Skip to main content
Beantwoord

Inloggen op modem lukt niet: admin wachtwoord is onjuist?

  • 3 augustus 2022
  • 11 reacties
  • 937 keer bekeken

Ik probeer via My Modem in te loggen met het wachtwoord dat achterop de KPN box staat. Bij het inloggen krijg ik telkens de melding dat de inloggegevens onjuist zijn. Wat kan ik nu doen?

Beste antwoord door HansaanZet

@MaartenVH  Welk modem heeft u ? Als u die een fabrieksreset geeft ( zie Kennisbank Modems | KPN Community ) kunt u als het goed is weer inloggen met de gegevens op de KPN Box.

PS : admin mag zo blijven staan !

Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

  • 2237 reacties
  • Antwoord
  • 3 augustus 2022

@MaartenVH  Welk modem heeft u ? Als u die een fabrieksreset geeft ( zie Kennisbank Modems | KPN Community ) kunt u als het goed is weer inloggen met de gegevens op de KPN Box.

PS : admin mag zo blijven staan !


  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 26 oktober 2022

Ik heb hetzelfde probleem. Ook na een reset lukt het niet. Heb een Box12 modem. 


  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 9 november 2022

Bij mij lukt het inloggen op het modem ook niet. Ook niet na een reset.

Via kpn thuis app kan ik wel het wachtwoord wijzigen, maar ik kom nog steeds niet in het modem.


  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 11 november 2022

Ik heb hetzelfde probleem (gisteren Box12 aangesloten): inloggen in de Admin interface lukt niet met het wachtwoord achterop de box. Maar: ik merk dat inloggen wél werkt als ik een reset doe en de WAN kabel er uit laat?!

Nadat ik de eerste keer was ingelogd moest ik het wachtwoord veranderen, dit is ook gelukt. Zodra ik echter verbinding maak met internet word ik teruggestuurd naar het inlogscherm en krijg ik weer “wrong login information”. Reset zonder internetkabel gedaan en ja hoor, nu werkt mijn nieuwe wachtwoord ook. Nadat ik de WAN kabel weer plaats: “wrong login information”.

Op zich werkt het nu, dus hoef ik ook niet meer in te loggen, maar ik zou het handig vinden als ik in de Admin interface van het modem kan zonder dat ik m’n WAN kabel los moet halen en het ding moet resetten.


  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 11 november 2022

@sagacity

Dan ga ik dat ook proberen. Maar is wel erg omslachtig. Lijkt mij niet dat dat normaal is toch?

Bedankt voor je reactie 

 


  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 11 november 2022
Sanverk schreef:

@sagacity

Dan ga ik dat ook proberen. Maar is wel erg omslachtig. Lijkt mij niet dat dat normaal is toch?

Bedankt voor je reactie 

 

Nee, het lijkt me ook zeker niet de bedoeling dat het zo werkt. Maar het is in ieder geval even een workaround :)


  • 0 reacties
  • 11 november 2022

Hallo @sagacity  @Sanverk  @MaartenVH  @EdLo85 probeer het eens via onderstaande link:

https://192.168.2.254/2.0/gui/#/login/

Succes


  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 11 november 2022

@JanD dan kom ik in principe gewoon weer bij dezelfde loginpagina toch, dus dat maakt verder weinig verschil? Heb het voor de zekerheid getest, maar hij geeft weer “wrong login information”.


  • 0 reacties
  • 11 november 2022
sagacity schreef:

@JanD dan kom ik in principe gewoon weer bij dezelfde loginpagina toch, dus dat maakt verder weinig verschil? Heb het voor de zekerheid getest, maar hij geeft weer “wrong login information”.

Jammer, deze link, een keer van een moderator ontvangen, werkt bij de meesten gelukkig als goed alternatief.

 


  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 14 november 2022

Zelfde problemen. Deugt echt niet. Dit is zo fundamenteel voor een betrouwbare dienstverlening. Wat deugt er allemaal nog meer niet met het modem? Wat kunnen kwaadwillenden al niet doen met zo'n gebrekkige werking?

Gewoon maar snel opzeggen.


  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 18 november 2022

Hoi, 

Ik kan in Firefox wel inloggen, via de Chrome app en thuis app, die in Chrome uitkomt niet. Lukt dit bij jullie ook