Skip to main content
Beantwoord

Internet/wifi valt zeer regelmatig weg op de KPN Experiabox V10A

  • 17 januari 2024
  • 14 reacties
  • 284 keer bekeken

Goedemorgen,

Ben al maanden bezig met problemen met mijn modem. Elke keer moeten we weer alles door lopen met resetten van de modem etc. Ook al een keer of 2 een expert op afstand mee laten kijken.

Internet/wifi valt vaak weg. Dit is dan voor een aantal seconden. Tv begint dan raar te doen ( Geluid word verstoord)

Ook tijdens het gamen merk ik het gelijk. Hierdoor valt de game evenuit en kan ik niks doen.

Op de modem is dan ook te zien dat de blauwe lampje gaat knipperen inplaats van dat deze groen brand.

Heb al meerdre keren gevraagd voor de nieuwe modem. Ook omdat ik weet dat de v10a uit word gefaseerd leek mij dit geen probleem.

Helaas is het tot op heden nog niet opgelost.

Vandaag zaten we namelijk weer eens zonder wifi.

Hopen dat dit snel kan worden opgelost.

 

Groet, Job 

Beste antwoord door Bart van KPN

Hoi @JPVisser, excuses voor de late reactie. Je bent er even tussendoor geschoten. 

Ik heb even meegekeken naar jouw verbinding. Tot aan jouw modem zie ik geen verbrekingen. Dus tot daar gaat het goed. Dan moet haast wel het modem de boosdoener zijn. Aangezien je in beide huizen hetzelfde probleem hebt. Ik heb dan jouw modem ook vervangen. 

In de mail en sms zie je hoe je het oude modem bij een servicepunt kan omruilen voor een nieuwe. 

Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1754 reacties
  • 17 januari 2024

Hallo @JPVisser , vervelend als je wifi ineens wegvalt. Heb je glasvezel of DSL?

(Welk modem heb je?) Ik zie in de titel dat je een Experiabox V10A hebt. En tijdens het uitvallen van internet, kan je dan zien of er lampjes van kleur veranderen/knipperen/uit gaan?

Je kan in je modem ook de logs bekijken, om te zien wat er precies gebeurt op het tijdstip van uitval. Heb je daar al iets opvallends gevonden?


  • Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 17 januari 2024

Heey @XS4-Arjan ,

 

We hebben glasvezel.

De lampje gaat dan blauw knipperen.

Door KPN is ook in de logs gekeken en kunnen zien dat de internet heel even wegvalt.

Alleen word steedts van kastje naar de muur gestuurd.

We zijn onderstussen ook al een keer verhuisd. Ook op de nieuwe adres blijft hij het zelfde doen.

Groet, Job


XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1754 reacties
  • 17 januari 2024

@JPVisser , als KPN ziet dat internet heel even wegvalt, gebeurt dat dan op de glaslijn of tussen het glaskastje en je experiabox? Als het de glasvezel is, moet KPN daarop ingrijpen, dan is het een storing in hun deel van het netwerk. Als het na het glaskastje is, kan het van alles binnenshuis zijn of in de hardware van je router/glaskastje. Om zeker te zijn, het volgende wel checken:

  • is de kabel tussen het glaskastje en je experiabox nog goed (let op knikken en verwringingen), eventueel de kabel eens vervangen door een ander/nieuw exemplaar
  • Zitten de stekkers van de kabels goed vast
  • Is er in de logs iets terug te vinden ten tijde van de storingen?

Ik ben nu vooral benieuwd naar waar KPN ziet dat het internet wegvalt (glasvezel of al binnenshuis).


  • Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 17 januari 2024

@XS4-Arjan 

Gebeurt tussen glas kastje en experia box.

We zijn een aantal maanden terug ook verhuisd. Op vorige adres had ik het zelfde probleem.

Al nieuwe kabels tussen glas en modem gedaan. 

Stekkers meerdere malen gecontroleerd.

 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 17 januari 2024

het enige dat nog hetzelfde is aan mijn opstelling is de v10A na de verhuizing.


XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1754 reacties
  • 17 januari 2024

Heb je hetzelfde modem? Daar lijkt het probleem heel waarschijnlijk te liggen.


  • Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 17 januari 2024

@XS4-Arjan Ja de v10a is het enige in de opstelling dat hetzelfde is gebleven.

Dit ook aangegeven aan KPN. Alleen willen ze tot op heden geen nieuwe sturen.


XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1754 reacties
  • 17 januari 2024

Dan toch maar weer naar de helpdesk bellen, of je privegegevens hier invullen hopen dat een moderator er even naar kijkt,


  • Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 17 januari 2024

@XS4-Arjan Heb het ingevuld. Wacht nog wel even. Anders bel ik wel weer de klantenservice


XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1754 reacties
  • 17 januari 2024

@JPVisser het kan een paar dagen duren hoor, het is voor de moderators ook best druk had ik begrepen.


  • Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 17 januari 2024

@XS4-Arjan Wacht al een tijdje. Dus die paar dagen extra ðŸ˜‹


Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • 12863 reacties
  • Antwoord
  • 24 januari 2024

Hoi @JPVisser, excuses voor de late reactie. Je bent er even tussendoor geschoten. 

Ik heb even meegekeken naar jouw verbinding. Tot aan jouw modem zie ik geen verbrekingen. Dus tot daar gaat het goed. Dan moet haast wel het modem de boosdoener zijn. Aangezien je in beide huizen hetzelfde probleem hebt. Ik heb dan jouw modem ook vervangen. 

In de mail en sms zie je hoe je het oude modem bij een servicepunt kan omruilen voor een nieuwe. 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 24 januari 2024

Heey @Bart van KPN ,

Bedankt voor je reactie en het vervangen van de modem.

Groet, Job

 


Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • 12863 reacties
  • 26 januari 2024

Graag gedaan. Mocht deze niet naar behoren werken, hoor ik dat graag.