Skip to main content
Beantwoord

Port forwarding werkt niet meer na de update van mijn Box 12, alarm, niet bereikbaar

• 5 februari 2025
  • 10 reacties
  • 115 keer bekeken

Na de recente software upgrade van mijn KPN Box 12, werkt port forwarding niet meer, met het gevolg dat mijn alarminstallatie niet meer bereikbaar is via internet. Wat is de oplossing hiervoor?

Beste antwoord door Marlon92

Internet IP adres moet leeg zijn. Bij de oude firmware bestond dit veld niet eens.

Misschien kan een KPN medewerker dat ip adres even weg poetsen? 

Bekijk origineel

10 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 1057 reacties
  • 6 februari 2025

Hoi ​@Paul Van den Hof. Welkom op de KPN Community! 

Alles wordt in het werk gesteld om de zo'n modemupdate zo soepel mogelijk te laten verlopen, zodat de klant er zo min mogelijk van merkt. Er loopt bijvoorbeeld een script die de wijzigingen die de klant zelf heeft aangebracht overzet te zetten naar de nieuwe software. Alleen helaas in sommige gevallen gaat dat toch helaas mis. Dat is waarschijnlijk ook bij jou gebeurd. 

Er zit dan helaas niets anders op om opnieuw de port fowarding instellingen in je modem te zetten. Je kunt dit met behulp van het kennisbankartikel hieronder doen. Mocht je nog ergens hulp nodig hebben, laat het dan vooral weten en plaats dan screenshots bijvoorbeeld als je ergens vastloopt. 

Dank voor je antwoord, maar het zetten van een nieuwe port forward lukt niet. Het systeem weigert een nieuwe (of zelfs ge-edite bestaande) port forwarding te accepteren, en reageert simpelweg niet.

• 3353 reacties
  • 6 februari 2025

Kun je met een schermafdruk laten zien wat er niet lukt?

Gisteren reageerde de knop “Opslaan” totaal niet. Na vanavond opnieuw geprobeerd te hebben zie ik dat de knop wel werkt. De eerste opgeborgen port forward zie je beneden staan (disabled). Die zat al in het systeem, maar werkte niet, althans ik kreeg geen toegang tot mijn alarminstallatie.

De tweede (nu actieve) port forward heb ik er net zelf ingezet. Deze is nu actief, maar mijn alarminstallatie krijgt nog steeds geen toegang.

Admin: WAN IP-adres geblurd

• 3353 reacties
  • Antwoord
  • 6 februari 2025

Internet IP adres moet leeg zijn. Bij de oude firmware bestond dit veld niet eens.

Misschien kan een KPN medewerker dat ip adres even weg poetsen? 

Kijk, dat is nog eens een simpele oplossing! Top, dit werkt. Hartstikke bedankt, Marlon92!

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 1057 reacties
  • 7 februari 2025

Mooi dat het is gelukt en ​@Marlon92 bedankt voor de oplossing. 

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 8 februari 2025

Wel vreemd dat dit dan nog in te vullen is. De suggestie om het veld leeg te laten werkt in ieder geval bij mij nu wel. 😊

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 26 februari 2025

Als ik een regel aanmaak en ik wil een nieuwe teovoegen dan wordt de oude overschreven.
Ik zie nergen een buton om regels toe te voegen.

Hoe kan ik meerdere regels dan invoegen?

[edit]
Intussen gevonden je moet bij de service onderaan nieuw kiezen en dan een eigen unieke naam geven.
Dan worden er nieuwe regels aangemaakt.

• 3353 reacties
  • 26 februari 2025
webmasterab schreef:

Als ik een regel aanmaak en ik wil een nieuwe teovoegen dan wordt de oude overschreven.
Ik zie nergen een buton om regels toe te voegen.

Hoe kan ik meerdere regels dan invoegen?

Iedere regel moet een andere naam/service hebben. Je kunt bijvoorbeeld niet 2 keer HTTP toevoegen. Je kunt zelf extra servicen aanmaken met de optie Nieuw...

Reageer