Skip to main content
Antwoord

Kan ik mijn V10 modem omruilen voor een V10A of V12 voor gebruik met Wifi Versterker 2.0?

• April 30, 2025
  • 16 reacties
  • 402 keer bekeken

Mag ik mijn v10modem ruilen voor een 10a of 12? Zodat ik mijn wifi versterker 2.0 single kan gebruiken? Ik heb al kabels genoeg. 

Alvast bedankt. 

Beste antwoord door Jeroen van KPN

Hallo ​@nicovanderborg, als een modem goed werkt zal dit niet worden omgeruild. Ik kan mij goed voorstellen dat je graag gebruik wil maken van de mogelijkheid om een draadloos mesh netwerk samen te stellen in combinatie met de Superwifi punten. 

In jouw geval is het dan nog wachten op de software update voor jouw KPN Experiabox V10. Na de update zal dit het geval zijn. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

16 reacties

• April 30, 2025

Als jouw V10 nog goed werkt ruilt kpn die doorgaans niet om alleen vanwege andere Wi-Fi mogelijkheden. Helaas. Met SuperWifi 2 kun je doorgaans wel betere Wi-Fi krijgen, maar dan moet je de Wi-Fi op de V10 wel uitzetten en ook uit laten zodra de V10 en de SW2 zijn voorzien van de nieuwe kpn software. 

Dan is hij bij deze stuk. Mag ik hem dan nu omruilen?

JanD
Superuser
  • Superuser
  • April 30, 2025

Dan is hij bij deze stuk. Mag ik hem dan nu omruilen?

Beste ​@nicovanderborg zo werkt het natuurlijk niet, dat weet je zelf ook.

Welke firmware heeft jouw V10?

Welke firmware heeft jouw SW#2?

• April 30, 2025

Dat is de tv ontvanger. Niet jouw modem. 

De Experiabox v10 kan gewoon samenwerken met de zwarte SuperWiFi's. Op dezelfde manier als de KPN Box 12 dat doet. Hij moet daarvoor wel de nieuwe firmware hebben.

Waar kan ik dat vinden?

• April 30, 2025

Inloggen op http://192.168.2.254. Aan het inlog venster zie je het meteen al. Als dat er zo uit ziet:

Dan heb je nog oude firmware. Bij de nieuwe firmware ziet het er totaal anders uit. Zo:

V1.01.00T04.3Intermediate

Swp2 576333

JanD
Superuser
  • Superuser
  • April 30, 2025

V1.01.00T04.3Intermediate

Swp2 576333

Dan heb je nog de oude firmware op de V10 en moet je daarop de WiFi uitzetten en alleen de WiFi van de SW#2 gebruiken die je bekabeld op de V10 aansluit.

Een modemwissel is dus niet nodig ​@Henk2304 

Stel dat je wel de nieuwste firmware zou hebben, dan kan de SW#2 officieel nog niet zelfstandig draadloos werken als master met de WiFi op de V10 uit.

Het werkt ook allemaal wel alleen al die kabels.. we leven in 2025 alles kan bijna draadloos. Daarbij ben ik al heel lang bij de kpn heb alles bij de kpn thuis en mobiel. En het enige wat ik vraagbis on een nieuwe modem om zo min mogelijk kabels te hebben in de meterkast. Tevens ook brand veiliger want het scheelt weer een verlengsnoer en een adapter.  Maar dat is schijnbaar te veel gevraagd?

Zijn het de kosten?

• April 30, 2025

En duurzaamheid. Een goedwerkend modem zomaar weggooien is niet uit te leggen.

Als jij bang bent voor brand door een verlengsnoer,dan kan je daar zelf wat aan doen. Gewoon een elektricien bellen en die stopcontacten laten plaatsen.

UTP kabels kunnen geen brand veroorzaken. Daar is de spanning veel te laag voor.

Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • April 30, 2025

en vergeet ook de Pair Bonding verbindingen niet op de koperlijnen.

deze specifieke Pair Bonding lijnen kunnen alleen maar werken met een V10 modem. een Box12 of V10A is hier niet geschikt voor.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@nicovanderborg, als een modem goed werkt zal dit niet worden omgeruild. Ik kan mij goed voorstellen dat je graag gebruik wil maken van de mogelijkheid om een draadloos mesh netwerk samen te stellen in combinatie met de Superwifi punten. 

In jouw geval is het dan nog wachten op de software update voor jouw KPN Experiabox V10. Na de update zal dit het geval zijn. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 4, 2025

Ik heb de afgelopen 61 jaar geen brand gehad door stekkerdozen dan wel adapters.

Ook niet met meerdere adapters op één stekkerdoos. 

Het is ook geen Chinees spul bij kpn hè. 

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • May 4, 2025

Ik heb de afgelopen 61 jaar geen brand gehad door stekkerdozen dan wel adapters.

Het is ook geen Chinees spul bij kpn hè. 

Geen Chinees spul? Keep on dreaming.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • May 4, 2025

Ik moet (vindt) de V10 een fantastisch modem en heb absoluut niks slechts te zeggen over de kwaliteit, maar de producent is ZTE en die zijn toch echt gevestigd in Shenzen China.

@topicstarter door een data kabel loopt geen stroom en kan dus ook geen brandgevaar opleveren.