In de nacht van 10 op 11 april 2024 heeft KPN een update uitgevoerd op de KPN Box 12 waarbij deze ook een andere interface heeft gekregen. Sowieso heeft deze box geen back-up mogelijkheden, wat een nadeel is. Ook probeer je als gebruiker een zo veilig mogelijk (Wifi) netwerk te creĆ«ren. Oa. door Mac-adress toewijzing op je router. Nou probeer dit maar eens op de KPN box 12. Deze ziet nu apparaten die ik qua Mac-adress niet eens herken en als je een apparaat wenst toe te voegen heb je alleen de keuze uit ābestaande apparatenā die al in het Box 12 systeem staan. Ik ben 15 jaar abonnee geweest bij Tweak. Op wat kleine dingetjes nooit geen problemen en je kon op de router alles netjes back-uppen. Maar ja, helaas bestaat Tweak niet meer en is opgegaan in het nog slechtere Odido. Maar van KPN het grootste netwerk van Nederland verwacht je kwaliteit. Helaasā¦ Ja, je kunt een FritzBox kopen met meer mogelijkheden, maar je verwacht toch een minimum aan een modem dat deze het doet en na een update je niet dagen bezig bent om je netwerk weer op de been te krijgen. Reden voor mij om rond te gaan kijken na mijn periode als KPN abonnee. Want deze ellendeā¦.
Na update KPN Box 12 heel mijn netwerk op zijn gat
Beste antwoord door Erik van KPN
Hoi
In de nacht van 10 op 11 april 2024 heeft KPN een update uitgevoerd op de KPN Box 12 waarbij deze ook een andere interface heeft gekregen.
Voor meer informatie over de nieuwe KPN Software en de mogelijkheden daarvan, zie onze Kennisbank. Vanaf dit overzichtsartikel kun je doorklikken naar aanvullende artikelen over hoe je dingen kunt instellen en aanpassen.
Sowieso heeft deze box geen back-up mogelijkheden, wat een nadeel is. Ook probeer je als gebruiker een zo veilig mogelijk (Wifi) netwerk te creƫren. Oa. door Mac-adress toewijzing op je router. Nou probeer dit maar eens op de KPN box 12.Deze ziet nu apparaten die ik qua Mac-adress niet eens herken
Wat kan gebeuren is dat de Box in het overzicht ook de MAC adressen van interne processen kan laten zien. Dit zijn dus niet daadwerkelijk verbonden apparaten. In een volgende update verwachten we dit te verhelpen.
en als je een apparaat wenst toe te voegen heb je alleen de keuze uit ābestaande apparatenā die al in het Box 12 systeem staan.
Voor nu is dit inderdaad het geval. Ook dit zal in een volgende update verbeterd worden zodat je zelf adressen kunt toevoegen.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.