Skip to main content
Beantwoord

Spotify Premium werd vorige maand plots Free, kan nu niet meer geactiveerd worden

  • February 15, 2023
  • 16 reacties
  • 408 keer bekeken

Hallo,

Ineens werd vorige maand mijn Premium (wat ik al jaren had) omgezet naar Free. Activatie lukte niet via de link in de mail want op de Spotify activatie pagina kom ik niet in aanmerking voor de gratis proefperiode terwijl ik dit ook helemaal niet wil, ik wil activeren.

Omdat zoonlief aan het klagen was heb ik 1 maand Premium rechtstreeks bij Spotify genomen. Dat verliep gisteren. Nu zit ik weer vast met de activatie want dit lukt net als vorige maand niet om dezelfde reden.

Wat nu? ik krijg het dus met geen mogelijkheid geactiveerd en ben al een uur of 3 - 4 kwijt. De oorzaak is overigens ook vreemd. Blijkbaar was het omgezet naar Free omdat ik Disney Plus had opgezegd. Wat heeft het dat er nou mee te maken denk ik dan?

Precies onderstaande (copy paste) zit dus in de weg:

 

Heeft KPN ook een gratis proefperiode?

Ja! Als je nu Spotify Premium bestelt via KPN kan je gebruik maken van de 30 dagen gratis proefperiode op Spotify Premium. Dit geldt alleen wanneer je nog niet eerder een Spotify Premium abonnement op jouw account hebt gehad. Voor Spotify Family geldt dit aanbod niet.

Heb je recht op Entertainmentkorting? Dan ontvang je deze ook al tijdens de proefperiode!

Na afloop van de gratis proefperiode loopt jouw Spotify abonnement door en betaal je € 9,99 per gebruiksperiode van 30 dagen. 


In Mijn KPN staat onder het telefoonnummer van mijn zoon Spotify Premium op ‘Aan'. Met Spotify gechat en zij kunnen niet helpen. Met KPN gebeld en zij weten het niet.

Wat nu?  Nog 1 keer:

Activatie mail KPN → Klik op Activeer Nu link → Activatie pagina KPN → Klik op Spotift Activeren link → Spotify account pagina (KPN) → Klik op link ‘hier’ (onder telefoonummer zoon) → Spotify pagina (https://www.spotify.com/nl/partner/kpn-nl-trial30d/checkout) Klik Spotify Premium Starten knop → Melding ‘Je komt helaas niet in aanmerking voor deze aanbieding.’ 

De fout zit dus in de verkeerde link naar 30 dagen trial… 

Beste antwoord door Danny_74

Het is opgelost! Op de laatste pagina staat een knop die aangeklikt moet worden en dan lukt het wel. Ik was in de veronderstelling dat je daarmee Premium bij Spotify zelf aanvraagt,

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

16 reacties

  • Auteur
  • Deelnemer
  • February 15, 2023

Ik heb premium jaren lang gratis gekregen omdat ik veel afneem. Ik had Disney Plus opgezegd (wat ik een maand of drie heb afgenomen) en dit was dus de reden dat het ineens werd omgezet naar Free (vreemd!) Nu kan ik het niet meer activeren want de aanbieding zit in de weg waar ik niet eens gebruik van wil maken. Ik zou het gewoon weer gratis moeten krijgen maar het lijkt erop dat KPN 9,99 per maand wil? En als dit zo is, wat is de oplossing? Het aanvragen onder KPN Internet ipv KPN Mobiel van mijn zoon? 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • February 15, 2023

@Rutger_  Precies dit, ik heb hier ook last van.

 

Admin: Reactie samengevoegd met bestaand topic. 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • February 15, 2023

@KOosterveen Is er al een oplossing?

 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • February 15, 2023

@Anybody @Rutger_ 

Graag een reactie. Dit probleem komt vaker voor!


Erwin van KPN
Moderator

@Danny_74 . Wat zegt MijnKPN over spotify. Als jij daar inlogt, zit spotify dan nog wel in je abonnement? 

https://mijnkpn.com/


  • Auteur
  • Deelnemer
  • February 18, 2023

Ja zeker, status ‘Aan’. Inmiddels is Spotify van mobiele contract afgehaald en onder het internet contract gezet. Echter nog steeds dezelfde problematiek. Bij activeren op de Spotify pagina de melding dat het niet is gelukt vanwege ‘Je komt helaas niet in aanmerking voor deze aanbieding’ (al eerder premium gehad en kom niet in aanmerking voor proefabonnement’. Er is inmiddels een ticket aangemaakt want dit is gewoon een technisch probleem.


Erwin van KPN
Moderator

Ja zeker, status ‘Aan’. Inmiddels is Spotify van mobiele contract afgehaald en onder het internet contract gezet. Echter nog steeds dezelfde problematiek. Bij activeren op de Spotify pagina de melding dat het niet is gelukt vanwege ‘Je komt helaas niet in aanmerking voor deze aanbieding’ (al eerder premium gehad en kom niet in aanmerking voor proefabonnement’. Er is inmiddels een ticket aangemaakt want dit is gewoon een technisch probleem.

Ah, je hebt telefonisch contact gehad? Is er ook een doorlooptijd doorgegeven? Wanneer verwachten ze dat het voor jou is opgelost?


  • Auteur
  • Deelnemer
  • February 20, 2023

Nou ik heb afgelopen vrijdag een oproep gemist van KPN omdat ik in gesprek was. Ik ben tot op heden niet teruggebeld. Geen idee of men (een techneut) het snel kan oplossen..


  • Auteur
  • Deelnemer
  • Antwoord
  • February 20, 2023

Het is opgelost! Op de laatste pagina staat een knop die aangeklikt moet worden en dan lukt het wel. Ik was in de veronderstelling dat je daarmee Premium bij Spotify zelf aanvraagt,


Erwin van KPN
Moderator

Oh, mooi dat het gelukt is! Daar had ik ook zo snel niet aan gedacht. 


  • Deelnemer
  • March 1, 2023

Het is opgelost! Op de laatste pagina staat een knop die aangeklikt moet worden en dan lukt het wel. Ik was in de veronderstelling dat je daarmee Premium bij Spotify zelf aanvraagt,

Ik heb het zelfde probleem… Wat voor knop bedoel je precies op de laatste pagina? 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • March 1, 2023

Op de Spotify pagina waar je ‘Je komt helaas niet in aanmerking voor deze aanbieding’ ziet staat stond bij mij daaronder een knop die je kon aanklikken. Weet niet meer wat daarop staat maar als je die klikt kun je wel activeren..


  • Deelnemer
  • March 1, 2023

Op de Spotify pagina waar je ‘Je komt helaas niet in aanmerking voor deze aanbieding’ ziet staat stond bij mij daaronder een knop die je kon aanklikken. Weet niet meer wat daarop staat maar als je die klikt kun je wel activeren..

Knop helaas niet zichtbaar bij mij.. vermoedelijk komt de knop beschikbaar na de 30 dagen proefperiode.. iig bedankt voor je antwoord!


Erwin van KPN
Moderator

Op de Spotify pagina waar je ‘Je komt helaas niet in aanmerking voor deze aanbieding’ ziet staat stond bij mij daaronder een knop die je kon aanklikken. Weet niet meer wat daarop staat maar als je die klikt kun je wel activeren..

Knop helaas niet zichtbaar bij mij.. vermoedelijk komt de knop beschikbaar na de 30 dagen proefperiode.. iig bedankt voor je antwoord!

Hoi @bobjudo2001 . Wat zegt MijnKPN bij jou over het spotify abonnement? Zit het er nog wel in?


  • Deelnemer
  • March 3, 2023

Op de Spotify pagina waar je ‘Je komt helaas niet in aanmerking voor deze aanbieding’ ziet staat stond bij mij daaronder een knop die je kon aanklikken. Weet niet meer wat daarop staat maar als je die klikt kun je wel activeren..

Knop helaas niet zichtbaar bij mij.. vermoedelijk komt de knop beschikbaar na de 30 dagen proefperiode.. iig bedankt voor je antwoord!

Hoi @bobjudo2001 . Wat zegt MijnKPN bij jou over het spotify abonnement? Zit het er nog wel in?

Yes! Heb het afgelopen week zelf opnieuw aangezet


  • Nieuwkomer
  • March 5, 2023

Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik heb al een aantal jaar spotify premium in mijn abonnement zitten en ineens is mijn account free. Bij MijnKPN staat er ook dat spotify aan staat. Ik heb geprobeerd dit te wijzigen en dan word ik automatisch uitgelogd.