zoals het hoort.