Skip to main content
Beantwoord

Sinds de modemupdate krijg ik serverfout 421 bij mail

  • December 5, 2024
  • 8 reacties
  • 588 keer bekeken

Na update modem (Experia) dec 4 2024, werkt de uitgaande mail niet meer .

Foutmelding : 

Er is een onbekende fout opgetreden.

Onderwerp 'Test'
Serverfout: 421
Reactie van server: 421 Cannot connect to SMTP server 195.121.65.26 (195.121.65.26:25), connect error 10060
Server: 'mail.kpnmail.nl'
Windows Live Mail-fout-id: 0x800CCC67
Protocol: SMTP
Poort: 25
Beveiligd(SSL): Nee

Beste antwoord door JanD

Beste ​@vanderVecht KPN heeft de beveiligingsinstellingen voor uitgaande mail, SMTP, aangescherpt.

Vooral de instellingen voor de uitgaande mail moeten aangepast worden, zie onderstaand:

https://www.kpn.com/service/ugs/geen-e-mail-ontvangen-of-versturen

Succes.

 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8 reacties

BruisTablet
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • December 5, 2024

Even inloggen en firewall op standaard zetten. 


JanD
Superuser
  • Superuser
  • Antwoord
  • December 5, 2024

Beste ​@vanderVecht KPN heeft de beveiligingsinstellingen voor uitgaande mail, SMTP, aangescherpt.

Vooral de instellingen voor de uitgaande mail moeten aangepast worden, zie onderstaand:

https://www.kpn.com/service/ugs/geen-e-mail-ontvangen-of-versturen

Succes.

 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • December 6, 2024

Beste JanD. 

Dank voor je reactie.

KPN annonceert een modem update zonder de gebruikers te melden waar die instellingen staan en hoe je ze kan aanpassen. De meeste gebruikers zullen die wetenschap niet hebben. 

 Alleen het modem resetten helpt natuurlijk niet.
Welke argeloze gebruiker heeft nu kennis van SMTP,IMAP, Poort, SSL of TLS. ? 

Ik heb vanuit mijn Informatica achtergrond (20 jaar geleden) en  wat zoeken inderdaad de instellingen kunnen vinden en wijzigen.  Bij mij waren de codering voor de poort en de security anders.

Probleem opgelost , slechte beurt voor KNP! 

   


Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • December 6, 2024

Hi ​@vanderVecht, dankjewel voor je bericht hier.

Bij de meeste klanten stonden de instellingen al goed, toch kan het nooit kwaad om dit te benoemen. Dankjewel dus voor het aangeven, hier leren wij ook van. Ook fijn om te lezen dat het gelukt is met de hulp van de community, dankjewel JanD!

 


  • Deelnemer
  • December 6, 2024

Bij de meeste ????? Niet bij iedereen dus!
Dan zou het toch handig geweest zijn om hierover een waarschuwing met een link naar de juiste instellingen in de mail te zetten? Dat had me weer ruim 2 uur ergernis en zoeken waarom ik niet kon verzenden gescheeld!


Andres1380
Nieuwkomer
  • Nieuwkomer
  • January 14, 2025

VPN van Norton 360 uitzetten helpt ook


  • Auteur
  • Deelnemer
  • January 15, 2025

Inmiddels opgelost door settings aan te passen. Dank vooor het meedenken.


Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • January 16, 2025

Inmiddels opgelost door settings aan te passen. Dank vooor het meedenken.

Fijn om te lezen en dankjewel voor de terugkoppeling hier.