Skip to main content
Beantwoord

KPN modem box 12 admin wachtwoord werkt niet

  • 3 januari 2025
  • 7 reacties
  • 81 keer bekeken

Goedemiddag,

Ik moet een 2.4 ghz wifi netwerk aanmaken omdat de babyfoon anders niet werkt via de app en ik heb meermaals geprobeerd in te loggen op het modem maar het admin wachtwoord wat op de achterkant van het modem staat werkt niet. Ik heb andere topics bekeken, zoals deze 

en de tips gevolgd die hier staan. Modem gereset, verschillende links geprobeerd, geprobeerd via safari, Chrome, edge en firefox, cookies gewist en wachtwoord ergens typen en er dan in kopieëren. Helaas werkt niets. Ik krijg continue de melding dat het wachtwoord niet juist is. 

Heeft iemand een oplossing? 

Beste antwoord door XS4-Arjan

Hallo ​@Lely36 , gebruik je het admin-ww dat achterop staat? Het komt nog weleens voor dat tekens verkeerd geinterpreteerd worden (O en 0, de i, l, 1 en | etc.).  Als je alle links en browsers hebt geprobeerd, kan het zijn dat je even goed die tekenreeks moet nagaan.

Als je een QR-code hebt, kan je die ook gebruiken (ik weet niet of die met alle modems komt).

Bekijk origineel

7 reacties

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1754 reacties
  • Antwoord
  • 3 januari 2025

Hallo ​@Lely36 , gebruik je het admin-ww dat achterop staat? Het komt nog weleens voor dat tekens verkeerd geinterpreteerd worden (O en 0, de i, l, 1 en | etc.).  Als je alle links en browsers hebt geprobeerd, kan het zijn dat je even goed die tekenreeks moet nagaan.

Als je een QR-code hebt, kan je die ook gebruiken (ik weet niet of die met alle modems komt).


Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27459 reacties
  • 6 januari 2025

Hoi ​@Lely36 . Welkom bij de KPN Community.

Wat een gedoe zeg, vooral als je al zo veel geprobeerd hebt! Heb je de suggestie van Arjan toevallig al uitgeprobeerd om extra goed naar de tekens te kijken, zoals de O/0 en l/1? Dat soort verwarring zie je inderdaad vaak bij modemwachtwoorden. Als dat ook niet werkt, zou je misschien de QR-code kunnen proberen als die op je modem staat. Soms biedt dat een directe toegang zonder het wachtwoord in te hoeven typen.

Hopelijk lukt het hiermee, want zonder werkende babyfoon zit je ook niet lekker! Laat het weten als je er nog niet uitkom


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 6 januari 2025

Hi,

inmiddels is het eindelijk gelukt! We hebben alles nogmaals opnieuw opgestart (modem, laptop, telefoon etc). Wachtwoord vanuit qr code gekopieerd en toen werkte het.

dank voor de hulp!


XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1754 reacties
  • 6 januari 2025
Lely36 schreef:

Wachtwoord vanuit qr code gekopieerd en toen werkte het.

Dat is de beste methode! Mooi dat het nu gelukt is.

 


  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 7 januari 2025
XS4-Arjan schreef:

Hallo ​@Lely36 , gebruik je het admin-ww dat achterop staat? Het komt nog weleens voor dat tekens verkeerd geinterpreteerd worden (O en 0, de i, l, 1 en | etc.).  Als je alle links en browsers hebt geprobeerd, kan het zijn dat je even goed die tekenreeks moet nagaan.

Als je een QR-code hebt, kan je die ook gebruiken (ik weet niet of die met alle modems komt).

En als het dan nog niet werkt?? 

 

Graag persoonlijk contact!

 

Mvg Monique


XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1754 reacties
  • 7 januari 2025

Hoi ​@Moniqueklg je kan beter je eigen topic openen met jouw bevindingen erin. Voor persoonlijk contact kan je de helpdesk bellen: 0800-0402.


Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27459 reacties
  • 8 januari 2025
Moniqueklg schreef:
XS4-Arjan schreef:

Hallo ​@Lely36 , gebruik je het admin-ww dat achterop staat? Het komt nog weleens voor dat tekens verkeerd geinterpreteerd worden (O en 0, de i, l, 1 en | etc.).  Als je alle links en browsers hebt geprobeerd, kan het zijn dat je even goed die tekenreeks moet nagaan.

Als je een QR-code hebt, kan je die ook gebruiken (ik weet niet of die met alle modems komt).

En als het dan nog niet werkt?? 

 

Graag persoonlijk contact!

 

Mvg Monique

Jammer om dat te horen. Ik sluit me bij ​@XS4-Arjan aan.  Je kunt het beste een eigen topic aanmaken. Iedere situatie is anders.  

Als je graag één op één contact wilt kun je het beste een terugbelafspraak maken:

Contact en klantenservice | KPN (zie onderaan de pagina)


Reageer