Skip to main content
Beantwoord

Mijn SuperWifi start niet meer op na de modemupdate

• February 25, 2025
  • 12 reacties
  • 194 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Goedemorgen,

Vannacht is mijn modem ge-update. Mijn modem doet het nu goed maar mijn super wifi start niet meer op. Als ik deze verbind met het stroomsnoertje dan gaat er geen lichtje meer branden. Hoe kan ik deze superwifi weer aan de gang brengen?
Graag uw bericht.

Mvg Theo Koene

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@Theo44K. Welkom op de KPN Community! 

Wat raar dat je SuperWifi punt geen brandend lampje weer weergeeft. Het is mogelijk om het ledje op je SuperWifi punt uit zetten door middel van kort de WPS knop in te drukken. Je zet het ledje ook weer aan met dezelfde actie. Maar ook als het ledje uitgeschakeld is, dan zou het SuperWifi punt bij het opstarten nog wel een brandend en knipperend ledje moeten laten zien. Ook zit er een ON/OFFknopje op de achterkant van je SuperWifi punt. Deze dient wel ingedrukt te zijn, want anders gaat ie ook niet aan. Zou je dat nog eens kunnen controleren? 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

12 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 27, 2025

Hoi ​@Theo44K. Welkom op de KPN Community! 

Wat raar dat je SuperWifi punt geen brandend lampje weer weergeeft. Het is mogelijk om het ledje op je SuperWifi punt uit zetten door middel van kort de WPS knop in te drukken. Je zet het ledje ook weer aan met dezelfde actie. Maar ook als het ledje uitgeschakeld is, dan zou het SuperWifi punt bij het opstarten nog wel een brandend en knipperend ledje moeten laten zien. Ook zit er een ON/OFFknopje op de achterkant van je SuperWifi punt. Deze dient wel ingedrukt te zijn, want anders gaat ie ook niet aan. Zou je dat nog eens kunnen controleren? 

• Deelnemer
  • February 27, 2025

Hallo KPN, ik heb sinds vanochtend exact hetzelfde probleem. Bij het resetten en aansluiten lijkt het wifipunt dat aan mijn modem aangesloten is steeds uit te gaan. Het lampje gaat steeds weer uit. Het ligt aan de update, want hiervoor had ik nooit problemen met het wifipunt. Wat moet ik doen?

Groeten,

Judith

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 27, 2025

Ik heb alles al geprobeerd. Modem uit en aan. Super wifi uit aan. Niets helpt.

De super wifi heeft de update niet weerstaan. Wat nu?

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • February 28, 2025

@JudithvM. Dat het lampje steeds uitgaat, hoeft niets ernstigs te betekenen. Zou je eens kort het WPS knopje willen indrukken (te zien op de afbeelding) nadat het SuperWifi punt volledig is opgestart? Dan zou het lampje weer aan moeten gaan. Het SuperWifi punt is volledig opgestart als het lampje uitgaat.

En ​@Theo44K, in het vorige bericht heb ik je gevraagd twee dingen te proberen. Op basis van je antwoord weet ik nu niet of je die twee zaken ook geprobeerd hebt. Kun je dat nog ophelderen? Probeer het SuperWifi punt ook eens op een ander stopcontact. 

Als het SuperWifi punt op een ander stopcontact ook het ledje niet (kort) laat oplichten (en je hebt het ON/OFF knopje ingedrukt), dan is het einde verhaal voor de SuperWifi. Dan wordt het een garantiekwestie en is het de vraag of ie niet ouder is dan 2 jaar. Wanneer de versterker wel ouder is dan 2 jaar, dan kunnen we 'm helaas niet kosteloos omruilen. Is ie jonger dan 2 jaar, dan kun je naar de KPN Winkel gaan met het aankoopbewijs/factuur en dan wordt ie omgeruild. 

• Deelnemer
  • February 28, 2025

Dat werkt inderdaad. Het lampje van het superwifi punt in de meterkast blijft nu wel aan. De tweede die bij de tv staat blijft echter steeds roze branden. Hoe kan ik dat oplossen?

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Ok top. Een roze lampje (of eigenlijk een paars lampje) betekent dat de SuperWifi is teruggegaan naar de fabrieksinstellingen en dat ie nog geen KPN software heeft kunnen ophalen. Sluit 'm even bekabeld aan op de Experia Box voor minimaal een half uur en dan kun je 'm weer loskoppelen. 

• Deelnemer
  • March 8, 2025

Hoi, ik heb inmiddels wel een groen lampje, maar de wifiversterker lijkt maar geen verbinding te maken. Na talloze keren herstarten en met kabel en dergelijke bezig te zijn wil het wifipunt geen verbinding maken. Hij staat niet in het overzicht van verbonden wifiversterkers. Het wifipunt in de meterkast en op de eerste verdieping zijn wel verbonden. Deze is verbonden aan de tv (die doet het vreemd genoeg wel). De wifiverbinding is helaas ook erg langzaam.

Kun jullie alsjeblieft een monteur sturen? 

• Deelnemer
  • March 8, 2025

Ik heb het nu wel voor elkaar gekregen. Waarschijnlijk lag het aan het feit dat ik was ingelogd in de mijnKPN app. Na het afsluiten van de app en uitloggen op de site stopte het wifipunt met blauw knipperen en verscheen later in de netwerklijst. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Ik denk niet dat het lag aan het feit dat je was ingelogd op de MijnKPN app. Een blauw knipperend lampje op de Wifi versterker betekent namelijk dat ie aan het updaten is. Dus de Wifi versterker was de juiste software aan het ophalen en nadat dat gelukt was, was ie ook zichtbaar in je netwerkoverzicht. Daarvoor zat ie waarschijnlijk nog op de oude software en dat werkt niet (goed) samen met de nieuwe software die al op je modem en andere Wifi versterkers staat. 

Je hebt nu ook weer een beter en voldoende Wifi bereik in je huis ​@JudithvM ? 

• Deelnemer
  • March 20, 2025

We blijven helaas veel problemen houden. Geen idee waarom dit probleem steeds terug blijft komen. We hebben voor de update nooit problemen gehad.

• Deelnemer
  • March 20, 2025

Ik merk ook dat soms de kpn 12 box gewoon niet meer aan wil. Geeft de hele tijd een rood lampje. Als hij dan toch wan gaat branden alle lampjes behalve het wifi lampje…

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hm, erg vervelend dat je problemen blijft houden ​@JudithvM. Het is niet goed dat je modem gewoon uitvalt. Wellicht houdt dit ook verband met de problemen die je ervaart met de SuperWifi versterkers. Ik raad je aan om contact op te nemen met onze helpdesk, zodat ze je lijn en modem kunnen doormeten. Dan komen ze vast met een oplossing hiervoor. Je kan het beste een belafspraak maken, zodat we je kunnen bellen op een moment dat het jou uitkomt.