Skip to main content
Beantwoord

SuperWifi 1 punten doen het niet meer na update. Ook instabiele Wifi via Box 12

• 25 februari 2025
  • 7 reacties
  • 190 keer bekeken

Ik weet niet of ze bij de KPN een vreugedansje hebben gedaan na een ‘geslaagde’ update. Ik zeker niet. Eigenlijk werkt niets meer. De super wifi 1 punten doen het niet meer. Ondanks het uitvoeren van de instructies (met inachtneming van de lange wachttijden) komt er geen stabiele verbindingen.

ook na het uitschakelen van de wifi punten en dus rechtstreeks wifi vanaf de v12, is er geen stabiele verbinding. Op het ene moment een verbinding (vlgs speedtest KPN) van meer dan 500 ! Op het andere moment stopt speedtest ermee omdat er geen internetverbinding is.

Leuk als je denkt dat KPN een goede basis is voor je homeautomatisering. Zit je wellicht in het donker.

antwoorden op soortgelijke vragen zijn nog niet hoopgevend, komt vrijwel steeds neer op opnieuw instellen van de wifi punten vlgs instructie.

graag spoedit een echte oplossing.

gr. Harm Abel

Beste antwoord door Jasper van KPN

Hoi ​@Harmabel, in dit geval is het inderdaad het beste om de SuperWifi1 punten opnieuw in te stellen. Je noemde het al in je eerste bericht, en in de update hierover noemen we het ook:

Ik ga er vanuit dat je het probleem niet meer hebt als je die stappen hebt gevolgd.

Bekijk origineel

7 reacties

• Slimmerik
  • 57 reacties
  • 25 februari 2025

Is er wel een stabiele verbinding als je via kabel werkt?

Hoe heb je geconcludeerd dat de superwifi punten het niet meer doen (zie je ze nog wel in je thuisnetwerk) en je hebt je Wifi instellingen niet aangevinkt dat je wifi op je extenders aan moet blijven staan (die had ik aangezet en dan werden er geen sessies overgezet naar de SW1 punten, ik lees dat deze optie alleen voor SW2 is (kan iemand dat bevestigen?)

• Auteur
  • Topper
  • 10 reacties
  • 25 februari 2025

Ik zie dat de leds steeds wisselen. Van groen naar rood, tijdje later van rood naar knipperend groen en weer naar volledig groen. Ook merk ik op mijn apparaten dat er geen internetverbdinging meer is

hoe moeten de instellingen zijn voor Wifi op extenders aan laten staan. Moet dit nu wel of niet aangevinkt worden. Ze staan op niet eengevinkt.

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 16175 reacties
  • Antwoord
  • 28 februari 2025

Hoi ​@Harmabel, in dit geval is het inderdaad het beste om de SuperWifi1 punten opnieuw in te stellen. Je noemde het al in je eerste bericht, en in de update hierover noemen we het ook:

Ik ga er vanuit dat je het probleem niet meer hebt als je die stappen hebt gevolgd.

• Auteur
  • Topper
  • 10 reacties
  • 28 februari 2025

Probleem lijkt opgelost nadat ik het modem heb teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Nadeel is wel dat alles opmoeiw ingericht moet worden. Hoop dat dit nu na iedere update moet gebeuren.

• Deelnemer
  • 7 reacties
  • 28 februari 2025

dat laatste bood bij mijn geen oplossing. Er branden bij mij op de superwifi punten helemaal geen lampjes meer. De SW punten ook allemaal teruggezet naar fabrieksinstellingen maar maar connecten met gereset modem. stopt de installatie en gaat lampje op SW gewoon weer uit, Vandaag 4 uur aan de telefoon gezeten en geen oplossing. Is er niet een engels spreekwoord dat zegt “if ain’t broken don’t fix it?”

• Auteur
  • Topper
  • 10 reacties
  • 1 maart 2025

Bij mij werkte alleen het terugzetten van de SW punten ook niet. Moest echt het modem resetten naar fabrieksinstellingen. Toen ging het goed.

Jasper van KPN
Moderator

Dit zal inderdaad niet na elke update nodig hoeven zijn, het is nu eenmalig nodig doordat de SW-punten naar een andere software versie zijn overgezet. Net als het modem. Als het resetten van de SW's het niet red, dan kan je het ook met het modem doen.

Reageer