Skip to main content
Beantwoord

Resetten KPN box 12 maar wifi instellingen veranderen niet

  • 28 oktober 2022
  • 10 reacties
  • 235 keer bekeken

nikmiddelman
Deelnemer
Forum|alt.badge.img

Ik heb meerdere malen de kpn box gereset (fabrieksreset). De eerste 5 minuten gaat het goed maar 5 minuten na reset zijn de oude instellingen weer terug. De standaard wifi naam veranderd weer naar de eigen ingestelde naam.

wij kunnen geen verbinding maken met het netwerk want het wachtwoord is zoek.

we kunnen hem nu dus ook niet veranderen want we kunnen niet bij de instellingen van de modem

Beste antwoord door GeSp

Hallo @nikmiddelman 

 

Die WiFi gegevens worden i.d.d. weer teruggezet vanuit de KPN server (ook na een fabrieksreset), de rest van de instellingen zijn wel allemaal gereset dus ook het admin account en wachtwoord waarmee je moet inloggen, dat wachtwoord is dan weer het standaard wachtwoord wat op de sticker achterop het modem staat.

 

Of lukt het daarmee niet om in te loggen?

Welke melding krijg je dan?

Soms werkt inloggen trouwens wel via 1 van deze links of met een andere webbrowser:

https://192.168.2.254/2.0/gui/#/

 

https://mijnmodem.kpn/2.0/gui/#/login/

Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

  • 685 reacties
  • 28 oktober 2022

Klopt, dat is het verschil tussen een fabrieksreset met het paperclipje en een gewone reset met het knopje. 


nikmiddelman
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 28 oktober 2022

Het gaat ook om een fabrieksreset, zal het even aanpassen in mijn vraag 


GeSp
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+19
  • 6587 reacties
  • Antwoord
  • 28 oktober 2022

Hallo @nikmiddelman 

 

Die WiFi gegevens worden i.d.d. weer teruggezet vanuit de KPN server (ook na een fabrieksreset), de rest van de instellingen zijn wel allemaal gereset dus ook het admin account en wachtwoord waarmee je moet inloggen, dat wachtwoord is dan weer het standaard wachtwoord wat op de sticker achterop het modem staat.

 

Of lukt het daarmee niet om in te loggen?

Welke melding krijg je dan?

Soms werkt inloggen trouwens wel via 1 van deze links of met een andere webbrowser:

https://192.168.2.254/2.0/gui/#/

 

https://mijnmodem.kpn/2.0/gui/#/login/


nikmiddelman
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 28 oktober 2022

Hallo @GeSp 

 

ik ben dus zelf ook niet verbonden met het wifi, en mijn vriendin ook niet. Hierdoor kan ik niet bij de modem login.


GeSp
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+19
  • 6587 reacties
  • 28 oktober 2022

Hallo @nikmiddelman 

 

Heb je geen PC of laptop die je tijdelijk even bekabeld kan aansluiten?

Andere optie die heel misschien werkt:

Je kan het modem loskoppelen van internet en dan een reset doen, inloggen via de originele WiFi gegevens en dan de WiFi gegevens wijzigen in je modem maar ik ben bang dat zodra je hem weer aansluit de gegevens weer overschreven worden.


nikmiddelman
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 28 oktober 2022

Hallo @GeSp 

momenteel niet, ik kan dit eventueel wel even gaan proberen inderdaad!


nikmiddelman
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 28 oktober 2022

Uiteindelijk is het nu gelukt doormiddel van de service tool van kpn!

 

bedankt voor jullie antwoorden en hulp.


GeSp
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+19
  • 6587 reacties
  • 28 oktober 2022

Fijn dat het weer werkt, maar ik vraag me af hoe dat kan, voor zover ik terug kan vinden op het forum werkt die tool alleen als je verbonden bent met je thuisnetwerk.

Je was op dat moment verbonden via mobiel internet?


nikmiddelman
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 28 oktober 2022

Dat klopt! Ik was verbonden via 5G heel vreemd dan. Maar voor mij werkt het nu. Kom alleen niet in de modem inlog want daar is het wachtwoord nog wel van onbekend. Maar die kan ik ontravelen. Maar morgen weer een dag 😂


Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 7605 reacties
  • 1 november 2022

Hoi @nikmiddelman en welkom hier op ons forum!

Leuk om te zien dat de community je al verder op weg heeft geholpen en dat het inmiddels is gelukt. Wat @GeSp aangeeft, klopt helemaal trouwens; om gebruik te kunnen maken van de servicetool dien je verbonden te zijn met je eigen netwerk. Dat dit met een 5G verbinding is gelukt, bevreemdt me dan ook. Dat ga ik hier dan ook nog even in de groep gooien! Is het inmiddels ook gelukt om in te loggen op het modem?