Skip to main content
Vraag

Slechte wifi met SuperWifi 1 na update V12 modem

• 26 maart 2025
  • 5 reacties
  • 41 keer bekeken

Zoals ik lees bij vele andere, ook hier problemen met de wifi, werkte altijd naar behoren en nu enkel beneden wifi en boven ist ruk!

ik heb alles al bekabeld beneden aangesloten, geupdate en opnieuw boven geplaatst echter het probleem blijft! Lampjes zijn wel groen, maar de verbinding is er niet of nauwelijks.

2 weken terug gebeld en kreeg gewoon te horen; ja mevrouw, u zult nieuwe wifi versterkers moeten kopen want die gaan nou eenmaal kapot, net al alle apparatuur. Nadat ik meerdere malen gezegd heb dat dit na de update gebeurd is en dat ik wellicht een technische afdeling kon spreken, zei ze; daar spreekt u nu mee, meer kunnen we niet doen.

ze heeft 1 zwarte wifi versterker verstuurd, die ik nog mag betalen ook, maar ik merk geen verschil…. Wat kan ik doen zodat iemand mij hieee fatsoenlijk ga helpen want ik betaal volgens mij per maand genoeg om stabiel internet te hebben!

5 reacties

• Slimmerik
  • 77 reacties
  • 27 maart 2025

Welke modem heb je precies en kan je een screenshot plaatsen van je topologie overzicht in je modem, zijn de wifi punten daar wel zichtbaar?

Er zijn helaas een hoop instellingen in bijvoorbeeld de box12, die niet ondersteun worden door de SW1 punten (wifi6, wpa3) als je deze aanzet in je modem, stoppen eigenlijk de SW1 punten met werken.

Ik kan het kennisbank artikel niet vinden op dit moment, maar eigenlijk komt het er op neer dat je instellingen van je moden en SW1 1 op 1 moeten overeen komen, gebruikte snelheden, protocollen en WPA2.

Dit heeft bij mij alle problemen met het mesh systeem opgelost.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 27 maart 2025

Ik heb de nieuwe zwarte wifi nu wederom aan het modem liggen want die bleef oranje. Kan ik zwart en wit wel combineren? En weet jij waar ik bovenstaande kan vinden, wat jij schrijft? Dan ga ik de instellingen aanpassen. Is dat voor SW1 en 2 dan nog verschillend?

• Slimmerik
  • 77 reacties
  • 27 maart 2025

Ja instellingen voor superwifi1 en 2 zijn verschillend, maar je kan ze beide instellen als een SW1 punt.

Zie de instellingen voor een SW1 in deze update.

Bij deze instellingen werkt bij mij alles prima, devices blijven connected en springen keurig van node naar node. Beide SW1's zijn bij mij wel bedraad aangesloten, draadloos kan problemen geven omdat de backhaul gaat nu alleen over 5 Ghz verbinding.

Je moet in je modem onder wifinetwerk en dan wifisignaal dezelfde settings (oftewel het wifi -5 profiel (zie knop onderaan het scherm) kiezen.

Dat staat helaas niet op de bovenstaande pagina, ik had het modem op wifi 6 ingesteld, dat geeft problemen met de SW1 (maar werkt wel weer prima met de SW2).

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 1038 reacties
  • 28 maart 2025

Hoi ​@Henrieke1201. Het kan even rommelen zijn met de instellingen, maar zou alles wel weer goed moeten functioneren. Ik zie dat ​@MeNTaL_TOv2 je al heel goed op weg helpt. Heb je de instellingen tussen de SuperWifi 1 en het modem al kunnen synchroniseren? Op welke instellingen je dan moet letten lees je in het kennisbankartikel hieronder. 

Voor de rest ziet het screenshot van je topologie er eigenlijk wel goed uit. Beide SuperWifi punten zijn goed zichtbaar en er verbinden apparaten mee. Maar misschien heb je zo niet weer draadloos ergens neergezet. Zou je dat nog weer eens willen proberen? Als je dan tegen oranje of rode lampjes aanloopt, dan kun je vast iets met onderstaand artikel. Een oranje lampje betekent in principe dat de verbinding tussen Wifi versterker en modem niet optimaal is. Dus dan staat ie waarschijnlijk te ver weg of het signaal wordt teveel verstoord. 

En neem vooral ook het advies van MeNTaL_TOv2 ter harte. Mocht je er niet uitkomen of nog vragen hebben, stel ze dan gerust! Dan helpen we je verder. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 28 maart 2025

Hoi Arjan, ik ben gisteren nagenoeg de hele dag bezig geweest, met KPN, ik stond op het punt van opzeggen of elders een dubbel abonnement nemen…. Alles terug gezet naar fabrieksinstellingen met een medewerker, alles opnieuw gekoppeld en toen los boven gezet. Lampjes groen maar geen wifi, zodra we naar boven gingen viel het signaal op telefoons en laptops weg. Ja mevrouw, maar wifi is geen gegeven op alle etages. Ik werd heel boos want voor de update had ik tot op zolder prima wifi dus dat vond ik kolder. Maar goed, deze vriendelijke man heeft verder mee gekeken en we hebben andere kanalen gekozen en sindsdien werkt het weer…. Ik ben blij dat het weer werkt maar zodra mijn contract afloopt ben ik er wel klaar mee denk ik, de mannelijke medewerker heeft me prima geholpen maar die 2 ervoor wisten echt niet waar ze over spraken en konden niets voor me doen, volgens eigen zeggen…. 

Reageer