Skip to main content
Beantwoord

SuperWiFi 2 blijft draadloos groen knipperen met de Box12

• 12 januari 2025
  • 10 reacties
  • 92 keer bekeken

• Topper
  • 21 reacties

SW2 software: SW2.C.24.07.04
V12 firmware: SGEJ1000060E

Al 3x de online installatie hulp doorlopen met 3 factory resets.

Alle stappen netjes doorlopen, de “Je modem verbind nu met SuperWifi” triggert niks zichtbaars op de SW2, en loopt na 10 minuten verder.

Web interface is benaderbaar, WiFi instellingen zijn overgenomen, en de web interface zegt dat hij in Slave mode draait. Maar zodra ik dan de kabel verwijder blijft de SW2 groen knipperen. Signaalsterkte / afstand naar de V12 is het probleem niet. (laptop zit op -50dB zonder overlappende banden)

In de SW2 web interface zegt hij dat de internetverbinding “Ethernet” is, terwijl er geen ethernet kabel geïnstalleerd is.

Als ik hierna de kabel er weer in steek, en de SW2 uit en aan zet en wacht op een stabiel groene led, is de SW2 van “auto-configure” naar “Master” gegaan ipv naar “Slave”

De 3e keer ook gekeken wat de SW2 stap voor stap zegt, maar zolang hij bekabeld is blijft hij aangegeven dat hij “Master” is.

Reboot van de V12 helpt ook niet, daarna is de SW2 nog steeds “Master” als hij bekabeld is aangesloten. Stomme is wel zodra ik de V12 uit zet de led vol rood gaat branden en de WiFi op de SW2 ook weg valt. Dus ergens lijken ze wel communicatie met elkaar te hebben…

Is er op de V12 web-interface nog ergens te zijn of de extender correct is aangesloten en of de mesh actief is?

Als de V12 uit staat en ik reboot de SW2 dan komen er ook geen SSID’s actief. Zodra de V12 op start, activeert de SW2 ook weer de WiFi. Maar ook nu weer in “Master” mode terwijl overal wordt aangegeven dat de V12 de “Master” hoort te zijn…

Iemand de verlossende tip???

P.s. KPN Thuis en MijnKPN zitten in een oneindige loop. KPN Thuis zegt dat ik de MijnKPN app moet gebruiken, maar als ik daar Wifinetwerk beheren selecteer, wordt ik naar de KPN Thuis app gebracht. Bij deinstallatie daarvan kom ik op een pagina die zegt dat ik KPN Thuis moet downloaden...

Beste antwoord door Marlon92

Je hebt oude software op de KPN Box staan. Die werkt niet samen met de nieuwe software op de SuperWiFi's. 

Je kunt hier zelf niets aan doen. Je zult af moeten wachten totdat de box geupdate word. Kan maanden duren. Misschien kan een KPN medewerker in deze situatie iets bespoedigen. 

Bekijk origineel

10 reacties

• 3591 reacties
  • Antwoord
  • 12 januari 2025

Je hebt oude software op de KPN Box staan. Die werkt niet samen met de nieuwe software op de SuperWiFi's. 

Je kunt hier zelf niets aan doen. Je zult af moeten wachten totdat de box geupdate word. Kan maanden duren. Misschien kan een KPN medewerker in deze situatie iets bespoedigen. 

• Auteur
  • Topper
  • 21 reacties
  • 12 januari 2025

Hmm, ook een tip om een firmware upgrade te forceren? Want daar kan ik in de V12 web interface nergens een knop voor vinden.

• 3591 reacties
  • 12 januari 2025
Mirx schreef:

P.s. KPN Thuis en MijnKPN zitten in een oneindige loop. KPN Thuis zegt dat ik de MijnKPN app moet gebruiken, maar als ik daar Wifinetwerk beheren selecteer, wordt ik naar de KPN Thuis app gebracht. 

Dat klopt. Bekend verschijnsel. De Thuis app is voor de oude software op de KPN Box. De MijnKPN app voor de nieuwe software op de SuperWiFi's. Jij hebt beide. De programmeurs bij KPN hebben er nooit over nagedacht dat zoiets misschien wel eens voor zou kunnen komen. 

• 3591 reacties
  • 12 januari 2025
Mirx schreef:

Hmm, ook een tip om een firmware upgrade te forceren? Want daar kan ik in de V12 web interface nergens een knop voor vinden.

Klopt. Die is er niet. Zoals ik al schreef: het enige wat je kan doen is wachten.

Misschien kan je resetten naar fabrieksinstellingen. Wie weet helpt dat... maar ik denk het niet.

• Auteur
  • Topper
  • 21 reacties
  • 12 januari 2025

Thanx, wel héél fijn dat dit firmware conflict verder op geen enkele info pagina die ik de afgelopen 3 uur gelezen hebt vermeld staat…

Dus mocht een moderator deze thread zien, misschien iets om aan de FAQ toe te voegen…

• Auteur
  • Topper
  • 21 reacties
  • 14 januari 2025

Er zou een geforceerde push plaats vinden voor mijn V12, maar die heeft helaas niet plaatsgevonden. Wacht nog wel tot volgende week donderdag, want dinsdag en woensdag staan er weer 2 grote batches gepland voor de V12. Misschien dat ze me daar dan aan toegevoegd hebben.

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27578 reacties
  • 15 januari 2025

Hoi ​@Mirx . Met wie had je afgesproken dat die update geforceerd zou worden?

• Auteur
  • Topper
  • 21 reacties
  • 15 januari 2025
Erwin van KPN schreef:

Hoi ​@Mirx . Met wie had je afgesproken dat die update geforceerd zou worden?

Telefonisch contact maandag ochtend met standaard service desk, die op hun buurt met, zoals zij het noemde, “de technische dienst” hadden gesproken.

Dus hoeveel waarde ik er aan kan en mag hangen weet ik niet. Vandaar dat ik eerst de geplande batches van volgende week afwacht of ik daar misschien al bij zit. Volgens mij een 1 op 4 kans.

• Auteur
  • Topper
  • 21 reacties
  • 16 januari 2025

Afgelopen nacht heeft de V12 een update gehad naar KPN Software V12.C.24.05.08.
Vanavond maar eens kijken of de SuperWifi2 het nu allemaal wel lief vind.

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27578 reacties
  • 16 januari 2025
Mirx schreef:

Afgelopen nacht heeft de V12 een update gehad naar KPN Software V12.C.24.05.08.
Vanavond maar eens kijken of de SuperWifi2 het nu allemaal wel lief vind.

Dat is een meevaller. Dan zou het opnieuw koppelen van de SW2's nu redelijk zorgeloos moeten gaan. Mocht het toch nog voor problemen zorgen, laat het weten. 

Reageer