Skip to main content
Vraag

SuperWifi 1 werkt niet meer draadloos na update Box 12

• 8 februari 2025
  • 5 reacties
  • 128 keer bekeken

Sinds anderhalve week heeft mijn box v12 versie V12.C.24.05.08, en werken de superwifi 1 punten niet meer draadloos.

Volgens een medewerker zou er a.s. dinsdagnacht een modem update komen zodat dit wel weer werkt, klopt dit?

Of kan de klantenservice, of een andere afdeling, de SW1 punten laten vervangen door SW2 punten?

5 reacties

Erik van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28419 reacties
  • 10 februari 2025

Hoi ​@stefanw1995, wat gek dat jij dan überhaupt die update al gekregen hebt. Je zou overgeslagen moeten zijn met aangesloten SuperWifi 1. Ik heb even gekeken met de gegevens uit jouw profiel, en ik zie daar ook geen SuperWifi 1 staan. Wat zou kunnen verklaren waarom je de update wel hebt gehad voor je Box 12.

Het klopt dat we een eerste, kleine, uitrol van KPN Software voor de SuperWifi 1 gaan doen komende nacht. Je leest er meer over in deze product update:

Maar die groep is erg klein dus ik kan niet garanderen dat jij daar in zit. Wat ik je wil vragen is om jouw SuperWifi 1 punten eens allemaal te resetten en opnieuw aan te sluiten. Ik hoop dat ik ze hier daarna kan zien. En dan wil ik de uitrol van vannacht even afwachten. Als die goed verloopt ga ik kijken of we jou vervolgens ook mee kunnen nemen.

• Auteur
  • Topper
  • 12 reacties
  • 10 februari 2025

Hi ​@Erik van KPN, ik had de SuperWifi punten uitgezet omdat het niet meer werkte. Ze stonden vóór de update allemaal aan.

Maar ze staan nu allemaal weer aan (bekabeld, met een switch ertussen). Hoop dat je iets kan zien!

Erik van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28419 reacties
  • 12 februari 2025

Hmmm, ik zie de SuperWifi 1 hier nog steeds niet terug, ​@stefanw1995. Ik denk dat die switch het ‘probleem' is, en dat ons systeem de SW1 hierdoor als reguliere eindapparaten ziet. Wat ook verklaart waarom je vorige week bent meegenomen in een updateronde. Heb je voor mij

• merk en type van die switch, want dan kan ik dit in ieder geval terugkoppelen aan het modemteam
  • de serienummers van je SuperWifi 1 (mag in je forumprofiel onder de persoonlijke opmerking

• Auteur
  • Topper
  • 12 reacties
  • 12 februari 2025

@Erik van KPN De SuperWifi punten hebben sinds maandag tot begin van de avond achter de switch gehangen. Sinds begin van de avond hangt er nu 1 direct aan het modem (poortje 4) en de andere 2 draadloos en dat lijkt nu te werken. Al is het niet ideaal. Op de ”homepage” van de v12 zie ik ze ook niet bij Extenders, al weet ik niet of dat de bedoeling is?

Vóór de update waren ze alle 3 draadloos en dus ook niet achter een switch oid.

Serienummers heb ik per PB naar je gestuurd.

Erik van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28419 reacties
  • 16 februari 2025

Zolang jij die ene nu rechtstreeks bekabeld aansluit zullen ze als los groepje in ieder geval werken. Maar ze meshen dan op dit moment niet met de Box 12. Ik heb de data verder doorgegeven aan het modemteam. Ik ben zelf komende week afwezig, dus verdere terugkoppeling krijg je daarna van me.

Reageer