Probleem: mijn VPN netwerk is na software update van het modem extern niet meer toegankelijk (wel vanuit eigen wifi omgeving)
- tot 20 januari 2025 geen enkel probleem
- In de nacht van 20-21 januari '25 is een aangekondigde software update op het modem experiabox v10 uitgevoerd
- daarna portforwarding weg in instellingen.
- portforwarding opnieuw ingesteld.
- VPN service niet extern te bereiken (wel vanuit eigen wifi omgeving)
- na overleg met de helpdesk modem geruild voor de zwarte V12 in de KPN winkel
- nieuwe modem aangesloten. internet, wifi en netwerk zijn ok.
- opnieuw portforward geinstalleerd
- geen externe toegang VPN toegang (wel vanuit eigen wifi omgeving)
- portforward op poort 80 en poort 81 werkt wel (webserver)
- zie screenshot voor alle portforward instellingen
- Er zijn verder geen wijzigingen in instellingen of apparatuur geweest, anders dan de hiervoor genoemde modem.
ter info:
modem draait op 192.168.2.254
synology NAS draait op 192.168.2.1 (met webserver en vpn server, pptp service & L2TP/IPSec service)
hoe krijg ik externe toegang tot mijn NAS via VPN?
