Skip to main content
Beantwoord

Probleem met vaste ip adressen en port forwarding instellen

  • 26 december 2024
  • 3 reacties
  • 41 keer bekeken

Na update van de Experia box, probleem met instellen van vaste IP adressen, en port forwarding.

De lijst met aangesloten devices is niet langer dan 23 aangesloten apparaten. Als het apparaat is aangesloten en niet in deze lijst voorkomt kan je deze niet bereiken..geen verbinding maken. De IP range loopt tot ...200.

Ook komen de MAC adressen niet overeen met de statische ip adressen.

Is dit een bekend probleem.

Reeds gereset..reeds terug naar fabriek instellingen gezet...de lijst met aangesloten apparaten blijft random…

Patrick 

Beste antwoord door JanD

Beste ​@PvBunder zo te lezen heb je een V10 met de nieuwste software.

Zie onderstaande link voor mogelijke oplossingen:

en

 

Bekijk origineel

3 reacties

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+16
  • Superuser
  • 8283 reacties
  • Antwoord
  • 26 december 2024

Beste ​@PvBunder zo te lezen heb je een V10 met de nieuwste software.

Zie onderstaande link voor mogelijke oplossingen:

en

 


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 28 december 2024

Voorgestelde informatie klopt. Echter modem functioneert niet zoals het hoort. Als er meer dan 22 ip adressen zijn gereserveerd zowel DHCP en of zijn static zijn gereserveerd. Lijkt het er op dat, host namen / MAC adressen en ip adressen door elkaar gaan...tevens zijn alle apparten, boven de 22 gereserveerd adressen niet te bereiken en worden ook nier in de lijst van aangesloten apparaten weergegeven onder thuisnetwerk 

 


Erik van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28362 reacties
  • 30 december 2024

Hmm, dat klinkt inderdaad niet helemaal lekker, ​@PvBunder. Ik kan het niet direct plaatsen als iets dat ik herken na deze update. Je geeft aan dat je al een reset gedaan hebt, hoe heb je dit gedaan?


Reageer