Skip to main content
Beantwoord

Certificate renewal Experia Box V10A?

  • 29 oktober 2022
  • 9 reacties
  • 235 keer bekeken

Hola,

Kan het zijn dat het weer tijd is om wat certificaten te vernieuwen? Ik heb observeer iig hetzelfde gedrag als beschreven in het volgende topic van ong. een jaar geleden: 

En ja, uiteraard meerdere keren herstart gedaan. 

Gr.

Leo Eek

Beste antwoord door Nick83

Dit topic is 2 maanden oud:

https://forum.kpn.com/modems-123/v10a-update-extra-wifi-v5-00-56-build503-570991

Daarin staat:

Aanpassing beveiligingscertificaat

Het beveiligingscertificaat van het modem zorgt ervoor dat je de webinterface kunt bereiken via https. Een dergelijk certificaat heeft een bepaalde einddatum. Het huidige certificaat verloopt later dit jaar. Daarom in deze update een aanpassing zodat er geen beveiligingsertificaat meer nodig is.

En lees de rest zelf.

Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Hoi Leo,

 

Hier hetzelfde probleem, v10A. KPN gaf te kennen dat ik maar een hard reset moest doen. Ze kon niet garanderen dat het hiermee wordt opgelost dus heb ik dit ook niet gedaan. 

 

Ze zouden mij terugbellen. 


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+24
  • Wijsgeer
  • 39483 reacties
  • Antwoord
  • 2 november 2022

Dit topic is 2 maanden oud:

https://forum.kpn.com/modems-123/v10a-update-extra-wifi-v5-00-56-build503-570991

Daarin staat:

Aanpassing beveiligingscertificaat

Het beveiligingscertificaat van het modem zorgt ervoor dat je de webinterface kunt bereiken via https. Een dergelijk certificaat heeft een bepaalde einddatum. Het huidige certificaat verloopt later dit jaar. Daarom in deze update een aanpassing zodat er geen beveiligingsertificaat meer nodig is.

En lees de rest zelf.


Goed verhaal, maar het issue is niet opgelost. Ik kan niet inloggen, ook niet na een reset. Volgens dat topic zou ik een update moeten ontvangen. Niet het geval.


Bram van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+17
  • Oud Moderator
  • 7879 reacties
  • 2 november 2022

@Kenneth de Bie welke browser gebruik je? En heb je het probleem op meerdere apparaten?


Bram_ schreef:

@Kenneth de Bie welke browser gebruik je? En heb je het probleem op meerdere apparaten?

Ik gebruik Chrome. Enkel wanneer ik via telefoon naar het incognito venster kan ik naar mijnmodem.kpn. Dit werkt niet bij mijn vrouw en laptop. Daar krijg ik de melding van het SSL certificaat 27 september is verlopen. Op geavanceerd drukken geeft mij helaas niet de mogelijkheid hierom heen te werken.

Kleine toevoeging. De verbinding is in incognito ook onbeveiligd. Dit maakt natuurlijk voor een interne verbinding met het modem weinig uit.


BruisTablet
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • 1358 reacties
  • 3 november 2022

Wordt er specifiek http://192.168.2.254 zonder s aangekozen?


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 6 november 2022

Excuses voor late respons en dank voor de reacties!

Sinds post niet meer geprobeerd, maar zag dat ik inmiddels weer kon inloggen via mijnmodem.kpn.nl D.w.z. dat ik weer bij de inlogpagina kom wat voorheen niet het geval was  (ook niet via de 'geavanceerd' optie zoals gesuggereerd in de gelinkte post). Verder zelf niets gedaan dus ook niet de reset die @Kenneth de Bie als advies meekreeg.

Fijn dat het (voor mij iig) weer werkt, hoop voor 'de rest' ook!


  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 25 december 2022

Modem is geupdate naar de laatste versie maar heeft het beveiligingscertificaat niet geupdate.  (nog steeds verlopen 29-09-2022). Dat een certificaat niet essentieel is absoluut niet correct.  Certificaten hebben een beveiligingsfunctie en zijn derhalve essentieel. De modem accepteert geen http verbindingen en de meeste modern browsers accepteren in het geheel geen verlopen certificaten.  kan ook niet overruled worden. De enige wijze is het terugdraaien van de tijd op de computer.   

Hoe kan ik het certificaat alsnog laten installeren?

 

 


BruisTablet
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • 1358 reacties
  • 25 december 2022
Tim Broeke schreef:

Modem is geupdate naar de laatste versie maar heeft het beveiligingscertificaat niet geupdate.  (nog steeds verlopen 29-09-2022). Dat een certificaat niet essentieel is absoluut niet correct.  Certificaten hebben een beveiligingsfunctie en zijn derhalve essentieel. De modem accepteert geen http verbindingen en de meeste modern browsers accepteren in het geheel geen verlopen certificaten.  kan ook niet overruled worden. De enige wijze is het terugdraaien van de tijd op de computer.   

Hoe kan ik het certificaat alsnog laten installeren?

 

Er is geen alsnog. Certificaat wat er in zat is verlopen en is nog steeds verlopen. Kpn heeft dit systeem verlaten omdat het alleen maar met kunstgrepen kon werken op een niet publiek ip adres waar de bedieningsinterface van het modem op werkt. Http heeft geen certificaten nodig.