Beantwoord
Nieuwe Digitenne HD zenders 4 t/m 8 werken niet
Vandaag is Hilversum, waar ik woon naar de nieuwe HD zenders met de bijbehorende nieuwe frequenties over gegaan.
bij het opstarten van de nieuwe HD ontvanger die ik al 3 maanden in huis heb heb en in mijn vakantie in nooord en oost Nederland al heb gebruikt, begon de ontvanger automatisch de nieuwe frequenties te scannen.
maar de zenders 4 t/m 8 werden niet gevonden.
Handmatig zoeken leverde niets op omdat het nieuwe kanaal die de zenders 4 t/m 8 moet leveren geen signaal geeft.
hier is dus duidelijk iets niet goed gegaan.
ik heb ook de fabrieksinstelling terug gezet, maar helaas, zelfde resultaat.
mijn vraag is: weet de kpn hiervan, en zo ja , wanneer wordt het opgelost?
met vriendelijke groet, Ernest deGroot
bij het opstarten van de nieuwe HD ontvanger die ik al 3 maanden in huis heb heb en in mijn vakantie in nooord en oost Nederland al heb gebruikt, begon de ontvanger automatisch de nieuwe frequenties te scannen.
maar de zenders 4 t/m 8 werden niet gevonden.
Handmatig zoeken leverde niets op omdat het nieuwe kanaal die de zenders 4 t/m 8 moet leveren geen signaal geeft.
hier is dus duidelijk iets niet goed gegaan.
ik heb ook de fabrieksinstelling terug gezet, maar helaas, zelfde resultaat.
mijn vraag is: weet de kpn hiervan, en zo ja , wanneer wordt het opgelost?
met vriendelijke groet, Ernest deGroot
Beste antwoord door Ernest_de_Groot
Met de antenne gericht op de toren van Hilversum om ongeveer 12:00 uur:
Het ontvangst van de NPO zenders is iets terug gelopen naar signaalsterkte 59% met 100% kwaliteit,
maar en dat is opvallend, de RTL zenders is de sterkte naar 68 tot 69% procent gegaan met 100% kwaliteit.
voor het eerst zijn de RTL zenders sterker dan de NPO zenders.
In de avond kan het misschien anders zijn.
Met vriendelijke groet,
Ernest de Groot
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.