Skip to main content
Beantwoord

Geen verbinding en internet meer na reset Experiabox V10

  • February 20, 2022
  • 25 reacties
  • 2096 keer bekeken

Ik heb mijn experiabox V10 gereset en na het resetten branden alle lampjes op de box weer groen. Maar ik heb geen internet meer en ik kan mijn experiabox ook niet via de bekabelde verbinding bereiken op Https://192.168.2.254/.2. 

Beste antwoord door Anonymous

@NHendriks , ik kan je niet helemaal volgen. Wat betekent dat nu in gewoon Nederlands. Heb ik in het verleden een verkeerde modem gekregen?

Je hebt mogelijk een modem met een verkeerde softwareversie gekregen.

Dit is de monteursreset:

Druk tegelijktijdig de herstel toets en de resetknop ingedrukt totdat het power lampje uitgaat,Het modem haalt dan de juiste software op.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

25 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • February 20, 2022

http://192.168.2.254 hiermee lukt het vast wel.


  • Auteur
  • Topper
  • February 20, 2022

Hoi Joep,

Bedankt voor je reactie, maar dat lukt ook niet.


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • February 20, 2022

Wat zegt ie dan?


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • February 20, 2022

Hoi Joep,

Bedankt voor je reactie, maar dat lukt ook niet.

Heeft u het al vanaf verschillende apparaten geprobeerd? Heeft u vaste ip adressen ingesteld op uw apparaten? 


  • Auteur
  • Topper
  • February 20, 2022

Deze site is niet bereikbaar

 


  • Auteur
  • Topper
  • February 20, 2022

Hoi Nick83,

Ja dat heb ik ook geprobeerd


  • Auteur
  • Topper
  • February 20, 2022

Nick83, nee ik heb geen vast ip adres


NHendriks
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • February 20, 2022

Deze site is niet bereikbaar

 

Met welke foutmelding erbij? ‘Deze site is niet bereikbaar’ kan van alles betekenen.


Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • February 20, 2022

Hi @Louis P., welkom hier. 

Wat gebeurt er wanneer je je modem opnieuw reset door het resetknopje met een tandenstoker ingedrukt te houden tot alle lampjes uit gaan? 


  • Auteur
  • Topper
  • February 20, 2022

Hoi NHendriks,

De zin daaronder is: Het duurt te lang voordat 192.168.2.254 reageert


  • Auteur
  • Topper
  • February 20, 2022

Hoi @Alex_P , dan gaan alle lampjes uit en start die geleidelijk weer op. Er branden nu 4 lampjes groen


NHendriks
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • February 20, 2022

Hmm. Kan je op een Windows-computer de Command Prompt openen en deze tekst intoetsen: ‘ipconfig’? Uiteraard zonder de aanhalingstekens. Wat staat er bij ‘default gateway’? Let niet op de cijfers die bij mij staan, die wijken af van wat een Experiabox standaard doet.

 


  • Auteur
  • Topper
  • February 20, 2022

Sorry @NHendriks , maar hoe open je ook alweer de command prompt in Windows 10?🙈


  • Auteur
  • Topper
  • February 20, 2022

Ik heb command prompt gevonden. Er staat 192.168.1.254

Maar dit adres heb ik ook al geprobeerd en ook geen experiabox gevonden


NHendriks
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • February 20, 2022

Dat ie dat als gateway pakt na een reset lijkt het erop dat het oorspronkelijk een zakelijke V10 is, bedoeld voor KPN EEN MKB, of van nog eerder OPIB of iets dergelijks.

Monteursreset is een optie maar dan gaat ie bij de eerste de beste factory reset alsnog terug naar die zakelijke firmware. Denk dat een modemwissel dan verstandiger is, hiervoor is het van belang dat je je profiel volledig invult. @Alex_P hoe denk jij hierover?


  • Auteur
  • Topper
  • February 20, 2022

@NHendriks , ik kan je niet helemaal volgen. Wat betekent dat nu in gewoon Nederlands. Heb ik in het verleden een verkeerde modem gekregen?


  • Auteur
  • Topper
  • February 20, 2022

@NHendriks , ik heb mijn profiel nu volledig ingevuld. Wat is nu de volgende stap?


  • February 20, 2022

 

Monteursreset is een optie maar dan gaat ie bij de eerste de beste factory reset alsnog terug naar die zakelijke firmware. Denk dat een modemwissel dan verstandiger is, hiervoor is het van belang dat je je profiel volledig invult. @Alex_P hoe denk jij hierover?

Misschien is het bij zakelijke firmware anders,Maar toen een telfort v10 naar kpn firmware liet overzetten met een monteursreset blijf hij netjes hangen op KPN firmware,Ook na een reset.


  • Antwoord
  • February 20, 2022

@NHendriks , ik kan je niet helemaal volgen. Wat betekent dat nu in gewoon Nederlands. Heb ik in het verleden een verkeerde modem gekregen?

Je hebt mogelijk een modem met een verkeerde softwareversie gekregen.

Dit is de monteursreset:

Druk tegelijktijdig de herstel toets en de resetknop ingedrukt totdat het power lampje uitgaat,Het modem haalt dan de juiste software op.


  • Auteur
  • Topper
  • February 20, 2022

@martijn197108 , bedankt voor je reactie. Ik heb de monteursreset uitgevoerd. Ik zie dat ik inmiddels wel weer internet heb via de bekabeling. Maar ik kan mijn WiFi niet bereiken. Ik kan de modem nog steeds niet vinden via internet zodat ik mijn persoonlijke instellingen kan wijzigen


Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • February 20, 2022

Hoi @Alex_P , dan gaan alle lampjes uit en start die geleidelijk weer op. Er branden nu 4 lampjes groen

En werkt het internet nu weer?
 

@NHendriks , ik kan je niet helemaal volgen. Wat betekent dat nu in gewoon Nederlands. Heb ik in het verleden een verkeerde modem gekregen?

Ja, daar lijkt het inderdaad wel op. Het advies van onze monteur lijkt ons een goed idee, dus ik heb bij deze een omruilafspraak voor een nieuw modem voor je aangevraagd bij onze afdeling Logistiek. Zij beoordelen de aanvraag en bij akkoord, ontvang je meer informatie per e-mail en SMS.

Bedankt voor jullie hulp, guys! :ok_hand_tone4:


  • Auteur
  • Topper
  • February 20, 2022

@Shyrin_ , bedankt voor je reactie. Ik heb nu idd internet via de bekabeling en ik ontvang tv. Ik heb alleen nu niet de beschikking over wifi. Ik kan ook nog steeds niet de modem via internet vinden om mijn persoonlijke instellingen aan te passen.

 


  • Auteur
  • Topper
  • February 20, 2022

Ik heb mijn computer opnieuw opstarten en toen vond ik de modem wel terug onder 192.168.2.254. Nu heb ik mijn persoonlijke instellingen ook weer kunnen aanpassen en heb ik weer wifi


  • February 20, 2022

Top!

Ik zou het modem dan nu ook absoluut niet omruilen,Straks krijg je de box 12 en die is toch wel behoorlijk slechter dan de v10.


Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • February 20, 2022

Fijn, helemaal opgelost dus! :clap_tone4::heavy_check_mark: