Goedemorgen allen,
Afgelopen week kwam ik erachter dat een deel van de functionaliteiten op mijn thuisnetwerk niet meer goed functioneerden. Na wat zoekwerk kwam ik erachter dat dit kwam doordat mijn V10 een firmwareupdate heeft gehad. Ik heb wat feedback voor jullie, omdat dit werkelijk amateuristisch is aangevlogen.
Communicatie over de update
Deze update is aangekondigd via meerdere kanalen. Wat echter niet in de e-mail of op de website staat is dat je álle instellingen opnieuw moet zetten (portforwarding, wachtwoord interface etc).
Crappy firmware
Ik ben begin december overgezet op deze versie V10.C.24.10.03. Waarvan ik hier op het forum lees dat al sinds oktober hier bekende problemen inzetten die nogal basaal van aard zijn. Zoals na een herstart alle instellingen teruggezet worden op fabrieksstand. Dan ben je dus na elke herstart (getriggerd door stroomuitval, door jouzelf omdat sommige functionaliteiten niet werken, of door KPN omdat ze vinden dat de modems in de regio herstart moeten worden) een behoorlijke tijd bezig om álles opnieuw juist te zetten.
Communicatie over verdere uitrol
De klantenservice en hier op het forum heeft het over een gefaseerde uitrol. Dat kan ik me goed voorstellen, maar vooralsnog lijk ik de functionaliteiten die ik nodig heb bij mijn vaste internetverbinding niet goed te kunnen gebruiken.
Waarom kiest KPN er dan ook voor om telkens oude versies uit te blijven rollen, of wellicht beter, firmware uit te rollen die op z'n minst basala functionaliteit invult. Of in ieder geval ACTIEF te communiceren dat er bekende problemen zijn, zodat mensen niet op zoek hoeven naar informatie…
Overigens is er door de klantenservice wel aangegeven dat er mogelijk een individuele update mogelijk zou zijn en heeft dit voor mij ‘aangevraagd’ (maar geen garanties dat dit zou lukken).