SW2 software: SW2.C.24.07.04
V12 firmware: SGEJ1000060E
Al 3x de online installatie hulp doorlopen met 3 factory resets.
Alle stappen netjes doorlopen, de “Je modem verbind nu met SuperWifi” triggert niks zichtbaars op de SW2, en loopt na 10 minuten verder.
Web interface is benaderbaar, WiFi instellingen zijn overgenomen, en de web interface zegt dat hij in Slave mode draait. Maar zodra ik dan de kabel verwijder blijft de SW2 groen knipperen. Signaalsterkte / afstand naar de V12 is het probleem niet. (laptop zit op -50dB zonder overlappende banden)
In de SW2 web interface zegt hij dat de internetverbinding “Ethernet” is, terwijl er geen ethernet kabel geïnstalleerd is.
Als ik hierna de kabel er weer in steek, en de SW2 uit en aan zet en wacht op een stabiel groene led, is de SW2 van “auto-configure” naar “Master” gegaan ipv naar “Slave”
De 3e keer ook gekeken wat de SW2 stap voor stap zegt, maar zolang hij bekabeld is blijft hij aangegeven dat hij “Master” is.
Reboot van de V12 helpt ook niet, daarna is de SW2 nog steeds “Master” als hij bekabeld is aangesloten. Stomme is wel zodra ik de V12 uit zet de led vol rood gaat branden en de WiFi op de SW2 ook weg valt. Dus ergens lijken ze wel communicatie met elkaar te hebben…
Is er op de V12 web-interface nog ergens te zijn of de extender correct is aangesloten en of de mesh actief is?
Als de V12 uit staat en ik reboot de SW2 dan komen er ook geen SSID’s actief. Zodra de V12 op start, activeert de SW2 ook weer de WiFi. Maar ook nu weer in “Master” mode terwijl overal wordt aangegeven dat de V12 de “Master” hoort te zijn…
Iemand de verlossende tip???
P.s. KPN Thuis en MijnKPN zitten in een oneindige loop. KPN Thuis zegt dat ik de MijnKPN app moet gebruiken, maar als ik daar Wifinetwerk beheren selecteer, wordt ik naar de KPN Thuis app gebracht. Bij deinstallatie daarvan kom ik op een pagina die zegt dat ik KPN Thuis moet downloaden...