Skip to main content
Beantwoord

Kan mijn Experia Box vervangen worden? Deze vertoont steeds vaker kuren.

  • April 7, 2024
  • 11 reacties
  • 256 keer bekeken

Mijn modem Experia Box is ca 10 jaar oud en vertoont steeds vaker kuren/outages.  Kunt u mij een vervangend draadloos / wifi modem sturen?

Beste antwoord door bnh

Het modem gaat erg vaak in de service modus waardoor er geen internet is.

Op het moment dat dit weer gebeurd bel even de klantenservice op 0800-0402 (gratis).
Hun kunnen dan het modem uitlezen, bij problemen kunnen ze een nieuw modem opsturen.
Waarschijnlijk zal je dan de V12 krijgen, of een vervangende V10. Zijn beide prima modems.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

11 reacties

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • April 7, 2024

Welk type modem heeft u nu dan? KPN ondersteunt momenteel de volgende modems; V10A, V10, Box12 en de box14. 


Paul.K
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • April 7, 2024

  • Auteur
  • Deelnemer
  • April 7, 2024

Ik heb een Experia box v10.


  • Auteur
  • Deelnemer
  • April 7, 2024

Het modem gaat erg vaak in de service modus waardoor er geen internet is.


JanD
Superuser
  • Superuser
  • April 7, 2024

Heb je koper of glasvezel @NFE .

Indien glasvezel, haal de glasvezelkast eens minimaal 2 minuten van de stroom en na herstart geef de V10 een fabrieksreset.

De V10 is het beste modem tot nu toe volgens velen, ooit door KPN geleverd, zuinig op zijn.

Alleen defecte modems worden vervangen door een gelijkwaardig modem

De V10 wordt ook nog steeds firmwarematig bijgewerkt. Voor dit jaar staat er een grote update in de planning.

 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • April 7, 2024

Ik heb glasvezel. 


JanD
Superuser
  • Superuser
  • April 7, 2024

Dan even de adviezen opvolgen die ik in een eerdere reactie gaf @NFE en lees graag de resultaten.


bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • Antwoord
  • April 7, 2024

Het modem gaat erg vaak in de service modus waardoor er geen internet is.

Op het moment dat dit weer gebeurd bel even de klantenservice op 0800-0402 (gratis).
Hun kunnen dan het modem uitlezen, bij problemen kunnen ze een nieuw modem opsturen.
Waarschijnlijk zal je dan de V12 krijgen, of een vervangende V10. Zijn beide prima modems.


PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 7, 2024

Er zit toch geen kabeltje meer in de grijze DSL aansluiting, hè. Want dat is vragen om problemen.

Verder sta ik helemaal achter het advies hierboven van SaltyBart.


  • Auteur
  • Deelnemer
  • April 28, 2024

Van de week weer 2 storingen, KPN forum ook niet beschikbaar, dus heb ik mijn abonnement opgezegd. Odido is sneller en goedkoper. 
 


bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • April 28, 2024

Van de week weer 2 storingen, KPN forum ook niet beschikbaar, dus heb ik mijn abonnement opgezegd. Odido is sneller en goedkoper. 
 

Super toch, u moet doen wat voor u goed voelt.