Skip to main content
Beantwoord

Tv-ontvangers lopen vast door Videoland app

  • 4 december 2021
  • 43 reacties
  • 2202 keer bekeken

Sinds deze week is de situatie veranderd met Videoland en wordt je doorgestuurd naar de videoland app. Ik heb nu enkele dagen geprobeerd om een film te kijken via deze app, maar tv ontvangers lopen vast. Kortom de verandering levert mij problemen op, waardoor ik vraagtekens zet bin deze verandering.

 

inmiddels heb ik twee tv ontvangers voorzien van softwareupdate, maar ook dit mag niet baten… en via de klantenservice krijg ik de indruk dat zij niet of onvoldoende op hoogte zijn over deze verandering. @kpn wat is er aan de hand?

Beste antwoord door Maja van KPN

Er is nieuws!

Interactieve TV Update maart 2022

NMC 8.0.138_1 en HTML 4.138.202

 

Wat zit er in?

NMC 8.0.138_1

Verbeteringen in Videoland! Zoals wel bekend kunnen er problemen zijn in het gebruik van de Videoland app. Deze update verhelpt dat. En zou verder moeten zorgen voor algemene stabiliteitsverbetering bij apps.

 

HTML 4.138.202

Naar aanleiding van (o.a.) jullie feedback, het volgende:

  • Je kunt apps weer als favoriet markeren! In het apps overzicht kun je op de gele knop drukken. Je komt dan in selectiemodus terecht. Je kunt dan een voor een naar de apps gaan die je als favoriet wilt markeren en op OK drukken. Nadat je zo al je apps geselecteerd hebt sla je dit op door op de rode knop te drukken. Je krijgt dan een nieuw overzicht, boven de rij Uitgelicht, met Favoriete apps. Je kunt alleen niet zelf kiezen in welke volgorde die favoriete apps worden weergegeven. Of dit nog wel komt vragen we na. Edit: nagevraagd en staat nog niet direct op de planning.

     

  • Als je aan het Terugkijken bent kun je dit pauzeren. Maar pauzeren kan maximaal een uur. Na een uur ga je automatisch terug naar live tv. Voor Terugkijken is dit nu aangepast. Zodra je op een uur zit krijg je een pop-up. Als het programma nog steeds beschikbaar is voor Terugkijken, krijg je daar de optie om te hervatten. Is het programma in de tussentijd niet meer beschikbaar voor Terugkijken, dan wordt dat vermeld en ga je (na OK) terug naar live tv.
  • Verbetering in uitleg bij het koppelen van de afstandsbediening met geluidsapparatuur. Home Cinema Set is uitgebreid met vermeldingen van Soundbar.
  • Verbetering in uitleg bij het plannen van een serieopname vanuit een aflevering die al geweest is. 

Daarnaast:

  • Bij Films en Series zijn de afbeeldingen in de categorie Uitgelicht groter gemaakt. 
  • Energiespaarstand (de deep sleep) is hernoemd naar eco-stand
  • Klanten die onder bewind staan kunnen ook geen eenmalige aankopen van films of sport meer doen. Zij krijgen dan een melding te zien dat dit niet mogelijk is zolang een financieel hulpverlener hun geldzaken regelt.

 

Wanneer komt ‘ie?

  • Testgroep: 22 en 24 februari
  • Uitrol: 1 en 3 maart

 

De testgroepen worden willekeurig samengesteld. Het is niet van te voren aan te geven of je in een testgroep zit, Het is ook niet mogelijk om mensen specifiek aan een testgroep toe te voegen.

Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

43 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12914 reacties
  • 4 december 2021

Welke KPN tv ontvanger heb je?

Kijk je dan via de app op de tv ontvanger?

Kan je Videoland wel op je Smart tv (als je die hebt) zien?


Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Welkom @d.schluter!

Net als Joop ben ik benieuwd naar welke tv-ontvanger je hebt, en hoe je de Videoland app precies gebruikt. Het testen via je smart tv is indien mogelijk ook een goede test. Je leest hier alles over het kijken van Videoland via KPN, ik raad je aan om dat topic ook even door te nemen. 


  • Auteur
  • Topper
  • 14 reacties
  • 6 december 2021

@Alexandra ik heb de problemen ervaren op de Arris VIP 2952. Ik gebruik de app conform jullie instructie. Dus via Films, Videoland.

Hoewel ik wel moet aangeven dat de instructie van installatie niet compleet was. Hiervoor heb ik contact gehad met de Klantenservice.

Ik snap dat kijken via de Smart Tv mogelijk is, maar dan moet ik met twee remotes werken. Daarnaast heb ik al lange tijd via KPN dit abonnement, en ontstaan de problemen door de wijziging bij KPN. Kortom ik vind dat het weer moet kunnen werken via de tv ontvanger. Aangezien een oplossing alleen gevonden kan worden als het probleem kenbaar is gemaakt, heb ik dit ook gemeld bij de klantenservice.

 

Ik hoop dat het snel verbeterd, want het abonnement loopt wel door, zonder kijkgenot.


Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

@d.schluter Ik snap dat je de Videoland app liever via de tv-ontvanger gebruikt. Het gebruiken van Videoland via je smart tv moet je meer zien als test, ik ben benieuwd of het dan wel goed werkt. Daarnaast kan het een tussentijdse oplossing zijn, tot we de oplossing voor de tv-ontvanger gevonden hebben.

Wat gebeurt er precies als je de app opent? Op welk moment loopt het vast en hoe ziet dat er uit? Hoe gaat het als je andere apps op de tv-ontvanger test, doen deze het wel? Je opent andere apps via [MENU] naar de optie 'Apps voor TV' te gaan. Daarnaast raad ik je ook aan om de tv-ontvangers een volledige reset te geven volgens stap 2. Dat helpt in veel gevallen goed, ik ben benieuwd of dat nu ook zo is.


  • Auteur
  • Topper
  • 14 reacties
  • 8 december 2021

@Alexandra de reset heb ik al gedaan, maar dat heeft niet de oplossing geboden. De tv ontvangers lopen op twee manieren vast. In de eerste plaats na een tijdje bij het kijken van een film. Beeld en geluid lopen dan niet gelijk, waarna de ontvanger vast loopt. In de tweede plaats na nieuwe poging bij het inladen van een film.

 

overigens heb ik alle apparatuur bekabeld aangesloten en nooit eerder dergelijke problemen gehad. Kortom het is echt iets van de laatste tijd. Ik hoop echt dat er snel duidelijkheid geboden wordt voel je vrij om eventueel telefonisch contact te zoeken.

 

 


Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

@d.schluter Dat is goed om te weten, dankjewel voor de uitgebreide uitleg. Ik heb het niet eerder voorbij zien komen, daarom wil ik verder onderzoek doen, aangezien ook resetten niet helpt en het op beide tv-ontvangers speelt. Kan je je gegevens in je forumprofiel zetten, en geef je daarna hier een seintje? Dan weet ik dat ik je gegevens erbij kan pakken.


  • Auteur
  • Topper
  • 14 reacties
  • 9 december 2021

@Alexandra het profiel is bijgewerkt.

Youtube app heb ik getest. Dit verloopt wel moeizamer dan eerder ervaren, maar niet zoals Videoland. 
Ik hoop op een snelle oplossing!


  • Auteur
  • Topper
  • 14 reacties
  • 12 december 2021

@Alexandra we zijn nu ruim een week onderweg en er is geen oplossing geboden. Ik vind dit niet prettig en voel me niet gehoord. 

Ondertussen heb ik het nodige moeten proberen om oorzaken uit te sluiten. Nu is KPN aan zet. Het lijkt me goed om apparatuur oorzaken uit te sluiten door mij te voorzien van de nieuwste apparatuur, dus de KPN box 12 en 4 maal de vip5202 tv ontvanger. 

Ik wil in ieder geval de komende week echt een goede oplossing! Ik ga absoluut niet akkoord met nog een week experimenteren zonder oplossing. 


Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi @d.schluter, ik ontving ook je privébericht. Jammer om te horen dat het zo op je over is gekomen. Wat het experimenteren betreft, we moeten altijd een aantal dingen uitsluiten om te weten waar we de oplossing moeten zoeken. We doen ons best om je hier op het forum zo snel mogelijk te helpen. Afhankelijk van hoe druk het is kan er een aantal dagen tussen zitten voordat je een nieuwe reactie in je topic ontvangt. Daarom kan het forum in sommige situaties, zeker als je snel reactie wilt, een minder ideale weg van contact zijn. Je kunt in dat geval altijd bellen of chatten met onze klantenservice, dan heb je direct contact en helpt een van onze collega's je direct verder.

Ik lees dat je contact gehad hebt en nieuwe tv-ontvangers krijgt, dat is fijn. Ik hoop dat je daarna geen last meer hebt van het vastlopen van de tv-ontvangers.


  • Auteur
  • Topper
  • 14 reacties
  • 19 december 2021

@Alexandra De Tv ontvanger is binnen, maar probleem blijft zich voordoen. Ik zie nu ook dat meerdere klanten kampen met dit probleem. @Erik_  is er ook mee bezig en @Vikash ook. Misschien is het zinvol om de verschillende klanten aan de technische afdeling te koppelen? Wellicht dat dit inzichten oplevert om tot een oplossing te komen…

gr. Danny


  • Auteur
  • Topper
  • 14 reacties
  • 19 december 2021

@bonnydegrootvanriel, @Sgertsen @RLWD hebben jullie al een oplossing gekregen?

gr. Danny


  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 19 december 2021

Nee geen oplossing…

Van Alles al geprobeerd …

Modem gereset 

Tv ontvangers nieuwe update maar niks helpt.

Vandaag videoland opstarten ging goed maar bij afsluiten had ik gewoon een half uur geen tv kan dan niks meer..

Heel vervelend 


  • Auteur
  • Topper
  • 14 reacties
  • 19 december 2021

@Alexandra @Vikash @Erik_ 
 

ondernomen acties tot nu toe;

  • tv ontvangers gereset
  • tv ontvangers vervangen
  • alles is bekabeld aangesloten (wel met switch omdat er meer apparatuur actief is, waaronder ook superWifi
  • afgelopen jaar is glasvezelontvanger vernieuwd.

Voor de helderheid: voor de update kon Videoland gewoon gekeken worden.

het lijkt alsof de data niet goed verwerkt kan worden. 

 


d.schluter schreef:

@bonnydegrootvanriel@Sgertsen @RLWD hebben jullie al een oplossing gekregen?

gr. Danny

Helaas nog geen oplossing. De laatste reactie van KPN is dat ze het bij de technische dienst neerleggen en er vandaag op terug komen.


Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi @d.schluter, allen.

We zien meer signalen voorbij komen over de Videoland app, op dit moment is er nog niet direct een oplossing voor iedereen. Daarom is er een onderzoek gestart bij onze specialisten. We hebben daarbij jullie hulp nodig om zo snel mogelijk tot de oplossing te komen.

Bij welke functie ervaar je problemen, en wat gebeurt er dan precies? Wees zo specifiek mogelijk.

  • Probleem bij het aanmaken van een Videoland account
  • Probleem bij het openen van de app via de iTV ontvanger
  • “Traagheid”bij het gebruik van de app
  • Probleem bij de weergave van specifieke content.

Vul daarnaast je forumprofiel zo volledig mogelijk in. Voeg daarbij je MAC adres en Verificatienummer toe, die hebben we nodig voor het onderzoek. Beiden vind je op de tv-ontvanger in het scherm "Informatie" via "Menu" -> "Instellingen" ->"Informatie". Zie hieronder een voorbeeld van hoe het eruit ziet. 

Ik zie graag jullie reacties tegemoet, dan speel ik de informatie door naar de specialisten.

 


  • Auteur
  • Topper
  • 14 reacties
  • 20 december 2021

@Alexandra 

Waar mag het MAC adres en verificatienummer vermeld worden? Ik kan niet een veld vinden in de profielinformatie.

De klacht die ik ervaar is:

bij het kijken van een film hapert de film en staat beeld stil, maar loopt geluid door. Daarna loopt de ontvanger was. Dit was van toepassing bij de VIP2952 en bij de HMB2260 V2.

 

Verder heb ik vandaag door een fout in de logistiek van KPN 2 UHD ontvangers gekregen (VIP5202). Ik heb met één van deze vanmiddag heel goed een film kunnen kijken. Dit geeft mij goede moed, dus blijf het testen. Wellicht is dan de verklaring dat de UHD ontvanger meer dataverkeer aan kan. 
 

Ik hoor graag van je en houd je op de hoogte van de voortgang.


Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

@d.schluter Dankjewel voor de update en informatie! Interessant dat het op de nieuwe ontvanger wel goed gaat. Vermeld het MAC adres en het verificatienummer maar in ‘Persoonlijke opmerkingen’ in je profiel, vooral graag van de ontvangers waarop het niet goed werkt. Dan kan ik deze informatie doorgeven.


  • Auteur
  • Topper
  • 14 reacties
  • 22 december 2021

@Alexandra ik heb het MAC adres van een van ontvangers toegevoegd die problemen vertoond. Tevens het verificatienummer.

Ondertussen ook weer een paar films op de UHD ontvangers gekeken. Dit ging wederom probleemloos. Misschien goed om dat ook te melden aan de technische afdeling. Ik heb de indruk dat het signaal van Videoland te veel vraagt van de eerdere generaties ontvangers.

 

ik ben benieuwd wat de technische afdeling vind van deze info.

 

gr. Danny


  • Auteur
  • Topper
  • 14 reacties
  • 23 december 2021

@Alexandra @Vikash @Erik_ 
ik zie dat de klachten door jullie drieën worden beantwoord, dus voor jullie allem;

ik heb sinds deze week 2 UHD ontvangers ontvangen door fouten in de logistiek bij KPN. Echter heb ik op deze twee (van de 4 actieve ontvangers) geen problemen meer met Videoland. Ik weet niet of @Alexandra dit al met de technische afdeling heeft gedeeld, maar dit lijkt me zeer relevant om spoedig te doen. Het zou bij veel klanten onnodige klachten verhelpen. Ik hoop ook dat de laatste tv ontvangers bij mij vervangen kunnen worden, zodat we overal ongestoord Videoland kunnen kijken.

ik hoop hiermee jullie geholpen te hebben. Fijne kerstdagen gewenst!


  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 23 december 2021

Ik heb zojuist een programma gekeken op Videoland en heb nu deze ervaring (opnieuw):

  • Afsluiten van Videoland (home knop) werkt - uiteindelijk - na meer dan 10sec.
  • Een andere zender wordt pas geactiveerd na meer dan 10 sec
  • Na op stand-by en weer aanzetten werkt de setop box iets sneller, maar nog niet normaal
  • Ik moet de setop box opnieuw opstarten zodat ik verder kan kijken !

Videoland is nooit een probleem geweest, het lijkt wel alsof de setop box (VIP 2952 v2) het gewoon niet meer trekt. Ook de reguliere bediening is sinds de recente firmwareupdate trager geworden. Mijn 2de setop box heeft hetzelfde probleem.


Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14717 reacties
  • 28 december 2021

Het valt ons ook op dat dit probleem meet lijkt te spelen bij de oudere ontvangers en er wordt momenteel nog druk gezocht naar de oorzaak én oplossing van de problemen. 

@Trebor65 zou jij ook de gegevens aan willen leveren uit het bericht van Alexandra (op de 20e) zodat we jouw gegevens mee kunnen nemen in dit onderzoek?

 


  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 28 december 2021
Maja_ schreef:

Het valt ons ook op dat dit probleem meet lijkt te spelen bij de oudere ontvangers en er wordt momenteel nog druk gezocht naar de oorzaak én oplossing van de problemen. 

@Trebor65 zou jij ook de gegevens aan willen leveren uit het bericht van Alexandra (op de 20e) zodat we jouw gegevens mee kunnen nemen in dit onderzoek?

 

Ik heb in een aparte chat een discussie met een helpdesk medewerker gehad over dit probleem. Na wat heen en weer gediscussieer is besloten 1 van de 2 VIP2952v2 settop boxen te vervangen. De nieuwe settopbox is een Arcadyon HMB2260v2 en alle problemen met Videoland zijn nu verdwenen.

De VIP2952v2 ontvangers lijken dit technisch idd niet meer te trekken.


  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 31 december 2021
Trebor65 schreef:
Maja_ schreef:

Het valt ons ook op dat dit probleem meet lijkt te spelen bij de oudere ontvangers en er wordt momenteel nog druk gezocht naar de oorzaak én oplossing van de problemen. 

@Trebor65 zou jij ook de gegevens aan willen leveren uit het bericht van Alexandra (op de 20e) zodat we jouw gegevens mee kunnen nemen in dit onderzoek?

 

Ik heb in een aparte chat een discussie met een helpdesk medewerker gehad over dit probleem. Na wat heen en weer gediscussieer is besloten 1 van de 2 VIP2952v2 settop boxen te vervangen. De nieuwe settopbox is een Arcadyon HMB2260v2 en alle problemen met Videoland zijn nu verdwenen.

De VIP2952v2 ontvangers lijken dit technisch idd niet meer te trekken.

@Maja_ . Na enkele dagen gebruik valt nu op dat de 2260 toch ook traag reageert nadat Videoland gebruikt is, alsof er te weinig geheugen vrijgemaakt wordt. Het is nu werkbaar maar niet optimaal.


  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 1 januari 2022

ik heb hetzelfde probleem met videoland ,ben een film aan het kijken en na 10 minuten loopt 

hij vast en doet niets meer .


  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 1 januari 2022

Ik heb nu elke keer hetzelfde probleem met Videoland kijken via de tv. Telkens loopt het vast, ik kom Videoland niet meer uit en moet de tvbox opnieuw opstarten.

Dit is allemaal sinds Videoland een app is geworden vergelijkbaar met Netflix.

Kan hier snel een oplossing voor gevonden worden? Elke keer brengt het meer irritatie mee als Videoland voor de zoveelste keer vastloopt.