Onze box 12 modem loopt meerdere keren per uur 'vast' en begint dan met herstart lijkt het.
Opstelling: glasvezel + box 12, Kpn tv ontvanger en een superwifi2(zwart rond) punt.
Wat constateer ik:
Wifi valt weg (op bijvoorbeeld mobiel), overal in huis. Het hoofdzakelijk gebruik is op enkele meters van de modem/meterkast. Als de wifi het goed doet is het bereik zeer goed, en met goede snelheid. Bij uitval wifi op het box 12 modem op dat moment nog vier groene lampjes (geen vaste tel), ondanks dat er geen bereik is. Na een minuutje gaan vanzelf alle lampjes op de box 12 uit, even alles op zwart en vervolgens gaat rood power lampje branden. Binnen een minuut (of twee) gaan de groene lampjes weer branden waarbij de wifi lampje als laatste aan gaat.
De apparaten die op wifi gaan moet je vervolgens van wifi afhalen en weer koppelen, dan doen deze het weer. Als je niet opnieuw koppelt, komt er bijv op mobiel wel een wifi tekentje in beeld maar is er feitelijk geen wifi verbinding. Hierdoor al hoog 4/5g verbruik op mobiel deze maand, en superwifi ligt er steeds uit en moet ik herstarten.
Dacht eerst dat het aan gebruikersapparaten lag maar dat is het dus niet. Nu een maandje hiermee bezig en dit viel dus deze week op.
Wat al (meerdere keren) gedaan: alle gebruikersapparatuur wifi uit/van stroom af. Één voor één aan. Router al meerdere keren herstart, inclusief stekker eruit. Stekker gewisseld, zat eerst op verlengsnoer/splitter, nu niet meer. Router een 40 cm verder geplaatst in de meterkast. Stond erg dicht op glasvezelkast, dacht misschien storingsfactor(ben geen kenner). Geen verschil.
We worden er nu wel moedeloos van. Normaal werken via computer is geen doen, laat staan een online meeting hebben. Dit is zeer storend, evenals een oplopende telefoonrekening vanwege data verbruik(ook kpn), en steeds weer wegvallende verbindingen op mobiel of ipad.
Is hier nog wat aan te doen? Of is dit een gevalletje nieuwe modem?