Skip to main content
Beantwoord

Regelmatig wegvallende Wifi ondanks 3 Super Wifi punten.

  • March 22, 2022
  • 11 reacties
  • 129 keer bekeken

Regelmatig valt mijn wifi weg, ondanks 3 superwifi punten.

Wifimanager al een aantal keren geprobeerd , maar helpt niets.

Alles meerdere keren ge-reset, geen verbetering.

“Boodschappen” die ik krijg, in willekeurige volgorde:

  • Wel verbonden, geen internet
  • Verificatie mislukt
  • Modem kan geen IP-adres toewijzen

Dit gebeurt op alle draadloze toestellen

Beste antwoord door Newbee

Hoi,

 

alles opnieuw aangepakt.

Nu de super-wifi punten bedraad neergezet, dwz met utp kabel aan het netwerk.

Nu zijn ze eindelijk groen , hoewel dat zo niet zou hoeven, vlgns KPN.

Veel minder last van wegvallend wifi, minder onstabiel en "foutmeldingen" ,hoewel ik het modem niet echt meer vertrouw.

 

We zien wel hoe het zich ontwikkeld.

 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

11 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • March 22, 2022

Heb je dit soort dingen in huis?

 


  • Auteur
  • Helper
  • March 22, 2022

Neen, gebruik ik niet

 


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • March 22, 2022

Ok das mooi. Kunnen we op zoek😉. Welk type modem heb je? Werkt tv en de bekabelde pc of laptop wel goed?


  • Auteur
  • Helper
  • March 22, 2022

Modem V10

TV en bekabelde pc's/X-box werkt zover ik heb gemerkt allemaal goed.

Het gaat alleen mis bij de wifi-toestellen ( mobiel/tablet )


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • March 22, 2022

Heb je zelf iets aan de instellingen van het modem gewijzigd of is alles standaard?


  • Auteur
  • Helper
  • March 22, 2022

Alles standaard, gewoon geinstalleerd vlgns beschrijvingen KPN.

Het werkte ook gewoon goed , tot vorige week, toen begon de ellende


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • March 22, 2022

Ik heb dezelfde combinatie en heb het ook één keer gehad.  Het resetten van het modem en het opnieuw installeren van de WiFi versterkers was de oplossing. Heb je dat al geprobeerd?


  • Auteur
  • Helper
  • March 22, 2022

Modem en versterkers wel ge-reset, maar versterkers nog niet opnieuw geinstalleerd.

Kan ik nog wel eens proberen.

kom er op terug, bedankt zover :-) 

 


  • Auteur
  • Helper
  • March 23, 2022

Wordt er wel een beetje poepziek van :-P

 

Versterkers ge-reset, zowel een keer geprobeerd draadloos ( WPS ) als bedraad rechtstreeks op modem.

Groen licht.

Tot ik ze ergens anders neerzet, op dezelfde plek waar ze, tot vorige week groen licht hadden, echter nu 

rood licht.

Zou het modem de oorzaak kunnen zijn, hoewel bedraad alles naar wens is 


Hanna_
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Oud Moderator
  • April 3, 2022

Hallo @Newbee

Hoe is de situatie momenteel? Kunnen wij jou nog ergens mee helpen?


  • Auteur
  • Helper
  • Antwoord
  • April 3, 2022

Hoi,

 

alles opnieuw aangepakt.

Nu de super-wifi punten bedraad neergezet, dwz met utp kabel aan het netwerk.

Nu zijn ze eindelijk groen , hoewel dat zo niet zou hoeven, vlgns KPN.

Veel minder last van wegvallend wifi, minder onstabiel en "foutmeldingen" ,hoewel ik het modem niet echt meer vertrouw.

 

We zien wel hoe het zich ontwikkeld.