Skip to main content
Antwoord

Televisie ontvanger werkt niet meer

  • November 16, 2022
  • 16 reacties
  • 291 keer bekeken

televisie ontvanger werkt niet meer

Beste antwoord door Noordzee

Hallo @Bas en Erika ,

Bellen naar KPN via 0800-0402 kan altijd later nog. Probeer eerst dit eens: 

1/ Haal de ontvanger even een paar seconden van de stroom af. 
2/ Doe de ontvanger weer aan.

3/ Zet de antenne zo hoog mogelijk.

4/ Ga in het menu terug naar de fabrieksinstellingen.

5/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken. 
6/ Draai de antenne eventueel wat bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 

Heeft dat geen succes?

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

16 reacties

  • November 16, 2022

Hallo @Bas en Erika even bellen met 0800 0402 gaat het snelste.

 


DennisA78
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+11
  • KPN Monteur
  • November 16, 2022

Hallo @Bas en Erika even bellen met 0800 0402 gaat het snelste.

 

Oh dan kan dit forum wel opgedoekt worden.

 

 

@Bas en Erika Wat doet die niet meer? Gaat hij überhaupt nog aan? Krijg je een foutcode in beeld? Zo ja, welke?


  • November 16, 2022

Hallo @Bas en Erika even bellen met 0800 0402 gaat het snelste.

 

Oh dan kan dit forum wel opgedoekt worden.

 

 

@Bas en Erika Wat doet die niet meer? Gaat hij überhaupt nog aan? Krijg je een foutcode in beeld? Zo ja, welke?

Hallo @DennisA78 , bij een storing van geen internet of tv moet je toch bellen, de helpdesk is toch niet voor niets 24/7 open voor dat soort zaken?

Een beetje vreemde reactie.

 


huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • November 17, 2022

Hoi @Bas en Erika 
​​Wat ​​@JanD zegt is een prima antwoord, dan wordt je het snelste geholpen.
Dit forum kan ook, maar in dat geval zit je wel langer zonder TV.

Dus even bellen met het gratis nummer van KPN 0800 0402
Bereikbaar op: ma-vr tussen 08:00 - 18:00, za. 08:00 - 17:00.

Zon- en feestdagen gesloten

Voor dringende storing zijn ze 24/7 bereikbaar


DennisA78
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+11
  • KPN Monteur
  • November 17, 2022

Hallo @Bas en Erika even bellen met 0800 0402 gaat het snelste.

 

Oh dan kan dit forum wel opgedoekt worden.

 

 

@Bas en Erika Wat doet die niet meer? Gaat hij überhaupt nog aan? Krijg je een foutcode in beeld? Zo ja, welke?

Hallo @DennisA78 , bij een storing van geen internet of tv moet je toch bellen, de helpdesk is toch niet voor niets 24/7 open voor dat soort zaken?

Een beetje vreemde reactie.

 

Onzin. Iedereen die hier komt heeft een vorm van storing. Er is niks gevraagd wat er precies loos is. Misschien zit de hdmi kabel er niet in, utp los, DVS geen contact, enz enz. "Doet het niet meer" kan van alles wezen. Direct doorverwijzen naar de klantenservice is dan wel heel makkelijk en kunnen wel allemaal wel gaan roepen hier. Even moeite doen om te achterhalen wat er loos is, en dan een vervolgactie geven kan ook.

Als @Bas en Erika wat meer info heeft, kunnen we meedenken.


Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • November 17, 2022

Hallo @Bas en Erika ,

Bellen naar KPN via 0800-0402 kan altijd later nog. Probeer eerst dit eens: 

1/ Haal de ontvanger even een paar seconden van de stroom af. 
2/ Doe de ontvanger weer aan.

3/ Zet de antenne zo hoog mogelijk.

4/ Ga in het menu terug naar de fabrieksinstellingen.

5/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken. 
6/ Draai de antenne eventueel wat bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 

Heeft dat geen succes?

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

DennisA78
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+11
  • KPN Monteur
  • November 17, 2022

Hallo @Bas en Erika ,

Bellen naar KPN via 0800-0402 kan altijd later nog. Probeer eerst dit eens: 

1/ Haal de ontvanger even een paar seconden van de stroom af. 
2/ Doe de ontvanger weer aan.

3/ Zet de antenne zo hoog mogelijk.

4/ Ga in het menu terug naar de fabrieksinstellingen.

5/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken. 
6/ Draai de antenne eventueel wat bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 

Heeft dat geen succes?

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

 

Gaat het hier om digitenne?


  • November 17, 2022

Hallo @Bas en Erika even bellen met 0800 0402 gaat het snelste.

 

Oh dan kan dit forum wel opgedoekt worden.

 

 

@Bas en Erika Wat doet die niet meer? Gaat hij überhaupt nog aan? Krijg je een foutcode in beeld? Zo ja, welke?

Hallo @DennisA78 , bij een storing van geen internet of tv moet je toch bellen, de helpdesk is toch niet voor niets 24/7 open voor dat soort zaken?

Een beetje vreemde reactie.

 

Onzin. Iedereen die hier komt heeft een vorm van storing. Er is niks gevraagd wat er precies loos is. Misschien zit de hdmi kabel er niet in, utp los, DVS geen contact, enz enz. "Doet het niet meer" kan van alles wezen. Direct doorverwijzen naar de klantenservice is dan wel heel makkelijk en kunnen wel allemaal wel gaan roepen hier. Even moeite doen om te achterhalen wat er loos is, en dan een vervolgactie geven kan ook.

Als @Bas en Erika wat meer info heeft, kunnen we meedenken.

Hallo @DennisA78 , je hoeft mij echt niet te vertellen hoe of ik moet reageren binnen een forum, ik werk waarschijnlijk al langer met fora als dat jij oud bent en ik vind het nog steeds een passend antwoord, je wilt niet zonder internet en tv zitten en de professionele helpdesk kan ook al die stappen doorlopen die jij eerst via het forum wil laten zetten door goedwillende vrijwilligers.

Dit is het laatste wat ik er over kwijt wil.

Fijne dag verder.


Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • November 17, 2022

Hallo @Bas en Erika ,

Bellen naar KPN via 0800-0402 kan altijd later nog. Probeer eerst dit eens: 

1/ Haal de ontvanger even een paar seconden van de stroom af. 
2/ Doe de ontvanger weer aan.

3/ Zet de antenne zo hoog mogelijk.

4/ Ga in het menu terug naar de fabrieksinstellingen.

5/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken. 
6/ Draai de antenne eventueel wat bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 

Heeft dat geen succes?

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

 

Gaat het hier om digitenne?

Uiteraard. De vraag is gepost in het Digitenne-forum. 


DennisA78
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+11
  • KPN Monteur
  • November 17, 2022

Gaat het hier om digitenne?

Uiteraard. De vraag is gepost in het Digitenne-forum. 

 

Je hebt gelijk 👍🏼

 


Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • November 17, 2022

Maar het is wel vaag @DennisA78 , want er is wel een tag interactieve TV meegestuurd. 

Toch ga ik uit van Digitenne, vandaag mijn adviezen.  


DennisA78
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+11
  • KPN Monteur
  • November 17, 2022

Maar het is wel vaag @DennisA78 , want er is wel een tag interactieve TV meegestuurd. 

Toch ga ik uit van Digitenne, vandaag mijn adviezen.  

 

Ja top. Is ook een heel goed antwoord. Ik had de categorie digitenne over het hoofd gezien, vandaar.


Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • November 17, 2022

Maar het is wel vaag @DennisA78 , want er is wel een tag interactieve TV meegestuurd. 

Toch ga ik uit van Digitenne, vandaag mijn adviezen.  

En mocht het toch Interactieve TV zijn : 

@Bas en Erika 

Om te kijken of jullie tv-ontvanger in aanmerking komt voor een omwissel?: Kijk dan via deze omwisseltool : 

https://www.kpn.com/service/televisie/servicetool-apparatuur-wissel.htm#/0006 


Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • November 21, 2022

Hallo @Bas en Erika ,

Bellen naar KPN via 0800-0402 kan altijd later nog. Probeer eerst dit eens: 

1/ Haal de ontvanger even een paar seconden van de stroom af. 
2/ Doe de ontvanger weer aan.

3/ Zet de antenne zo hoog mogelijk.

4/ Ga in het menu terug naar de fabrieksinstellingen.

5/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken. 
6/ Draai de antenne eventueel wat bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 

Heeft dat geen succes?

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

Maar het is wel vaag @DennisA78 , want er is wel een tag interactieve TV meegestuurd. 

Toch ga ik uit van Digitenne, vandaag mijn adviezen.  

En mocht het toch Interactieve TV zijn : 

@Bas en Erika

Om te kijken of jullie tv-ontvanger in aanmerking komt voor een omwissel?: Kijk dan via deze omwisseltool : 

https://www.kpn.com/service/televisie/servicetool-apparatuur-wissel.htm#/0006 

@Bas en Erika  Zijn de problemen inmiddels opgelost? 


Jasper van KPN
Moderator

Welkom bij ons op het forum @Bas en Erika. Er zijn al verschillende adviezen gegeven door de anderen, voor zowel Digitenne als interactieve TV. Heb je dat al kunnen bekijken? Is het daarmee gelukt? Zo niet, kan je ons dan vertellen wat er precies niet werkt? Krijg je bijvoorbeeld een foutmelding of iets anders? Met meer informatie maak je het voor ons makkelijker om met je mee te denken.

 

Gaat het hier om digitenne?

Uiteraard. De vraag is gepost in het Digitenne-forum. 

Dat zegt niet altijd alles, maar als we weten wat het precies is kan ik het snel genoeg verplaatsen 😉


Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • November 24, 2022

Hallo @Bas en Erika ,

Bellen naar KPN via 0800-0402 kan altijd later nog. Probeer eerst dit eens: 

1/ Haal de ontvanger even een paar seconden van de stroom af. 
2/ Doe de ontvanger weer aan.

3/ Zet de antenne zo hoog mogelijk.

4/ Ga in het menu terug naar de fabrieksinstellingen.

5/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken. 
6/ Draai de antenne eventueel wat bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 

Heeft dat geen succes?

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

Maar het is wel vaag @DennisA78 , want er is wel een tag interactieve TV meegestuurd. 

Toch ga ik uit van Digitenne, vandaag mijn adviezen.  

En mocht het toch Interactieve TV zijn : 

@Bas en Erika

Om te kijken of jullie tv-ontvanger in aanmerking komt voor een omwissel?: Kijk dan via deze omwisseltool : 

https://www.kpn.com/service/televisie/servicetool-apparatuur-wissel.htm#/0006 

@Bas en Erika

@Bas en Erika Zijn de problemen nu opgelost?