Skip to main content
Antwoord

Port Forwarding op de Experia Box V10 na de update

• January 15, 2025
  • 6 reacties
  • 363 keer bekeken

Sinds de firmware update zijn de regels voor Port Forwarding er allemaal uit. Slordig van KPN, ik moet poorten er weer inzetten.

En daar loop ik tegen problemen aan. Per HTTP en HTTPS kan ik maar 1 poort of een reeks instellen. Dit zal waarschijnlijk anders kunnen, maar ik weet niet hoe. Wie kan mij hiermee helpen?

In een eerdere Topic door ‘Praatpaal’ wordt verwezen naar de Kennisbankitems:

Experia Box V10: Update naar KPN Software V10.C.24.06.02

en

Modems met KPN Software: Port Forward instellen / UPnP aanzetten

Hierin staat echter niet de gewenste oplosing. Per HTTP en HTTPS kan ik nog steeds maar één poort of een reeks instellen.

Graag een gedetailleerde workflow hoe meerdere ‘Port Forwarding’ juist in te stellen in de nieuwe interface.

Beste antwoord door RBxx

Er zit een beperking in de nieuwe KPN software. Je kan niet 2 keer dezelfde service gebruiken want dan wordt de regel overschreven in plaats van toegevoegd.

Voor elke poort die je forward moet je in dat geval via Nieuw een nieuwe service aanmaken, dus bijvoorbeeld HTTP8001, HTTP8002 enz.

Scroll naar Nieuw onder in de lijst van services en geef de service een unieke naam.

Zie → dit topic waar dit de oplossing was.

Meer informatie over de nieuwe KPN software in de Kennisbank

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

• January 15, 2025

Elke poort aan de internet kant kan je maar 1 keer open zetten. Dat is altijd al zo geweest. Bij elke router.

Als je bijvoorbeeld poort 80 (HTTP) open wilt zetten en daarnaast ook 8080, dan kan je daarvoor een nieuwe Service aanmaken. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 15, 2025

Ik snap deze uitleg. Wat ik niet begrijp is dat de aangemaakte service, bv.  Html poort 80, wordt overschreven als ik de nieuwe service, bv. Html poort 89, opsla.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • Antwoord
  • January 15, 2025

Er zit een beperking in de nieuwe KPN software. Je kan niet 2 keer dezelfde service gebruiken want dan wordt de regel overschreven in plaats van toegevoegd.

Voor elke poort die je forward moet je in dat geval via Nieuw een nieuwe service aanmaken, dus bijvoorbeeld HTTP8001, HTTP8002 enz.

Scroll naar Nieuw onder in de lijst van services en geef de service een unieke naam.

Zie → dit topic waar dit de oplossing was.

Meer informatie over de nieuwe KPN software in de Kennisbank

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 15, 2025

Gelukt, dankjewel!

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • January 17, 2025

Fijn dat het gelukt is met de tips vanuit de Community ​@G. Leenders, dank daarvoor. Ik wens je een fijn weekend en post gerust nog eens een topic als we iets voor je kunnen betekenen!

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • January 18, 2025

Dat de port forwarding steeds weer verdween na een update, was voor mij meer dan een jaar terug de reden om een fritzbox te nemen. Daarna nooit meer last van gehad.
Als je een beetje van tweaken houdt is de fritzbox zeker een aanrader, er is veel meer mogelijk. De updates komen dan ook rechtstreeks van de leverancier en niet meer van KPN, ook als je de fritzbox via KPN huurt.