Skip to main content
Beantwoord

Nieuw modem ontvangen, nog steeds oude WiFi instellingen zichtbaar

• 11 januari 2025
  • 11 reacties
  • 114 keer bekeken

Ik heb onlangs het KPN box 12 modem ontvangen en heb alles opnieuw moeten installeren. Nu zie ik in mijn WiFi instellingen nog steeds mijn oude modem. Dat zou betekenen dat er nog apparaten op het oude modem zijn aangesloten. Ik heb geen mogelijkheid om het oude netwerk te verwijderen. Wat moet ik nu doen ? Ik hoor graag van jullie. 

Beste antwoord door Marlon92

Vondenhoff69 schreef:

Heb Devlo dLAN 1200+ en 2 Devolo dLAN 1200+ WiFi ac. 

Dan zenden die dus het oude netwerk nog uit. Die nemen dat natuurlijk niet automatisch over van de KPN Box ofzo. Je moet dat zelf aanpassen. 

Bekijk origineel

11 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22018 reacties
  • 11 januari 2025

Waarschijnlijk bedoelt u dat u de wifi instellingen ziet van het vorige modem. Dat is normaal. Kpn slaat dat op zodat een modemwissel simpel is en nu dus niets opnieuw in hoeft te stellen in de appartuur wat gebruik maakt van wifi. Echt plug and play dus.

• 3021 reacties
  • 11 januari 2025
Vondenhoff69 schreef:

Dat zou betekenen dat er nog apparaten op het oude modem zijn aangesloten. 

Wat Joep schrijft klopt. 

Tenzij je nu een nieuwe netwerk naam en wachtwoord hebt. Is dat zo? Heb je bij alle apparaten het wachtwoord opnieuw in moeten voeren?

• Auteur
  • Helper
  • 34 reacties
  • 11 januari 2025

Ik heb bij alle apparaten het nieuwe netwerk en wachtwoord moeten invoeren. Alleen zag ik bij sommige apparaten nog het oude netwerk (bijv Sonos die gewoon werkten !!!), die ik inmiddels naar het nieuwe netwerk heb overgezet. Normaal kun je bij instellingen het oude netwerk verwijderen, maar dat kan ik nu niet meer. Vreemd

• 3021 reacties
  • 11 januari 2025

Heb je SuperWiFi's? Experia WiFi's? Een extender? Of ander WiFi accespoint ofzo?

• Auteur
  • Helper
  • 34 reacties
  • 11 januari 2025

Heb Devolo powerline adapters. 

• 3021 reacties
  • 11 januari 2025
Vondenhoff69 schreef:

Heb Devolo powerline adapters. 

Geen andere WiFi apparatuur?

Er zijn modellen van Devolo die ook WiFi uitzenden. Bijvoorbeeld deze:

https://www.bol.com/nl/nl/p/devolo-magic-2-multiroom-kit-wifi-6-be/9300000053792802/

Welk model heb jij? Heb je ze van KPN? 

• Auteur
  • Helper
  • 34 reacties
  • 11 januari 2025

• 3021 reacties
  • Antwoord
  • 11 januari 2025
Vondenhoff69 schreef:

Dan zenden die dus het oude netwerk nog uit. Die nemen dat natuurlijk niet automatisch over van de KPN Box ofzo. Je moet dat zelf aanpassen. 

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 10684 reacties
  • 14 januari 2025

Hallo ​@Vondenhoff69, dan denk ik ook dat het komt doordat de Devolo dLAN 1200+ WiFi ac nog de oude gegevens uitzenden. Deze adapters nemen volgens mij niet automatisch de nieuwe gegevens over. 

• Auteur
  • Helper
  • 34 reacties
  • 14 januari 2025

Hallo allemaal, Devolo powerline adapters gereset en aan het nieuwe netwerk gekoppeld. Alles werkt weer naar behoren. Dank voor het meedenken. 

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Dat is mooi om te horen ​@Vondenhoff69 

Reageer