Skip to main content
Beantwoord

Poging tot aanpassen wifi wachtwoord van de Box 12


Ik wil mijn wachtwoord aanpassen van mijn KPN box 12. Nu probeer ik in te loggen via mijn IP adres. Ik krijg dan een pagina te zien met Admin en wachtwoord. Nu heb ik diverse malen geprobeerd in te loggen met het wachtwoord wat achterop mijn router staat. Dit lukt niet, ook het wachtwoord van mijn KPN ID lukt niet. Waar kan ik het wachtwoord resetten van het inloggen? 

Ik heb ook geprobeerd de Wifi manager te raadplegen. Die schijnt op mijn IP adres maar niet aangesloten te kunnen worden. 

 

Kan iemand mij helpen?

Groetjes

Mary

Beste antwoord door Remco van KPN

Ben je nog verder gekomen? Het zou na een reset moeten werken met de stappen die JanD eerder stuurde? Je kan ook altijd even een blik werpen in het kennisbankartikel voor de KPN Box 12.

 

Let op! Lukt inloggen niet via mijnmodem.kpn? Probeer het dan via http://192.168.2.254

Het kan zijn dat je browser eenmalig een beveiligingswaarschuwing heeft. Je kunt dan onder ‘Geavanceerd’ zonder problemen de risico's accepteren. Omdat je binnen jouw eigen netwerk zit, is dit veilig. Daarna word je doorgeleid naar http://mijnmodem.kpn.

Heb je ingesteld dat jouw browser standaard de cookies verwijderd? Dan zal je wel iedere keer de beveiligingswaarschuwing krijgen als je http://192.168.2.254 bezoekt.

 

Blijf je de beveiligingswaarschuwing krijgen of meldingen over een fout wachtwoord? Controleer dan de volgende dingen:

  • Check of je wachtwoord klopt. Sommige tekens lijken op elkaar bijvoorbeeld de letter o en het cijfer 0.
  • Controleer of je de URL met http:// gebruikt, dus zonder de s.
  • Verwijder oude cookies uit de browser en leeg de cache.
  • Gebruik geen VPN.
  • Gebruik de KPN DNS.

Lukt het dan alsnog niet? Probeer een andere browser (Chrome, Firefox, Edge, Opera etc.) of gebruik http://192.168.2.254/2.0/gui/#/login

 

Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

  • 0 reacties
  • 24 juli 2023

Hallo @Maryl2008 probeer het eens via

https://192.168.2.254

Denk aan de s in https

Eventuele veiligheidsmeldingen kun je negeren en doorheen enteren.

Succes.

 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • 24 juli 2023

Hoi Jan D, 

Dank je voor je reactie, welk wachtwoord moet ik gebruiken? Die op de achterkant van mijn modem?


  • Auteur
  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • 24 juli 2023

Het Admin password is niet geaccepteerd


  • Auteur
  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • 24 juli 2023

Misschien toch het beste klantenservice van KPN bellen?


  • 0 reacties
  • 24 juli 2023

Hallo @Maryl2008 geef het modem eens een fabrieks-reset, dan moet je in kunnen loggen via de link die ik eerder gaf en het modem-wachtwoord dat achterop staat, niet te verwarren met het wifiwachtwoord.

 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • 25 juli 2023

Goedemorgen JanD,

 

Ik heb een harde reset gegeven, zelfs de stroom eraf gehad. Op de link die je gestuurd hebt https://192.168.2.254 geklikt. Nu kom ik zelfs niet meer door de beveiliging heen  :(

Gr

Mary

 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • 25 juli 2023

Nu heb ik op geavanceerd geklikt en ben er door, maar na het Admin password te hebben ingevoerd, doet ie het nog steeds niet..


Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 6906 reacties
  • Antwoord
  • 29 juli 2023

Ben je nog verder gekomen? Het zou na een reset moeten werken met de stappen die JanD eerder stuurde? Je kan ook altijd even een blik werpen in het kennisbankartikel voor de KPN Box 12.

 

Let op! Lukt inloggen niet via mijnmodem.kpn? Probeer het dan via http://192.168.2.254

Het kan zijn dat je browser eenmalig een beveiligingswaarschuwing heeft. Je kunt dan onder ‘Geavanceerd’ zonder problemen de risico's accepteren. Omdat je binnen jouw eigen netwerk zit, is dit veilig. Daarna word je doorgeleid naar http://mijnmodem.kpn.

Heb je ingesteld dat jouw browser standaard de cookies verwijderd? Dan zal je wel iedere keer de beveiligingswaarschuwing krijgen als je http://192.168.2.254 bezoekt.

 

Blijf je de beveiligingswaarschuwing krijgen of meldingen over een fout wachtwoord? Controleer dan de volgende dingen:

  • Check of je wachtwoord klopt. Sommige tekens lijken op elkaar bijvoorbeeld de letter o en het cijfer 0.
  • Controleer of je de URL met http:// gebruikt, dus zonder de s.
  • Verwijder oude cookies uit de browser en leeg de cache.
  • Gebruik geen VPN.
  • Gebruik de KPN DNS.

Lukt het dan alsnog niet? Probeer een andere browser (Chrome, Firefox, Edge, Opera etc.) of gebruik http://192.168.2.254/2.0/gui/#/login

 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • 8 augustus 2023

Hallo,

 

Ik heb werkelijk alles geprobeerd. Diverse browsers, cookies verwijderd, Admin wachtwoord op de router gebruikt. Diverse links hierboven gebruikt. Het lukt nog steeds niet :( 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • 8 augustus 2023

Ik heb inmiddels KPN gesproken en die heeft mij super geholpen. Mijn wifi password is nu aangepast. Bedankt voor jullie hulp ook


Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 6906 reacties
  • 9 augustus 2023

@Maryl2008 Wat fijn! Heb je nog kunnen achterhalen wat het probleem dan is geweest?


  • Auteur
  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • 14 augustus 2023

In eerste instantie moest de router gereset worden. Ik had alleen de stekker eruit gehaald voor 1 minuut maar ik moest met een bv een sateprikker het toestel resetten. De dame van KPN heeft ook een code ergens ingevuld die ik niet had. Ze heeft een tijdje mijn laptop overgenomen om een en ander te regelen. Goede leer voor de volgende keer: gewoon KPN gelijk bellen. Scheelt heel veel tijd :)