Skip to main content
Beantwoord

Kan ik een tijdschema instellen voor een extra wifinetwerk?

• 21 november 2024
  • 7 reacties
  • 102 keer bekeken

Voor onze kinds wil ik een extra wifinetwerk aanmaken voor hun apparaten en een tijdschema alleen voor dit wifiwerk toepassen zodat ze bijvoorbeeld tussen 15.00 en 19.00 uur hun apparaten kunnen gebruiken. Ik hoor het graag of dat mogelijk is!

Beste antwoord door Erik van KPN

Hoi ​@GoViktoriya, welkom hier! De anderen geven het al aan, voor de extra wifi kun je niet apart een tijdschema instellen. Maar, we bieden in onze modems wel opties voor wifi schema's en ouderlijk toezicht. Welke dat zijn hangt af van welk modem je hebt. Kun je dit aangeven? Dan kunnen we je verder helpen.

Heb je de nieuwe Software nog niet, probeer dan een van deze:

Bekijk origineel

7 reacties

• 0 reacties
  • 24 november 2024

Hoi ​@GoViktoriya Welkom op het forum.

Is het inmiddels al gelukt om een extra wifi netwerk aan te maken?

• 3705 reacties
  • 24 november 2024

Nee dit kan niet. Het Extra WiFi netwerk is hier ook helemaal niet voor bedoeld. KPN heeft het Extra WiFi netwerk gemaakt voor simpele IoT apparaten zoals slimme lampen enzo. Die werken soms niet goed op het hoofdnetwerk. 

Wat jij wilt kan wel op systemen van andere merken. Bijvoorbeeld TP-Link Deco of Netgear Orbi. Het is ook een waterdicht systeem wat veel beter werkt dan Parental Control. Dat laatste kan wel bij KPN. Maar als je kids een beetje handig zijn omzeilen ze dat.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 2378 reacties
  • 24 november 2024

Bij FritzBox (te huur bij KPN) kan je wel apparaten koppelen aan tijdgebruik. Zelfs zonder extra wifi-netwerk. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3629 reacties
  • 24 november 2024

​@GoViktoriya Niet voor extra wifi maar voor gast wifi kan je tijdssloten instellen.

• 3705 reacties
  • 24 november 2024
AriënC schreef:

Bij FritzBox (te huur bij KPN) kan je wel apparaten koppelen aan tijdgebruik. Zelfs zonder extra wifi-netwerk. 

Dat is Parental Control. Dat kan bij KPN ook. Maar dat gaat op basis van MAC adres. Dat is niet waterdicht. 

• 3705 reacties
  • 24 november 2024
TDN schreef:

​@GoViktoriya Niet voor extra wifi maar voor gast wifi kan je tijdssloten instellen.

Waar zie je dat staan dan? Ik zie wel dit:

Maar dat moet je dan elke dag opnieuw instellen. 

Erik van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28495 reacties
  • Antwoord
  • 25 november 2024

Hoi ​@GoViktoriya, welkom hier! De anderen geven het al aan, voor de extra wifi kun je niet apart een tijdschema instellen. Maar, we bieden in onze modems wel opties voor wifi schema's en ouderlijk toezicht. Welke dat zijn hangt af van welk modem je hebt. Kun je dit aangeven? Dan kunnen we je verder helpen.

Heb je de nieuwe Software nog niet, probeer dan een van deze:

Reageer