Skip to main content
Beantwoord

Hoe krijg ik goede WiFi op het balkon, met een schuifpui met gelaagd glas

• 25 februari 2025
  • 5 reacties
  • 103 keer bekeken

Hallo,

Ik heb een 200-200MB internet verbinding en die voldoet voor ons huidige gebruik. Door het gehele appartement hebben we een prima Wifi bereik. Alleen het balkon is zeer problematisch. We hebben over de gehele balkon breedte een schuifpui. In de schuifpui zit gelaagd dubbel glas. Als we op het balkon zitten en de pui staat open dan hebben we prima WiFi. Maar als het 25plus graden buiten is houden we die warmte graag buiten en doen we dan ook de pui dicht. Zodra de pui dicht is hebben we geen WiFi meer op het balkon.

Ik heb al wat speurwerk gedaan en wat ik lees is dat glas en WiFi geen goede combo is.

Maar ik stel hier toch de vraag. Of ik dit probleem met de KPN SuperWifi versterker opgelost kan worden. Ik heb een stroompunt op het balkon dus die is zo te plaatsen. 

Mijn vermoeden is dat ook die versterker niet lekker door de glas pui zijn WiFi signaal kwijt kan, maar ik laat me graag verrassen :-)

Mijn dank voor een reactie.

Marcel

Beste antwoord door RBxx

Hallo ​@Marcel Bakker 

Als jouw apparatuur geen wifi ontvangst heeft op het balkon, dan zal dat voor een wifipunt niet anders zijn. Wat er niet is, kan je ook niet versterken. Alleen een wifipunt verbonden met een netwerk-kabel naar het modem binnen kan dit verhelpen. Dat moet wel een wifipunt zijn geschikt voor buiten. Een KPN superwifi is bedoeld voor binnen.

Bekijk origineel

5 reacties

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 17577 reacties
  • Antwoord
  • 25 februari 2025

Hallo ​@Marcel Bakker 

Als jouw apparatuur geen wifi ontvangst heeft op het balkon, dan zal dat voor een wifipunt niet anders zijn. Wat er niet is, kan je ook niet versterken. Alleen een wifipunt verbonden met een netwerk-kabel naar het modem binnen kan dit verhelpen. Dat moet wel een wifipunt zijn geschikt voor buiten. Een KPN superwifi is bedoeld voor binnen.

• Auteur
  • Topper
  • 18 reacties
  • 26 februari 2025

​Ruud,

Dankjewel voor je reactie. Wat er niet is kan inderdaad niet versterkt worden :-) Had al (een beetje) rekening gehouden met dat antwoord. Zit er niets anders op (had de voorbereidingen daarvoor al getroffen) dan mijn netwerk naar het balkon te brengen en daar een (buiten) WiFi punt op aan te sluiten.

Nog tips voor een betrouwbaar WiFi punt voor buiten?

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3456 reacties
  • 26 februari 2025
Marcel Bakker schreef:

Ik gebruikt geen outdoor wifi versterker maar een gewoon een normale in een doorzichtige plastic kast (inclusief stroomadapter). Werkt gewoon, en een wifi AP is ook niet bijzonders warm, kan de kast en de gaatjes ook waterdicht lijmen. Je kan ook een AP met PoE kopen, dan wordt hij over ethenet kabel met stroom verzorgd.

Glas dempt het signaal ongeveer om 50%, dus als normaal je een bereik van 8m hebt, met glas heb je alleen nog 4m.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 7597 reacties
  • 27 februari 2025

Goedemiddag ​@Marcel Bakker en dank voor jouw bericht!

Marcel Bakker schreef:

Je vindt hier op de Community nog wel enkele topics waarin deze vraag wordt gesteld. Ik vind het altijd lastig om hier zelf een advies in te geven, mede omdat ik dit zelf niet nodig heb. Maar als je via Google even zoekt op 'KPN Community wifi versterker voor buiten' dan kom je voldoende topics tegen waarin advies hierover wordt gegeven. Hopelijk kun je daarmee uit de voeten en helpt dit om voor jou de goede keuze te maken🙏🏻

• Auteur
  • Topper
  • 18 reacties
  • 27 februari 2025

Hoi ​@Jan van KPN,

V.w.b. buiten WiFi AP heeft de Google zoektocht en een aantal reviews mij een product opgeleverd.

Wordt vandaag afgeleverd en zal die dit weekend geïnstalleerd worden.

Reageer