wij hebben sinds kort een videodeurbel en deze was aangesloten op een 2.4GHz netwerk. afgelopen week is er bij ons in de buurt onderhoud verricht door KPN en sinds dien werkt het 2.4ghz netwerk niet meer. eerder hebben wij het admin wachtwoord veranderd, maar als ik die invoer krijg ik de melding dat dit niet het juiste wachtwoord is. Zelfs nadat ik de modem heb gereset en dus het oude wachtwoord wat achterop de box staat invul, krijg ik deze melding. Weet iemand een oplossing?
Admin wachtwoord werkt niet KPN Box 12
Beste antwoord door Thomas van KPN
Hoi
Na een reset hoort het wachtwoord achterop wel te kloppen maar door een issue krijg je nu vaak deze foutmelding.
Hier is gelukkig wel een oplossing voor waaronder de link die JanD hierboven al noemt.
Let op! Lukt inloggen niet van mijnmodem.kpn? Probeer het dan via http://192.168.2.254.
Het kan zijn dat je browser eenmalig een beveiligingswaarschuwing heeft. Je kunt dan onder ‘Geavanceerd’ zonder problemen de risico's accepteren. Omdat je binnen jouw eigen netwerk zit, is dit veilig. Daarna word je doorgeleid naar http://mijnmodem.kpn.
Heb je ingesteld dat jouw browser standaard de cookies verwijderd? Dan zal je wel iedere keer de beveiligingswaarschuwing krijgen als je http://192.168.2.254 bezoekt.
Blijf je de beveiligingswaarschuwing krijgen of meldingen over een fout wachtwoord? Controleer dan de volgende dingen:
- Check of je wachtwoord klopt. Sommige tekens lijken op elkaar bijvoorbeeld de letter o en het cijfer 0.
- Controleer of je de URL met http:// gebruikt, dus zonder de s.
- Verwijder oude cookies uit de browser en leeg de cache.
- Gebruik geen VPN.
- Gebruik de KPN DNS.
Lukt het dan alsnog niet? Probeer een andere browser (Chrome, Firefox, Edge, Opera etc.) of gebruik http://192.168.2.254/2.0/gui/#/login
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.