Skip to main content
Beantwoord

Bug: Mijnmodem.kpn wachtwoord

  • 18 november 2023
  • 5 reacties
  • 266 keer bekeken

ViezeVis
Topper
Forum|alt.badge.img

@KPN

Er zijn meerdere topics over jullie mijnmodem.kpn URL waarbij inloggen met het wachtwoord niet goed gaat, terwijl het via het IP-adres wel goed gaat. Lijkt mij een bug die opgelost moet worden. Speelt al maanden.

 

KPN box 12 - admin wachtwoord modem inlog werkt niet via standaard benadering | KPN Community

Beste antwoord door Erik van KPN

Klopt, dit is inderdaad iets dat kan voorkomen bij een Box 12. Gebeurt niet bij iedereen.

In veel gevallen helpen een of meerdere van deze tips:

Lukt inloggen niet via mijnmodem.kpn? Probeer het dan via http://192.168.2.254

Het kan zijn dat je browser eenmalig een beveiligingswaarschuwing heeft. Je kunt dan onder ‘Geavanceerd’ zonder problemen de risico's accepteren. Omdat je binnen jouw eigen netwerk zit, is dit veilig. Daarna word je doorgeleid naar http://mijnmodem.kpn.

Heb je ingesteld dat jouw browser standaard de cookies verwijderd? Dan zal je wel iedere keer de beveiligingswaarschuwing krijgen als je http://192.168.2.254 bezoekt.

 

Blijf je de beveiligingswaarschuwing krijgen of meldingen over een fout wachtwoord? Controleer dan de volgende dingen:

  • Check of je wachtwoord klopt. Sommige tekens lijken op elkaar bijvoorbeeld de letter o en het cijfer 0.
  • Controleer of je de URL met http:// gebruikt, dus zonder de s.
  • Verwijder oude cookies uit de browser en leeg de cache.
  • Gebruik geen VPN.
  • Gebruik de KPN DNS.

Lukt het dan alsnog niet? Probeer een andere browser (Chrome, Firefox, Edge, Opera etc.) of gebruik http://192.168.2.254/2.0/gui/#/login

 

We zijn bezig met overgaan naar volledig nieuwe Software waar dit niet meer voorkomt. Betekent dat we dit niet meer gaan herstellen in de huidige firmware die eindigt op 60E. 

Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1754 reacties
  • 18 november 2023

Is volgens mij ook al lang bekend. Maar goed, ik snap ook niet waarom KPN zo graag vasthoudt aan het zelf ontwikkelen van een modem ipv gewoon eentje uit de markt te gebruiken (zoals een Fritzbox).


ViezeVis
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • 16 reacties
  • 18 november 2023
XS4-Arjan schreef:

Is volgens mij ook al lang bekend. Maar goed, ik snap ook niet waarom KPN zo graag vasthoudt aan het zelf ontwikkelen van een modem ipv gewoon eentje uit de markt te gebruiken (zoals een Fritzbox).

De mensen die al zover komen, zijn niet de stereotype gebruikers lijkt mij idd. Maar er zal wel een filosofie van KPN achter zitten.

Maar is geen argument dat KPN een bug als deze niet zou moeten fixen. Had me wat tijd en een modem reset bespaart namelijk… beetje knullig.


PeterG
Superuser
  • 61021 reacties
  • 18 november 2023

Dit speelt alleen bij de Box12 momenteel.

Lang niet alle klanten lukt het niet met mijnmodem. Vaak heeft het ook nut om de http… ervoor te zetten.

Dus http://mijnmodem.kpn gebruiken i.p.v. mijnmodem.kpn.


Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • 50 reacties
  • 24 november 2023

Heel irritant.


Erik van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28362 reacties
  • Antwoord
  • 27 november 2023

Klopt, dit is inderdaad iets dat kan voorkomen bij een Box 12. Gebeurt niet bij iedereen.

In veel gevallen helpen een of meerdere van deze tips:

Lukt inloggen niet via mijnmodem.kpn? Probeer het dan via http://192.168.2.254

Het kan zijn dat je browser eenmalig een beveiligingswaarschuwing heeft. Je kunt dan onder ‘Geavanceerd’ zonder problemen de risico's accepteren. Omdat je binnen jouw eigen netwerk zit, is dit veilig. Daarna word je doorgeleid naar http://mijnmodem.kpn.

Heb je ingesteld dat jouw browser standaard de cookies verwijderd? Dan zal je wel iedere keer de beveiligingswaarschuwing krijgen als je http://192.168.2.254 bezoekt.

 

Blijf je de beveiligingswaarschuwing krijgen of meldingen over een fout wachtwoord? Controleer dan de volgende dingen:

  • Check of je wachtwoord klopt. Sommige tekens lijken op elkaar bijvoorbeeld de letter o en het cijfer 0.
  • Controleer of je de URL met http:// gebruikt, dus zonder de s.
  • Verwijder oude cookies uit de browser en leeg de cache.
  • Gebruik geen VPN.
  • Gebruik de KPN DNS.

Lukt het dan alsnog niet? Probeer een andere browser (Chrome, Firefox, Edge, Opera etc.) of gebruik http://192.168.2.254/2.0/gui/#/login

 

We zijn bezig met overgaan naar volledig nieuwe Software waar dit niet meer voorkomt. Betekent dat we dit niet meer gaan herstellen in de huidige firmware die eindigt op 60E.