wifi = suboptimaal (wifi-signaal buren (KPN) sterker dan eigen), instabiel, valt soms uit. ws slecht functionerende kpn superwifi (half jaar oud), die wel even meewerkt bij herstarten. thermostaat verliest wifi ook, Digid-app weigert mijn (zeker juiste!) inlogcode, andere apps melden serverprobleem.
Mijn idee: modem is verdacht geraakt. Maar ook 100 andere oorzaken. Alle aanbieders kunnen makkelijk naar andere verwijzen. Ik ben al weer uren zoet, uitzoeken, testen, 20xKPNapp, 24 uur wachten op zelflerend modem. Verbetert niet. KPN-klantenservice is zelflerende computer die vrolijk blijft verwijzen naar de KPN-app, “maar natuurlijk helpt een medewerker je verder als je probleem dan niet verholpen is.” HOE DAN?
Tekst max 250 tekens, geen tekenteller te zien.
Beste antwoord door Arjan van KPN
Hoi @Herm56. Erg lastig al deze problemen met je Wifi netwerk en alle tijd die in het oplossen hebt moeten stoppen. Heb je de tip van Marlon92 al geprobeerd?
Wat betreft de instabiliteit van je Wifi en dat het netwerk van de buren sterker is, raad ik je aan je netwerk eens compleet opnieuw op te bouwen met het volgende stappenplan:
Stap 1: Reset de Experia Box
Zoek de resetknop:
De resetknop bevindt zich meestal aan de achterkant van de Experia Box. Het is een klein, verzonken knopje.
Voer de reset uit:
Gebruik een dun voorwerp zoals een paperclip of tandenstoker om de resetknop ingedrukt te houden.
Houd de knop ingedrukt gedurende 10 seconden, totdat de lampjes op de Experia Box uitgaan en opnieuw beginnen te knipperen.
Wacht tot de reset is voltooid:
De Experia Box start zichzelf opnieuw op. Dit proces kan 5 tot 10 minuten duren.
Zodra het internetlampje weer constant brandt, is de reset voltooid en kun je door naar de volgende stap.
Stap 2: Reset de SuperWiFi-punten
Schakel alle SuperWiFi-punten uit en verwijder kabels:
Zet elk SuperWiFi-punt uit en verwijder eventuele ethernetkabels.
Start het eerste SuperWiFi-punt op:
Zet het eerste SuperWiFi-punt aan en wacht tot het volledig is opgestart.
Reset het eerste SuperWiFi-punt:
Houd de resetknop ingedrukt (met een paperclip of tandenstoker) totdat het lampje meerdere keren rood knippert.
Laat het SuperWiFi-punt volledig opstarten. Na enige tijd zal het lampje paars gaan branden, wat betekent dat het in de fabrieksinstellingen staat.
Laat de ethernetkabel nog los; het punt kan niet communiceren met andere SuperWiFi-punten.
Herhaal stap 2 en 3 voor de overige SuperWiFi-punten:
Zet elk extra SuperWiFi-punt aan, reset het (zoals in stap 3) en wacht tot het paarse lampje brandt.
Zorg ervoor dat alle ethernetkabels los blijven tijdens dit proces.
Sluit het eerste SuperWiFi-punt aan op het modem:
Verbind het eerste SuperWiFi-punt met een ethernetkabel aan het modem.
Het lampje zal eerst groen knipperen en uiteindelijk constant groen branden.
Wacht geduldig tot dit proces is voltooid en koppel de ethernetkabel pas los (ongeveer na 30 minuten) wanneer het lampje groen blijft branden.
Nu kun je het SuperWifi punt verplaatsen in huis.
Herhaal stap 5 met de eventuele andere SuperWifi punten
Hoi @Herm56. Erg lastig al deze problemen met je Wifi netwerk en alle tijd die in het oplossen hebt moeten stoppen. Heb je de tip van Marlon92 al geprobeerd?
Wat betreft de instabiliteit van je Wifi en dat het netwerk van de buren sterker is, raad ik je aan je netwerk eens compleet opnieuw op te bouwen met het volgende stappenplan:
Stap 1: Reset de Experia Box
Zoek de resetknop:
De resetknop bevindt zich meestal aan de achterkant van de Experia Box. Het is een klein, verzonken knopje.
Voer de reset uit:
Gebruik een dun voorwerp zoals een paperclip of tandenstoker om de resetknop ingedrukt te houden.
Houd de knop ingedrukt gedurende 10 seconden, totdat de lampjes op de Experia Box uitgaan en opnieuw beginnen te knipperen.
Wacht tot de reset is voltooid:
De Experia Box start zichzelf opnieuw op. Dit proces kan 5 tot 10 minuten duren.
Zodra het internetlampje weer constant brandt, is de reset voltooid en kun je door naar de volgende stap.
Stap 2: Reset de SuperWiFi-punten
Schakel alle SuperWiFi-punten uit en verwijder kabels:
Zet elk SuperWiFi-punt uit en verwijder eventuele ethernetkabels.
Start het eerste SuperWiFi-punt op:
Zet het eerste SuperWiFi-punt aan en wacht tot het volledig is opgestart.
Reset het eerste SuperWiFi-punt:
Houd de resetknop ingedrukt (met een paperclip of tandenstoker) totdat het lampje meerdere keren rood knippert.
Laat het SuperWiFi-punt volledig opstarten. Na enige tijd zal het lampje paars gaan branden, wat betekent dat het in de fabrieksinstellingen staat.
Laat de ethernetkabel nog los; het punt kan niet communiceren met andere SuperWiFi-punten.
Herhaal stap 2 en 3 voor de overige SuperWiFi-punten:
Zet elk extra SuperWiFi-punt aan, reset het (zoals in stap 3) en wacht tot het paarse lampje brandt.
Zorg ervoor dat alle ethernetkabels los blijven tijdens dit proces.
Sluit het eerste SuperWiFi-punt aan op het modem:
Verbind het eerste SuperWiFi-punt met een ethernetkabel aan het modem.
Het lampje zal eerst groen knipperen en uiteindelijk constant groen branden.
Wacht geduldig tot dit proces is voltooid en koppel de ethernetkabel pas los (ongeveer na 30 minuten) wanneer het lampje groen blijft branden.
Nu kun je het SuperWifi punt verplaatsen in huis.
Herhaal stap 5 met de eventuele andere SuperWifi punten
ja toch wel. ik had veel meer tekst en kreeg die melding. dus moest hem inkorten tot 250 tekens om hem te kunnen posten. vandaar de korte zinnetjes en weinig uitleg
Reageer
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.