Wij hebben sinds kort Glasvezel waar verschillende providers gebruik van kunnen maken. Ik heb nu als kpn zonder daar om te hebben gevraagd het glasvezel kasje de converter van glasvezel naar utp toegestuurd gekregen. Nu is het niet de bedoeling dat ik weg ga bij kpn, maar ik wil wel van die Experiabox af. Heb daar de laatste tijd veel problemen mee. Internet valt uit of is erg traag, ik zou nu het liefst een eigen Fritzbox willen aanschaffen. Alleen weet ik niet zeker welke daar voor geschikt is. Ik lees allerlei termen over XGS-PON dan zou de 5590 de juiste moeten zijn. Hoop dat iemand mij hier een antwoord op kan geven.
Welke Fritzbox is geschikt voor KPN Glasvezel?
Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem
Hoi ​
Zelf heb ik de Fritz!Box 5590 Fiber direct aangesloten (met een cover patch) op het glasvezelnetwerk van KPN, en dat werk goed en perfect zonder problemen.
Zelf zit ik nog op het AON (GOF) netwerk van KPN, en dan is het aansluiten van deze Fritz!Box heel simpel en gemakkelijk, mist je het zorgvuldig en rustig doet om beschadigingen te voorkomen.
Op welk type glasvezelnetwerk jij precies zit kan ik uiteraard niet zeggen.
Maar de volgende Fritz!Boxen zijn speciaal gemaakt door AVM om direct aan te sluiten op het glasvezelnetwerk, zonder het glasvezelmodem (FTU) er tussen:
Het is wel van belang om de te weten, welke glasvezel aansluiting je momenteel hebt.
AON (GOF) of XGS-PON aangezien je dan wel de juiste Fritz!Box in huis haalt, maar ook de juiste cover patch.
Hierbij nog de instructie vanuit AVM, hoe je de gekozen Fritz!Box dient aan te sluiten op het glasvezelnetwerk van KPN: FRITZ!Box voor gebruik op de glasvezelaansluiting van KPN configureren
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.